www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Середа, 24 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа

ДФС розробила програмно-інформаційний комплекс для контролю за ввезенням видавничої продукції
Державна фіскальна служба України розробила спеціальний програмно-інформаційний комплекс для забезпечення взаємодії з Державним комітетом телебачення і радіомовлення під час здійснення контролю за ввезенням видавничої продукції. Про це повідомив заступник директора Департаменту інформаційних технологій ДФС Олександр Івашкович.
За його словами, видачу дозволу на ввезення видавничої продукції або відмову в його видачі здійснюватиме Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Відповідно до порядку, затвердженому постановою Уряду, для отримання дозволу на ввезення видавничої продукції з Росії та окупованої території України суб’єкти господарювання мають подати заяву та відповідний пакет документів, які розглядатимуться Держкомтелерадіо.
«Департаментом ІТ ДФС завершено розроблення другої черги програмного забезпечення Єдиного вікна, яке реалізує можливість внесення посадовими особами контролюючих органів відомостей про дозвільні документи. На початку квітня 2017 року в фіскальній службі було проведено навчання адміністраторів Держтелерадіо, які будуть відповідальні за надання доступу користувачам цього комітету до програмно-інформаційного комплексу», - наголосив Олександр Івашкович.
На веб-порталі ДФС також розміщений навчальний відеоролик для працівників Держтелерадіо, які безпосередньо вноситимуть відомості про дозвільні документи в програмно-інформаційний комплекс.
Нагадаємо, що перша черга Єдиного вікна, яка автоматизує взаємодію контролюючих органів та митниць ДФС, запрацювала з 1 серпня 2016 року.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 року №262 «Деякі питання видачі (відмови у видачі, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України», ДФС необхідно було розробити спеціальний програмно-інформаційний комплекс для забезпечення взаємодії Державного комітету телебачення і радіомовлення та Державної фіскальної служби під час здійснення контролю за ввезенням видавничої продукції відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.
Відео можна переглянути за посиланням:
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii/3890.html
"Гаряча лінія" фахівця управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого
Питання 1. Хто здійснює контроль за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв та тютюнових виробі?
Відповідь. Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області у межах повноважень.
Питання 2. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?
Відповідь. Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Центрів обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання або ГУ ДФС у Дніпропетровській області уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.
Питання 3. Необхідно отримувати ліцензію для реалізації тютюну у кальянах?
Відповідь. До тютюнових виробів відноситься - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування для реалізації яких необхідне отримання ліцензії.
Питання 4. Необхідно вносити місце торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами до Єдиного реєстру місць зберігання?
Відповідь. Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.
Питання 5. Необхідно отримувати ліцензію та РРО для реалізації слабоалкогольних напоїв та пива?
Відповідь. Роздрібна торгівля алкогольними напоями, слабоалкогольними напоями та пивом здійснюється на підставі ліцензії на право роздрібної торгівля алкогольними напоями із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі.
Питання 6. Які мінімально оптово-роздрібні ціни на алкогольні напої на теперішній час?
Відповідь. Мінімальні оптові-відпускні і роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв встановлені Постановою КМУ від 30.10.2008 №957 (із змінами та доповненнями).
Щодо кампанії декларування доходів громадян
З початку 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року. Про це нагадав на прес-конференції начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
Насамперед, декларують свої доходи громадяни, які у минулому році отримували доходи, з яких не було сплачено податок з доходів фізичних осіб. Такі особи повинні відзвітуватися в податковій інспекції за місцем реєстрації. До доходів, що підлягають обов’язковому декларуванню в цей період, належать: доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податок на доходи з фізичних осіб не утримувався, доходи від особи, яка не є податковим агентом, продажу власного майна, подарунки, доходи від продажу інвестиційних активів, іноземні доходи. Виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадяни можуть в Центрі обслуговування платників при Нікопольській ОДПІ.
Кампанія «Декларування – 2017» закінчується 3 травня 2017 року, тому не потрібно зволікати. Платники податку на доходи фізичних осіб, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, податкову декларацію можуть подати протягом усього року. Звертаю Вашу увагу і на те, що з 1 січня 2017 року введено в дію нову податкову декларацію про майновий стан і доходи, форму якої затверджено наказом № 821. Для зручності громадян в Електронному кабінеті платника функціонує сервіс «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».
