www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
За неоформлену автівку з іноземною реєстрацією передбачено штраф у розмірі 170 тис. гривень
Версія для друку Написати листа

За неоформлену автівку з іноземною реєстрацією передбачено штраф у розмірі 170 тис. гривень
При перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн. або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду. Про це повідомив директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Василь Поїзд під час брифінгу.
«На сьогодні відповідальність за порушення митних правил при ввезенні автомобілів з іноземною реєстрацією поки що не змінюється і протягом 180 днів буде такою ж, як і передбачалося раніше. Проте через 180 днів, після набуття чинності закону, такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил», – зазначив Василь Поїзд.
Крім того, за його словами, до Національної поліції України в автоматизованому режимі буде передаватись інформація про строки тимчасового ввезення та транзиту автомобілів та осіб, які їх ввезли. Також Нацполіція матиме дані про транспортні засоби особистого користування, які перебувають на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або транзиту.
Василь Поїзд розповів, що за новим законом поліцейські мають право зупиняти транспортні засоби у разі наявності інформації про порушення строків державної реєстрації та перебування на території України. За порушення складатиметься адміністративний протокол за ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Так, за керування транспортними засобами, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення та/або транзиту, використання таких транспортних засобів для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, передача у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, передбачено штраф в розмірі 8 500 грн. При повторному правопорушенні – 17 тис. грн з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу.
Результати роботи щодо стягнення податкового боргу
Днями в інформаційному агентстві "МОСТ-Днепр" відбулась прес-конференція начальника управління погашення боргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Яни Бабець на тему: «Результати роботи щодо стягнення податкового боргу».
Яна Бабець повідомила, що загальна сума податкового боргу на сьогодні становить 5 млрд 685 млн грн, у тому числі борг фізичних осіб-підприємців – 417 млн. гривень.
«З початку року за рахунок погашення податкового боргу від платників за рахунок стягнення надійшло майже 350 млн гривень. Платники самостійно сплатили після направлення податкової вимоги 133,3 млн гривень. Від боржників, які перебувають у процедурі банкрутства надійшло 148,8 млн гривень» - підкреслила вона.
Cума описаного майна в податкову заставу становить 665,3 млн гривень.
Вітаємо!
Днями в рамках програми комплексних змагань «Дінаміада - 2018» команда Головного управління ДФС у Дніпропетровській області у складі Олександра Гололобова, Анни Андрейченко та Ашрафа Салімова виборола почесне ІІ місце з шахів.
Вітаємо команду з вдалою участю у змаганнях та бажаємо нових спортивних досягнень!
До уваги платників ЄСВ: перераховуйте єдиний внесок вчасно
Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.
Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Визначено переможців конкурсу дитячого малюнка «Новорічна листівка»
У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області 30 листопада 2018 року проведено І (відбірковий) етап конкурсу дитячого малюнка «Новорічна листівка» (далі – Конкурс) та визначено переможців. Організатором конкурсу є Всеукраїнська професійна спілка працівників органів ДФС.
До складу журі конкурсу увійшли фахівці закладів мистецтв та представники провідних засобів масової інформації.
Під час роботи журі конкурсу заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дмитро Мельник зазначив, що Конкурс проводиться з метою розвитку образного мислення та емоційної чуйності, розкриття творчих здібностей та художньо-естетичного смаку, відбору та підтримки талановитих дітей, популяризації дивовижного світу дитячої творчості.
На розгляд журі представлено 70 малюнків дітей.
Роботи юних митців вражають недитячим розумінням теми, висловленням своєї думки та фантазії.
Журі визначило переможців, які зайняли І, ІІ та ІІІ місця за трьома віковими категоріями.
Для участі у конкурсі дитячого малюнка «Новорічна листівка» до Центральної Ради ВПСПОДФС направляються 3 роботи переможців I (відбіркового) етапу Конкурсу, які посіли І місця у всіх вікових категоріях.
Переможці I (відбіркового) етапу конкурсу дитячого малюнка «Новорічна листівка»:
І вікова категорія (5-8 років)
1 місце – Ковпак Олексій 7 р., малюнок «Новорічний вечір».
2 місце – Боличев Дем’ян 7 р., малюнок «Затишне домашнє свято».
3 місце – Богдашева Єлизавета 7 р., малюнок «Зимова казка».
ІІ вікова категорія (9-12 років)
1 місце – Косяков Гліб 11 р., малюнок «Новорічна ніч».
2 місце – Жванко Мірра 9 р., малюнок «Новорічні забави».
3 місце – Зозуля Ілля 10 р., малюнок «Новорічні чудеса».
ІІІ вікова категорія (13-15 років)
1 місце – Мірошніченко Ярослав 12 р., малюнок «Ялинкова прикраса».
2 місце – Сокол Станіслав 13 р., малюнок «Салютній Новий Рік».
3 місце – Родніна Марія 15 р., малюнок «З новим роком».
Оприлюднено інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено інформацію про нормативну грошову оцінку земель станом на 01.10.2018.
Інформація, зокрема, містить дату та номер рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, а також відомості про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту. Вищезазначена інформація наведена у розрізі областей.
З інформацією про нормативну грошову оцінку земель станом на 01.10.2018 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html
З січня по жовтень 2018 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області до суду направлено 90 кримінальних проваджень
З початку 2018 року в провадженні слідчих підрозділів фінансових розслідувань органів ДФС у Дніпропетровській області перебувало 576 кримінальних проваджень, з них: 118 - залишок на початок року та 458 прийнято до провадження у звітному періоді.
Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались слідчими впродовж 10-ти місяців 2018 року, закінчено 162 кримінальних провадження, з яких до суду скеровано 90 проваджень, в тому числі: з обвинувальним актом - 79 кримінальних проваджень; для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності - 11.
Крім того, протягом січня - жовтня поточного року за підслідністю направлено 157 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень - 88.
Слідчими підрозділами фінансових розслідувань органів ДФС у Дніпропетровській області впродовж десяти місяців цього року встановлено збитків у закінчених кримінальних провадженнях (направлених до суду) у сумі 85 млн 423 тис. грн, з них відшкодовано 24 млн 328 тис. грн, накладений арешт на майно на суму 5млн 21 тис. гривень.
Офіційно оформлені трудові відносини – захист соціальних гарантій громадян
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу ДФС.
Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:
► відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;
► відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);
► відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
► відсутність права на оплату листків непрацездатності
► втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.
Отже, для оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:
► укласти в письмовій формі трудовий договір;
► оформити наказ про прийняття на роботу;
► повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу до початку трудових відносин (форма повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).
Звертаємо увагу, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження № 649-р) Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.
Розпорядженням № 649-р передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці.
Обрано новий склад Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Нещодавно у приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулися установчі збори для формування Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада).
На зборах, відкритих першим заступником Голови Громадської ради попереднього складу, обрано головуючого зборів, секретаря та лічильну комісію на обрання кандидатів до нового складу Громадської ради.
Заслухано Голову Громадської ради попереднього складу стосовно її діяльності і результатів роботи.
За результатом проведення відкритого рейтингового голосування на зборах обрано новий склад Громадської ради у складі 30 осіб.
Відбулось засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
У приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 27 листопада 2018 року відбулось засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Ухвалено звіт діяльності Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області за період з грудня 2016 року по листопад 2018 року.
Розглянуто результати моніторингу роботи Центрів обслуговування платників при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
У ході засідання вирішено низку організаційних питань стосовно проведення установчих зборів для формування нового складу Громадської ради.
Оновлено реєстр форм електронних документів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить, що ДФС України станом на 22.11.2018 оновила Реєстр форм електронних документів (далі – Реєстр).
Так, зокрема, у Реєстрі розміщено нові форми податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної (J1201110, J1201210), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763.
Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/154157.html
Жовтневі надходження збагатили місцеві бюджети Дніпропетровщини більш як на 2 млрд гривень
З початку року до місцевих скарбниць Дніпропетровського регіону фіскальні органи області зібрали 19 млрд 618 млн гривень. Це на 3 млрд 124 млн грн., або майже на 19% більше надходжень січня - жовтня 2017 року.
Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів Дніпропетровщини займає податок на доходи фізичних осіб (58,4%), якого протягом десяти місяців поточного року сплачено 11 млрд 447,9 млн гривень.
За рахунок плати за землю кошики місцевих бюджетів області поповнилися на 3 млрд 88,8 млн грн, його частка в доходах місцевих бюджетів складає 15,7%.
Єдиного податку суб’єктами господарювання Дніпропетровської області сплачено 1 млрд 930,1 млн грн, питома вага якого становить майже 10%.
Cпівробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність автозаправки
В рамках проведення операції «Акциз-2018» співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з муніципальною гвардією та національною поліцією, припинили незаконну діяльність автозаправки, на якій реалізовувався зріджений газ, та дизель, без наявності відповідних дозвільних документів.