Протягом трьох місяців цього року до Нікопольської ОДПІ подано 1478 декларації про майновий стан і доходи. З них 363 декларацій подано громадянами, які мають у власності земельні паї та самостійно вирощують та реалізують сільськогосподарську продукцію, 32 декларацій подали громадяни, які отримали доходи від надання нерухомого майна в оренду, 198 громадян подали декларації та задекларували доходи від отримання спадщини.
Загальна сума задекларованих доходів склала понад 78,0 млн гривен, до бюджету надійшло 120,0 тисяч гривень ПДФО та 30,0 тисяч гривень військового збору.
Серед громадян, які вже надали декларації у 2017 році, 2 отримали дохід, що перевищує 1 млн гривен. Крім того, з початку 2017 року 726 громадянина подали декларацію про майновий стан і доходи з метою скористатися правом на податкову знижку. Зазначеній категорії громадян буде повернуто з бюджету 1,1 млн.грн. податку на доходи з фізичних осіб.
Нагадуємо, що у разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи в Центрах обслуговування платників при податкових інспекціях за місцем проживання. Бланки декларацій надаються платникам податків також безкоштовно.
Нікопольська ОДПІ запрошує громадян не зволікати та вже зараз задекларувати доходи, отримані протягом 2016 року.
Нагадуємо, що кампанія декларування триває. Дякуємо всім свідомим та добропорядним громадянам нашого району. Завдяки Вам ми маємо надію на краще майбутнє. Ми працюємо для Вас!
Надходження з ЄСВ за січень-березень 2017 р. від платників Нікопольського регіону склали 112,7 млн. гривень
Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року надходження з ЄСВ зросли на 22 млн. грн.
За словами Володимира Малиновського, таких результатів вдалося досягти завдяки постійній роз’яснювальній роботі щодо підвищення рівня заробітних плат та сумлінного виконання обов’язку щодо перерахування ЄСВ до бюджету.
Звертаємо увагу, що законодавчі підстави для здійснення повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків і зборів в рахунок погашення боргу зі сплати ЄСВ відсутні.
Так, згідно із Законом України від 08.07.2010 р. №2464-VI (далі – Закон №2464) ЄСВ не входить до системи оподаткування, а кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій не можуть зараховуватися до держбюджету, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ст. 9 Закону №2464 ЄСВ сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку, а платник, який не має банківського рахунку, сплачує єдиний внесок шляхом внесення готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.
За якою формою та який порядок подання уточнюючого податкового розрахунку за ф. 1ДФ?
Начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Юлія Пушко нагадала про Форму та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Коригування показників розд. I:
для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;
для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.
Коригування показників розд. II:
підрозділ «Оподаткування процентів»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
підрозд. «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
підрозд. «Військовий збір»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.
«Паперова» звітність скорочується – платники Дніпропетровщини звітують он-лайн
За підсумками березня поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 50709 суб’єктів господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail, скористалося 44868 платників. Це складає 88% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.
Триває тенденція щодо скорочення «паперової» звітності – все більше платників переконуються у зручності он-лайн взаємодії із органами ДФС. Основні переваги – відсутність черг, економія часу, менше витрат.
Платники, які подають звітність засобами телекомунікаційного зв’язку, можуть скористатися такими електронними сервісами, зокрема:
- надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю, за запитами платників;
- інформаційне повідомлення про наявну заборгованість;
- надання відповідей на електронні запити платників щодо отримання інформації з Реєстру платників ПДВ стосовно наявності платників ПДВ в Реєстрі;
- інформування платників податків щодо наявних податкових і митних ризиків та заходів щодо їх усунення через автоматизований сервіс з формування електронних повідомлень «Податковий асистент»;
- «Електронний кабінет платника податків».
З початку року анульовано 19 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.04.2017 року діє 12350 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4763 суб’єктам господарської діяльності, у тому числі ліцензії на алкогольні напої – 6768, на тютюнові вироби – 5582.
З початку року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 3388 ліцензій, з них 1814 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1574 – на тютюнові вироби.
Разом з тим, протягом січня – березня 2017 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 674 ліцензії; анульовано – 786, в тому числі – 19 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Процес адміністрування та відшкодування ПДВ стає максимально прозорим
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі «Новини» повідомила наступне.
За рахунок впровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ (далі – Реєстр) процес повернення бюджетних коштів платникам стає максимально прозорим. Будь-який платник податків має змогу відслідковувати весь процес від подання заявки до отримання коштів.
Зазначений Реєстр відповідно до п.п.200.7.3 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями не має обмеженого доступу. Він є публічним, відкритим та оприлюднюється на сайті Міністерства фінансів України.
Крім того, Державна фіскальна служба України та Адміністрація Президента України здійснюють інформаційну взаємодію відповідно до Положення про Державну фіскальну службу України та Положення про Адміністрацію Президента України, а також згідно з Угодою про інформаційне співробітництво між ДФС та Адміністрацією Президента України від 23.11.2015 (далі – Угода).
Отже, згідно з Угодою та протоколами до неї, уповноважені особи Ситуаційного центру Адміністрації Президента України матимуть доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем ДФС без права коригування. Це спрямовано на забезпечення прозорої системи ефективного моніторингу та аналізу функціонування системи електронного адміністрування ПДВ.
Внесено зміни до Регламенту АЦСК ІДД ДФС
Нікопольська ОДПІ інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (далі – ресурс) у розділі «Новини» за посиланням http://www.acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Для забезпечення захисту законних прав та інтересів клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису та для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Переглянути Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС можна за посиланням https://acskidd.gov.ua/reglament.
Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на ресурсі, тобто з 22.04.2017, після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін.
Відповідно до внесених змін, зокрема,
- для отримання електронного цифрового підпису фізична особа може подати копію Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
- у разі формування нових посилених сертифікатів, заявнику (підписувачу) необхідно попередньо скасувати діючі посилені сертифікати.
Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (далі – ПЗ) (версія 1.25.13.0) станом на 14.04.2017.
Так, зокрема, на виконання наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №21 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276) у ПЗ додано нові документи (початок дії версій документів з 01.04.2016):
- F/J 0299719 – Заява про вибір квартального звітного (податкового) періоду (додаток 1 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість);
- J0215619 – Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування (додаток 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість);
- F/J 0215919 – Заява про відмову/зупинення використання пільги, передбаченої пунктом 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (додаток 3 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість).
Звернення громадян на особливому контролі у ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
Впродовж січня – березня 2017 року до органів ДФС Дніпропетровської області надійшло 148 письмових звернень громадян, що на 33 звернення більше, ніж за відповідний період 2016 року, з них: 142 заяви, 4 скарги та 2 пропозиції. Безпосередньо до ГУ ДФС у Дніпропетровській області надійшло 117 письмових звернень, з них: 115 заяв та 2 скарги.
Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочної роботи (68); інформування про ухилення від сплати податків (21); реєстрації та обліку платників податків (8); єдиного соціального внеску (6) тощо.
Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом ГУ ДФС та підпорядкованих ДПІ було проведено 8 особистих прийоми, з них 2 колективних звернення від громадян.
Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.
Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» зі змінами (далі – Порядок №440).
Відповідно до п.12 Порядку №440 з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx) офіційного веб-порталу ДФС (шлях: Головна / Електронний кабінет платника / Інформація з реєстрів / Реєстр неприбуткових установ та організацій).
Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
З початку року анульовано 19 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.04.2017 року діє 12350 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4763 суб’єктам господарської діяльності, у тому числі ліцензії на алкогольні напої – 6768, на тютюнові вироби – 5582.
З початку року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 3388 ліцензій, з них 1814 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1574 – на тютюнові вироби.
Разом з тим, протягом січня – березня 2017 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 674 ліцензії; анульовано – 786, в тому числі – 19 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Митники вже виконали квітневий план надходжень
Міністерством фінансів України на квітень 2017 року були доведені індикативні показники із забезпечення митних платежів у сумі 21,3 млрд. грн.