Реалізація здійснювалася на території міста, без відповідних дозвільних документів. За результатами проведених заходів складено протокол огляду місця зберігання та реалізації пального. З незаконного обігу вилучено скраплений газ пропан-бутан, дизельне пальне та відповідне заправне обладнання загальною вартістю 1 млн. 260 тис. грн..
Наразі проводяться заходи щодо встановлення походження сировини що реалізовувалась та осіб причетних до незаконної діяльності даних АГЗС.
Кваліфікований сертифікат: як перевірити термін дії
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката можна за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки».
В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші. Детальну інформацію про кваліфікований сертифікат можна переглянути, обравши пункт «Детальна інформація».
Впроваджено електронний сервіс дистанційного формування сертифікатів
Для користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС розроблено новий електронний сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом.
Електронний сервіс дає можливість дистанційного цілодобового формування сертифікатів без обов’язкового відвідування представництв АЦСК ІДД ДФС.
Сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1.
https://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk
Клієнтам АЦСК ІДД ДФС доступна до перегляду Відеоінструкція по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом. Також детальний опис по роботі нового сервісу розміщено у відповідному розділі Настанови користувача (стор. 70).
https://www.youtube.com/watch?v=abVjwGuWZSU
Перевірити фіскальний чек РРО можливо в базах ДФС
На веб-порталі ДФС у відкритій частині Електронного кабінету запроваджено сервіс перегляду чеків, які надіслано реєстраторами розрахункових операцій до ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check).
За допомогою цього сервісу усі споживачі можуть оперативно перевірити фактичну передачу електронної копії отриманого фіскального чека до інформаційних баз ДФС.
Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання або недотримання суб’єктом господарювання вимог чинного законодавства.
За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність фіскального чека в інформаційних базах ДФС, фіскальними органами проводяться фактичні перевірки суб’єктів господарювання.
Також зазначена інформація використовується і при здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства при реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема, використовується інформація Системи збору і збереження даних реєстраторів розрахункових операцій (СЗЗД РРО), до якої в електронному вигляді надходить інформація від РРО про усі проведені розрахункові операції.
Тож суб’єктам господарювання варто взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства.
Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Клієнтам Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС видано 824,9 тис. цифрових підписів
З початку 2018 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС скористались 280,9 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 824,9 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Найчастіше послугами центру, як і раніше, користуються фізичні особи – 198,1 тис. Вони отримали 410,5 посилених сертифікатів відкритих ключів.
Також протягом січня-жовтня 2018 року 82,8 тис. юридичних осіб отримали 414,4 тис. посилених сертифікатів.
Всього з початку діяльності Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС видано майже 7 млн посилених сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що ДФС запроваджено новий сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом, скористатися яким можуть клієнти Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Кожен клієнт акредитованого центру має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.
Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.
Скористатись зазначеним сервісом зможуть виключно клієнти АЦСК ІДД ДФС, які:
мають чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
реєстраційні дані власника сертифікатів залишились без змін (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ клієнта не є скомпрометованим, а пароль захисту до нього відомий лише його власнику.
Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1, яке розміщено у відповідному розділі веб-сайту АЦСК ІДД ДФС – https://acskidd.gov.ua.
У 2018 році роботодавцям-порушникам донараховано до сплати майже 1,4 млрд грн
Протягом січня-жовтня 2018 року роботодавцям, які порушували податкове законодавство при виплаті заробітної плати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати майже 753 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 601,5 млн грн єдиного внеску та 37,5 млн грн військового збору.
Загалом під час перевірок порушення законодавства встановлено в 46% перевірених суб’єктів господарювання.
За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 7,3 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. За результатами проведеної роз’яснювальної роботи роботодавці уклали додатково 120,2 тис. трудових угод з найманими працівниками.
За результатами вжитих органами ДФС заходів залучено до державної реєстрації 23,1 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено 18,3 млн грн податку та збору та 25 млн грн єдиного внеску.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
До уваги платників ПДВ!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України листом від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 36942) проінформувала про окремі особливості складання та реєстрації податкових накладних (далі – ПН) та розрахунків коригування до податкових накладних (далі – РК).
Так, зокрема, у Листі № 36942 розглянуто деякі особливості складання РК до зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) «зайво складених» ПН.
Особливості складання РК до зареєстрованих в ЄРПН «зайво складених» ПН визначено п. 24 Порядку № 763, згідно з яким у разі реєстрації в ЄРПН двох і більше ПН, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг, постачальник (продавець) складає РК до «зайво складених» ПН.