Станом на 26 квітня 2017 року митницями ДФС виконано даний показник у повному обсязі.
Дострокового виконання планових показників з надходжень митних платежів вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, проведенню системної антикорупційної роботи та удосконаленню процесів адміністрування.
У І кварталі 2017 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 38 запитів на інформацію
Протягом січня – березня 2017 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 38 письмових запитів на інформацію, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року кількість запитів зменшилась на 72.
Із загальної кількості письмових запитів, від юридичних осіб надійшло 12 запитів, від громадян – 26.
За наслідками розгляду запитів: задоволено – 24, направлено за належністю – 2, надано роз’яснення – 11, запит на виконанні – 1.
Тематика письмових запитів протягом поточного року в більшості стосувалася інформації стосовно організації роботи територіальних органів ДФС, Центрів обслуговування платників, документальних перевірок суб’єктів господарювання тощо.
Слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування понад 1 млн. грн. збитків, завданих державі
Протягом січня – березня 2017 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 229 кримінальних проваджень, з яких 88 – прийнято до провадження у поточному році.
Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС області, закінчено 39 кримінальних проваджень, з яких: скеровано до суду з обвинувальним актом – 7; направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 3; закрито у зв’язку із відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення – 29.
Крім того, у І кварталі поточного року за підслідністю направлено 23 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 13.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 1 мільйон 76 тисяч гривень.
ДФС у березні забезпечила виконання планових показників з надходжень на 109,6%
У березні 2017 року Державною фіскальною службою України перевиконано індикативні показники Мінфіну з надходження платежів до державного бюджету (сальдо) на 109,6%. Надходження склали 56,4 млрд. грн., додатково до бюджету у березні надійшло 4,9 млрд. грн.
По податкових платежах надходження склали 28,8 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 107,1 відс., додатково отримано 1,9 млрд. грн.
На рахунки платників відшкодовано ПДВ (грошовими коштами) у сумі 9,9 млрд., що на 3,7 млрд. грн. більше, ніж у березні 2016 року.
По митних платежах надходження склали 26,5 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 116,3 відс., додатково отримано 3,7 млрд. грн.
До зведеного бюджету у березні 2017 року ДФС забезпечено збір у сумі 80,3 млрд. грн., що на 8,8 млрд. грн. більше березня 2016 року. У т.ч. до державного бюджету додатково надійшло (збір) 6,0 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 2,8 млрд. гривень.
У першому кварталі 2017 року на користь органів ДФС вирішено 107 справ на суму 138,6 млн.грн.
Протягом І кварталу 2017 року на розгляді в судах різних інстанцій знаходилось 9,7 тис. справ за участі органів ДФС у Дніпропетровській області на загальну суму 11,7 млрд. грн., у порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість справ зменшилась на 893, сума збільшилась на 48,9 млн. грн.
За три місяця поточного року розглянуто 175 справ на суму 247,6 млн. грн., з них, на користь органів ДФС вирішено 107 справ на суму 138,6 млн. грн. (або 61,1 відс. від кількості та 56,0 відс. від суми розглянутих судами справ); на користь платників податків вирішено 68 справ на суму 108,9 млн. грн. (або 38,9 відс. від кількості та 44,0 відс. від суми розглянутих справ).
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь територіальних органів ГУ ДФС збільшився по кількості на 15,6 відс., по сумі на 1,1 відс.
Звернення на антикорупційний сервіс «Пульс» зменшились на 96 відсотків
Антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення від громадян щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності працівників органів ДФС, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням або незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та у Центрах обслуговування платників, відмови у записі на особистий прийом тощо.
За січень – березень 2017 року на антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України надійшло 6 звернень від платників податків Дніпропетровської області, що на 142 звернення або на 96 відс. менше, ніж за аналогічний період 2016 року. За тематикою найбільше всього платників податків звертались на сервіс «Пульс»: щодо черги в ЦОП (2); відмова в прийнятті вхідної кореспонденції (2); перевищення терміну надання адмінпослуги (1); щодо корупційних дій (1).
Такого позитивного результату вдалось досягти, зокрема, за рахунок налагодження партнерських відносин з бізнесом та громадськістю, прозорого адмініструванню податків і зборів, а також проведення упереджувальної та роз’яснювальної роботи з працівниками органів ДФС щодо дотримання чинного антикорупційного законодавства.
Увага! Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС за телефоном антикорупційного сервісу «Пульс» ДФС України: (044) 284-00-07 (цілодобово).
Уточнено деякі положення внесених змін до Податкового кодексу України
15.04.2017 набрав чинності Закон України від 23 березня 2017 року № 1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон), яким, зокрема викладено у новій редакції пункт 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до якого уточнено, що положення зазначеного пункту поширюються виключно на платників податків, які станом на 14.04.2014 мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року № 254-VIII «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях, та визначено термін «територія проведення антитерористичної операції».
Крім того, в абзаці третьому пункту 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» слова та цифри «підпункту 3 пункту 76» виключено, відповідно набрав чинності підпункт 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, який визначає половинний розмір ставки, встановленої у пункті 167.1 статті 167 Кодексу – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток.
В Законі зазначено, що він набирає чинності з дня, що настає за днем його опублікування, та застосовується до податкових періодів починаючи з 01.01.2017 року.
Нарахування та сплата земельного податку фізичними особам
Нарахування земельного податку фізичним особам з урахуванням строків давності контролюючі органи мають право не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом.
При цьому граничним строком сплати грошових зобов’язань є:
• для фізосіб - платників земельного податку, що перебували на обліку станом на 1 травня, - 29 серпня;
• для фізосіб - платників земельного податку, що набули право власності на земельні ділянки після 1 травня, - визначається з урахуванням дати отримання інформації про перехід права власності.
За несплату сум земельного податку у разі, якщо контролюючий орган вчасно не залучив їх до сплати земельного податку, в тому випадку, якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми. Водночас він несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом.
Коригування платником податку на прибуток фінансового результату до оподаткування на різниці на суми поворотної фінансової допомоги не передбачено
Поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.
Об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до Н(П) БО або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу.
Податковим кодексом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці на суми поворотної фінансової допомоги, наданої/отриманої платником податку на прибуток.
Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату.
Зазначена норма передбачена пп. 14.1.257 ст. 14; пп. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України.
Ставка ЄСВ за цивільно-правовим договором
Нормами частини п’ятої ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі – Закон № 2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування ЄСВ.
Відповідно до п. 13 частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 ЄСВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41 % визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів.
Згідно з п. 5 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, для підприємств, установ і організацій, у яких працюють інваліди, ЄСВ встановлюється відповідно до Закону № 2464 у розмірі 8,41 % суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами для працюючих інвалідів.
Враховуючи вище зазначене, юридичні особи при виплаті інваліду винагороди за цивільно-правовим договором застосовує ставку ЄСВ у розмірі 22 %.
Про внесені зміни до форми податкової декларації з ПДВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137) (далі – наказ №276), який набрав чинності 01.03.2017, внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – ПДВ).
У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України повідомила про окремі особливості складання податкової звітності з ПДВ.
1. Відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу XIX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) з 01.01.2017 втратила чинність стаття 209 Кодексу, яка регламентувала умови застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (далі – спецрежим).
У зв’язку з цим наказом №276 виключено форми податкових декларацій з ПДВ з позначкою «0121», «0122», «0123» та «0130», тобто залишилась єдина форма податкової декларації з ПДВ (далі – декларація), яку повинні подавати всі суб’єкти господарювання, що зареєстровані платниками ПДВ, а тому у декларації також скасовано позначку «0110».
Незважаючи на те, що декларація за формою у редакції наказу №276 подається починаючи з 1 квітня 2017 року за звітні (податкові) періоди, починаючи з березня 2017 року / I кварталу 2017 року, декларації з позначкою «0121», «0122», «0123» або «0130» могли бути подані останній раз лише за звітний (податковий) період грудень 2016 року/ IV квартал 2016 року.
З метою реалізації статті 161 Закону України від 24.06.2004 №1877-ІV «Про державну підтримку сільського господарства України» з урахуванням змін, внесених Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII (далі – Закон №1877), щодо надання сільськогосподарським товаровиробникам бюджетної дотації вступну частину декларації доповнено рядком 06 «Сільськогосподарський товаровиробник, внесений або який претендує на внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації».