З метою такого коригування продавець (постачальник) повинен самостійно визначити, яка з кількох складених ним на одну і ту ж ПН є правильною, а яка (які) «зайво складеною (ними)».
При цьому один РК можна скласти лише до однієї «зайво складеної» ПН. Якщо на одну і ту ж операцію з постачання товарів/послуг складено кілька ПН, РК, особливості складання яких визначені у п. 24 Порядку № 763, складаються окремо до кожної ПН, яка визначена платником як «зайво складена», у тому числі і до ПН, що не надаються отримувачу (покупцю).
У результаті такого коригування на одну операцію з постачання товарів/послуг в ЄРПН має залишитися одна ПН (далі – «правильна» податкова накладна). Таке коригування не може бути проведене, якщо в ЄРПН за результатами операції з постачання товарів/послуг не залишиться жодної ПН.
Складання РК до «зайво складених» ПН передбачено окремо для випадків, коли РК до таких ПН не було складено та зареєстровано в ЄРПН, та окремо для випадків, коли до «зайво складених» ПН РК вже були складені та зареєстровані в ЄРПН до 01.12.2018.
У Листі № 36942 також розглянуто інші питання, пов’язані із складанням ПН і РК, а саме: щодо змін, які внесені до форм ПН та РК до ПН, щодо змін у порядку заповнення ПН та РК до ПН, щодо інших особливостей складання РК до ПН, щодо зазначення у РК групи коригування та зазначення у РК причини коригування тощо.
Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html
Затверджено регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 21.11.2018 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України і Міністерства фінансів України від 02.11.2018 № 3424/5/874 «Щодо деяких питань подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 05 листопада 2018 року за № 1265/32717) (далі – Наказ № 3424/5/874).
Наказом № 3424/5/874 затверджено Регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів (далі – Регламент), який визначає порядок та процедуру подання Міністерством юстиції України Державній фіскальній службі України інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, про землевласників або землекористувачів, а також про об’єкти незавершеного будівництва та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи – платника податків.
Зокрема, відповідно до Регламенту, ДФС України не пізніше трьох робочих днів з дня отримання інформаційного файлу про об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів формує файл-повідомлення про результат його обробки.
Наказ № 3424/5/874 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.11.2018 № 89.
Для застосування пільги із сплати земельного податку заява фізичною особою подається до 01 травня
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) облік фізичних осіб – платників земельного податку (далі – податок) і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня.
Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.
Відповідно до п. 30.2 ст. 30 ПКУ підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.
Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету (п. 30.4 ст. 30 ПКУ).
Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.
Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).
Крім того, п. 281.4 ст. 281 ПКУ передбачено, що якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Згідно з абзацом п’ятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
► розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;
► права на користування пільгою із сплати податку;
► розміру ставки податку;
► нарахованої суми податку.
Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (у разі наявності декількох ділянок – про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги) про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
У разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника ПДВ, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника ПДВ;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних (далі – ПН), та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).
Згідно із п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ, постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК до ПН за формою згідно з додатком 2 до ПН.
Порядок складання РК та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для ПН, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.
Тобто, у разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів.
До уваги платників ЄСВ!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.
Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
ДФС України нагадала, що до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках чи провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво чи продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
► не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
► обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Відповідна норма визначена п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/358972.html
Визначення обсягу залишків пального, на який виробники пального мають право зареєструвати акцизні накладні
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 232.3 ст. 232 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платник акцизного податку (далі – податок) має право зареєструвати акцизні накладні (далі – АН) та/або розрахунки коригування (далі – РК), а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (∑АНакл), обчислений за такою формулою:
∑АНакл = ∑АНаклОтр +∑АМитн + ∑ЗаявкиПоповн – ∑КоригЗаявкиПоповн – ∑АНаклВид – ∑Втрат, де:
• ∑АНаклОтр – загальний обсяг пального за отриманими платником податку АН, зареєстрованими в ЄРАН, та РК таких АН, зареєстрованими в ЄРАН;
• ∑АМитн – загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок;
• ∑ЗаявкиПоповн – загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального заявками на поповнення обсягу залишку пального, із списанням з облікових карток грошових коштів сплаченого акцизного податку в бюджет, рівних сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального;
• ∑КоригЗаявкиПоповн – загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального коригуваннями до заявок на поповнення обсягу залишку пального, за якими зменшується попередньо збільшений обсяг залишку пального;
• ∑АНаклВид – загальний обсяг пального за виданими платником податку АН, зареєстрованими в ЄРАН, та РК до таких АН, зареєстрованими в ЄРАН;
• ∑Втрат – загальний обсяг пального втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального, що засвідчені відповідним актом втрати, псування чи знищення пального.