Відповідно до пункту 2 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість із змінами, внесеними наказом №276 (далі – Порядок), у другій колонці такого рядка проставляється цифра:
«1» – у разі подання декларації платником ПДВ – сільськогосподарським товаровиробником, який здійснює види діяльності, передбачені пунктом 161.3 статті 161 Закону №1877, та який внесений до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) відповідно до цього Закону;
«2» – у разі подання декларації платником ПДВ – сільськогосподарським товаровиробником, який здійснює види діяльності, передбачені пунктом 161.3 статті 161 Закону №1877, та який претендує на внесення до Реєстру відповідно до цього Закону.
2. Відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу II Порядку у разі подання декларації за перший звітний (податковий) період у полі 02 «Звітний (податковий) період» декларації зазначається перший повний календарний місяць.
3. У зв’язку із скасуванням спецрежиму виключено рядки 13, 14, 18.1, 18.2 (до внесення змін наказом №276) табличної частини декларації.
При цьому після виключення рядків 13 та 14 змінено нумерацію таких рядків:
- рядка 11.3 «Погашені податкові векселі (підрозділ 3 розділу XX Кодексу)» на рядок 12;
- рядка 11.4 «Послуги, отримані від нерезидента, місце постачання яких знаходиться на митній території України» на рядок 13;
- рядка 12 «Коригування податкового кредиту» на рядок 14.
Починаючи з рядка 15, нумерація залишається без змін (крім рядка 18).
Сума податку, що підлягає сплаті до бюджету, у новій декларації відображається у рядку 18.
4. Також графу «Код додатка» рядків 4.1, 4.2, 6, 13 табличної частини декларації доповнено додатком 1 (Д1), тобто у вказаних рядках декларації повинні відображатися дані додатка 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)».
5. У зв’язку з доповненням пункту 48.3 статті 48 Кодексу нормою, відповідно до якої податкова декларація повинна містити інформацію про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід’ємною частиною, поле декларації «Відмітка про подання до декларації» доповнено рядками щодо відображення інформації про подання додатків 1 – 7 та 9 до декларації (рядок для відображення інформації про подання додатку 8 був і у формі декларації у редакції до внесення змін наказом №276).
Затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 20.04.2017 №275 (далі – Наказ №275) затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО).
Оновлений Реєстр РРО містить 79 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 70 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.
Також, наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.
Відповідно до п.3 Наказу №275 визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 17.02.2017 №102 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».
Наказ №275 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 25.04.2017 за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72023.html
Вимоги до звернення платника податків на отримання індивідуальної податкової консультації
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 01.04.2017 набрала чинності нова редакція статті 52 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 «Податкова консультація» ПКУ звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі повинно містити:
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
- підпис платника податків;
- дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями.
Встановлена нова ставка для оподаткування доходів у вигляді дивідендів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 15.04.2017 набрав чинності Закон України від 23 березня 2017 року №1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон).
У зазначеному Законі, зокрема викладено у новій редакції пункт 38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Уточнено, що положення зазначеного пункту поширюються виключно на платників податків, які станом на 14.04.2014 мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року № 254-VIII «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях, та визначено термін «територія проведення антитерористичної операції».
Крім того, внесено зміни до Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Відповідно набрав чинності підпункт 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, який визначає половинний розмір ставки, встановленої у пункті 167.1 статті 167 Кодексу – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток. Тобто ставка, за якою буде оподатковуватись цей вид доходів, становить 9 відсотків.
В Законі зазначено, що він набирає чинності з дня, що настає за днем його опублікування, та застосовується до податкових періодів починаючи з 01.01.2017 року.
Довідково: Закон опубліковано 14.04.2017 в газеті «Голос України» №69.
Щодо повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання з ПДВ у разі анулювання реєстрації платника ПДВ
Реєстрація платником податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка проводиться шляхом виключення особи з реєстру платників ПДВ у випадках, визначених статтею 184 Податкового кодексу України.