Платник податку має право, шляхом надіслання запиту до ДФС, отримати інформацію щодо обсягів залишків пального, на які має право зареєструвати АН та/або РК в ЄРАН у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД.
Враховуючи вищевикладене, суб’єкти господарювання – виробники пального визначають обсяг залишків пального, на який вони мають право зареєструвати АН в ЄРАН при реалізації виробленого товару шляхом надсилання запиту до ДФС за формою J1302701.
Право уповноваженої особи подати за фізособу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до абзацу першого частини третьої ст. 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) подають до органу доходів і зборів за місцем проживання відповідну заяву в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Згідно з п. 19.1 ст. 19 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства (п. 19.2 ст. 19 ПКУ).
Представник платника податків користується правами, встановленими ПКУ (п. 19.3 ст. 19 ПКУ).
Статтею 244 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що представництво, яке ґрунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю (документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами).
Форма довіреності повинна відповідати формі, в якій відповідно до закону має вчинятися правочин (ст. 245 ЦКУ).
Згідно із ст. 34 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425-XII «Про нотаріат» із змінами однією з нотаріальних дій, які вчиняють нотаріуси, є посвідчення правочинів, в тому числі довіреностей.
Отже, уповноважена особа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів, може подати за фізичну особу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Четверта група єдиного податку: строки сплати податкового зобов’язання
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку четвертої групи сплачують єдиний податок щоквартально протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:
● у I кварталі – 10 відсотків;
● у II кварталі – 10 відсотків;
● у III кварталі – 50 відсотків;
● у IV кварталі – 30 відсотків.
Платники єдиного податку четвертої групи, зокрема, юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, вперше сплачують податок протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося таке обрання/перехід, та в якому відбулося утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі – у порядку, визначеному п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ (п.п. 295.9.3 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).
Платники єдиного податку четвертої групи перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки (п.п. 295.9.8 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).
З 01 грудня 2018 року нова форма податкової накладної
Нікопольське управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 01.12.2018 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307» (далі – Наказ № 763) (крім абз. 2 п. 6 та п. 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01.01.2020).
Так, Наказом № 763 затверджено зміни до форми податкової накладної (далі – ПН), розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК) та порядку їх заповнення.
Згідно із внесеними змінами у ПН потрібно зазначати податковий номер платника ПДВ відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами.
При цьому рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється у разі:
► постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник ПДВ;
► здійснення операцій із вивезення товарів за межі митної території України;
► складання ПН отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента, місце постачання яких розташовано на митній території України;
► складання ПН за операціями з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника ПДВ, переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих, здійснення операцій із постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із платником ПДВ;
► складання ПН на суму збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг, у разі якщо на дату такого збільшення покупцю анульовано реєстрацію платника ПДВ;
► складання ПН за щоденними підсумками операцій;
► складання зведених ПН покупцям – особам, не зареєстрованим платниками ПДВ.
Крім того, як у ПН, так і у розділі Б РК додано графу «Сума податку на додану вартість» (графи 11/14 відповідно). Для кожної товарної позиції було введено цю додаткову графу в розділі Б, щоб мінімізувати ризики і не допускати порушень при складанні наступних РК. Тобто, сума ПДВ визначатиметься за кожною операцією з постачання товарів/послуг, яка відображається у ПН окремим рядком. Цей показник розраховується автоматично.
У Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 із змінами (далі – Порядок № 1307), визначено, що у разі складання зведеної ПН у графі «Зведена податкова накладна» замість позначки «Х» потрібно зазначати код ознаки:
● «1» у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України;
● «2» у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України;
● «3» у разі складання зведених ПН, особливості заповнення яких викладено у п. 15 Порядку № 1307;
● «4» у разі складання зведених ПН, особливості заповнення яких викладено у п. 19 Порядку № 1307.
Крім того, оновлення Порядку № 1307 передбачено і у частині складання РК.
Для виправлення помилок у реквізитах заголовної частини ПН, які не заважають ідентифікувати операцію, якщо, наприклад, помилилися у назві платника ПДВ, достатньо направити РК із виправленими даними у заголовній частині, без заповнення розділів А і Б.
Також, серед змін, які стосуються форми РК, запроваджено поле для зазначення інформації про зайво складені ПН.
Колонку «Причина коригування» у РК замінено колонкою «Код причини», тобто, зазначається тільки номер, який відповідає певній причині коригування.