У разі анулювання реєстрації особи як платника податку податкові зобов’язання визначаються на підставі податкової декларації з ПДВ за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації
Після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА) перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який орган фіскальної служби, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - Казначейство), в якому відкриті рахунки платників у СЕА. На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.
Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання можуть бути повернуті платнику податку відповідно до статті 43 ПКУ.
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення.
У разі відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ, такі кошти підлягають поверненню шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 101.08).
Підвищено суми витрат на відрядження державних службовців
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 19.04.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 №241 «Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. №98» (далі – Постанова №241).
Зазначена Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 19.04.2017 №73.
Постановою №241 внесено зміни у додаток 1 «Суми витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» до постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів».
Так, цим документом підвищено розмір сум добових витрат на відрядження та граничну суму витрат на найм житлового приміщення, а саме:
- суму добових витрат встановлено у розмірі 60 гривень (раніше така сума складала 30 гривень);
- граничну суму витрат на найм житлового приміщення за добу у межах України збільшено з 250 гривень до 600 гривень.
Реалізація Постанови №241 здійснюватиметься у межах видатків, передбачених на утримання бюджетних установ.
Змінено порядок приймання документів і видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на офіційному веб-порталі 19.04.2017 розміщено наказ ДФС від 14.04.2017 №266 «Про внесення змін до наказу ДФС від 24.10.2014 №213» (далі – Наказ №266) за посиланням:http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/72004.html.
З метою забезпечення належного виконання вимог статті 15 «Імпорт, експорт, оптова і роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами» Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями Наказом №266 внесені зміни до наказу ДФС від 24.10.2014 №213 «Про затвердження Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами».
Змінами, зокрема, передбачено, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видається на підставі заяви, поданої суб’єктом господарювання до головного управління за місцем провадження торговельної діяльності безпосередньо уповноваженою особою заявника, надісланої рекомендованим листом або переданої через ЦОП, створені у ДПІ (крім створених у ДПІ в м. Києві).
У заявах про видачу цих ліцензій зазначається, зокрема, вид господарської діяльності.
У разі подання заяви через ЦОП уповноважена особа здійснює прийом документів та забезпечує їх передачу за реєстром до структурного підрозділу головного управління, до функцій якого належить здійснення загального діловодства, протягом одного робочого дня з моменту їх отримання.
Невідповідність розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи, та невідповідність поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензуються, більше не є підставами для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії.
Ліцензія видається заявнику або уповноваженому на те представнику заявника за довіреністю при пред’явленні ним документа, що посвідчує особу.
Який термін подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п.133.4 ст.133 ПКУ, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п.133.4 ст. 133 ПКУ), та річну фінансову звітність.
Пунктом 137.4 статті 137 ПКУ встановлено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п.137.5 ст.137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Згідно з п.49.18 ст.49 ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 п.49.18 ст.49 ПКУ – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49 ПКУ).
Поряд з цим п.п.133.4.3 п.133.4 ст.133 ПКУ встановлено, що у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.
З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ для платників податку на прибуток.
Тобто, неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, зокрема внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Внесені зміни до порядків заповнення алкогольно-тютюнової звітності
Нікопольська ОДПІ області повідомляє, що згідно з офіційним веб-порталом Верховної Ради України з 07.05.2017 набере чинності наказ Міністерства фінансів України (далі – Мінфін України) від 10.11.2016 №943 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.03.2017 за № 282/30150) (далі – Наказ №943), яким внесені зміни до наказу Мінфіну України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470 (далі – Наказ 49).
Наказ №943 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 07.04.2017 №28 та набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
Згідно з внесеними змінами Наказ №49 доповнено положенням, відповідно до якого до 10 числа місяця, що настає за звітним, суб’єкти господарювання зможуть подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим.
Також змінами передбачено визнати такими, що втратили чинність:
- форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення;
- форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення.
Нові зміни у проведенні зустрічних звірок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 29.03.2017р. №193 вніс зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого власною постановою від 27.12.2010 р. № 1232.
Змінами передбачено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки проводяться з метою отримання податкової інформації, необхідної у зв’язку з проведенням перевірок платників податків.