Про внесення змін до Податкового кодексу України та Митного кодексу України щодо ввезення легкових транспортних засобів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 25.11.2018 набрали чинності Закони України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (далі – Закон № 2611) та № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (далі – Закон № 2612).
Зокрема, Законом № 2611 п.п. 215.3.5¹ п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) викладено у такій редакції:
«автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (крім моторних транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8702 згідно з УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони, гоночні автомобілі, у тому числі автомобілі, які в установленому законодавством порядку подаються до органів, що здійснюють державну реєстрацію транспортних засобів, для реєстрації або перереєстрації у зв’язку із зміною моделі транспортного засобу, що до переобладнання під час ввезення відповідала товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД:
● ставка (далі – Ставка) акцизного податку (далі – податок) для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:
■ Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік, де
- Ставка базова – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:
► з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів (включно) – 50,0;
► з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100,0;
► з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів (включно) – 75,0;
► з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150,0;
- К двигун – коефіцієнт, що визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на 1000 куб. сантиметрів;
- К вік – коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15).
Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.
Ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00 (для транспортних засобів, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або кількома), 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку».
Підрозділ 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 20 такого змісту:
«тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» ставки податку для транспортних засобів, зазначених у п.п. 215.3.5¹ п. 215.3 ст. 215 ПКУ (крім транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00, 8703 90 10 10, 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), визначаються із застосуванням коефіцієнта 0,5.
Встановлений п. 20 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ коефіцієнт застосовується для легкових транспортних засобів, що використовувалися, які ввозяться на митну територію України фізичною особою для власного використання в кількості один легковий транспортний засіб на таку особу».
Також, підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 49 такого змісту:
«здійснення митного оформлення транспортного засобу з дотриманням умов, визначених п. 9³ розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, звільняє осіб, відповідальних за дотримання строків та умов (вимог) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, від відповідальності, передбаченої п. 206.16 ст. 206 та п. 218.3 ст. 218 ПКУ, за порушення митних правил стосовно транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту».
Крім цього, Законом № 2612 внесено зміни до Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-V із змінами та доповненнями щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України.
Закони № 2611 та № 2612 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 24.11.2018 № 223.
Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права на пільги щодо сплати земельного податку
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 281.1 ст. 281 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) від сплати земельного податку (далі – податок) звільняються інваліди першої і другої груп, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями, та фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Пунктом 281.2 ст. 281 ПКУ передбачено, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
● для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
● для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
● для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
● для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
● для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Статтею 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями право на безоплатне отримання із земель державної або комунальної власності земельних ділянок, у межах зазначених граничних норм, мають громадяни України. Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права набувати права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Отже, іноземні громадяни та особи без громадянства не користуються пільгами щодо сплати земельного податку.
Обчислення рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить, що згідно з п.п. 251.1.3 п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) однією із складових рентної плати є рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України.
Платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – рентна плата) обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п. 254.5.2 п. 254.2 ст. 254 ПКУ).
Ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у розрізі видів радіозв’язку та діапазонів радіочастот наведені у п. 254.4 ст. 254 ПКУ.
Згідно із п.п. 254.5.3 п. 254.5 ст. 254 ПКУ платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.
У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Інші платники рентної плати сплачують рентну плату, починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата рентної плати здійснюється платниками рентної плати з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику рентної плати в такій смузі радіочастот у певному регіоні, крім випадків, коли наступні дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, видані на пристрої, потужність яких передбачає застосування іншої, ніж у попередніх дозволах, ставки рентної плати.
Платникам податку на прибуток підприємств про податкові різниці
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для платників податку на прибуток підприємств (далі – податок), у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу.
У ситуації, якщо платник податку за результатами попереднього (звітного) року мав дохід, що перевищував 20 млн грн і подавав податкові декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) за звітний квартал, півріччя, три квартали та здійснював коригування фінансового результату до оподаткування за ці періоди, у разі неперевищення за результатами року граничної межі обсягу доходів (20 млн грн) має право задекларувати у річній Декларації рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування та відповідно не визначати податкові різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років) за такий податковий (звітний) рік.
Уточнюючі декларації при цьому за І квартал, півріччя та три квартали не подаються.
На підставі п. 46.4 ст. 46 ПКУ платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до неї, складене за довільною формою з поясненням мотивів подання.
В ЄРПН несвоєчасно зареєстрували податкову накладну, що не надається покупцю. Чи буде застосовуватись штраф?
Порушення платниками ПДВ граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН тягне за собою накладення на платника