У разі необхідності проведення зустрічної звірки контролюючий орган (ініціатор) надсилає контролюючому органу (виконавцю), до компетенції якого віднесено реалізацію повноважень щодо здійснення податкового контролю стосовно суб’єкта господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження даних, отриманих від платника податків та інших суб’єктів інформаційних відносин.
Зустрічна звірка може бути проведена контролюючим органом (ініціатором) самостійно, якщо здійснення податкового контролю щодо цього суб’єкта господарювання віднесено до його компетенції.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка у двох примірниках, яка підписується суб’єктом господарювання або його законним представником і посадовими особами контролюючого органу, які її проводили, та реєструється у контролюючому органі. Один примірник довідки у 10-денний строк вручається особисто суб’єкту господарювання або його представнику під розписку або надсилається у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу.
Актуально для платників ПДВ: подача податкової звітності з податку на додану вартість
Нікопольська ОДПІ інформує, щодо звітного періоду, за який платниками ПДВ вперше подається податкова звітність з ПДВ, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 276).
Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення. Наказом № 276 внесено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (далі – Наказ № 21). Наказ № 276 було опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» 28.02.2017, № 39.
Таким чином, подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені Наказом № 276, вперше здійснюється за звітний період березень 2017 року (граничний термін подання 20.04.2017), І квартал 2017 року (граничний термін подання 10.05.2017 – у травні 2017 року).
Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами внесеними Наказом № 276, подається починаючи з 01 квітня 2017 року.
Відсутня книга обліку доходів і витрат – заплатіть штраф
Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Форма Книги, яку ведуть ФОП (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 № 481.
Ненадання платником податків фіскальним органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Крім того, ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ці дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зазначена норма визначена ст. 121 та п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України.
Також наголошуємо на дотриманні законодавства про працю, легалізації робочих місць, недопущення виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень, який з 1 січня 2017 року становить 3200 гривень, про зміни в законодавстві про працю, а також про посилення відповідальності за порушення в сфері праці.
Змінено порядок оподаткування спадщини
25 березня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року № 1910-VIII (опублікований в газеті «Голос України» № 54 від 24.03.2017).
Норми Закону застосовуються до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року у вигляді спадщини/дарунка.
Оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.
Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
Також не проводиться оцінка об’єктів, подарованих платнику податку, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою.
При цьому, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених Податковим кодексом України для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18%.
Умови, за яких неприбуткові організації можуть бути внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій
Неприбуткові установи та організацій, які відповідають вимогам Податкового кодексу, не є платниками податку на прибуток.
При цьому, згідно з пунктом 133.4 Податкового кодексу неприбутковою установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Разом з тим, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, на утримання такої неприбуткової організації, а також реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів, визначених статутними документами.
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена фіскальним органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
- доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Реєстрація новостворених неприбуткових організацій та установ фіскальними органами
Новостворені неприбуткові організації мають можливість отримати статус неприбуткових організацій для цілей оподаткування з дня їх державної реєстрації – разі подання в установленому порядку документів для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440.
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до фіскального органу:
- реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до зазначеного Порядку;
- засвідчені підписом керівника та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів);
- а житлово-будівельні кооперативи повинні подати також засвідчені підписом керівника та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання фіскальним органом приймається рішення про:
- включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;
Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається у фіскальному органі.
Для діючих неприбуткових організацій, які не включені до нового Реєстру неприбуткових організацій №440, до 1 липня 2017 року подовжено строк приведення установчих документів до вимог Податкового кодексу і подання їх копій до фіскального органу з метою включення до нового Реєстру. Релігійним неприбутковим організаціям цей термін продовжено до 1 січня 2018 року.
Деякі особливості реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 01.04.2017 набрали чинності підпункти 4 та 5 пункту 94 розділу I Закону України від 20.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) щодо змін до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та щодо доповнення пунктом 201.16 статті 201 ПКУ відповідно.
Пунктом 201.16 статті 201 ПКУ передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПКУ.
Нагадуємо, що на виконання вимог підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПКУ 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі – Постанова).
Разом з цим відповідно до пункту 57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» ПКУ період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор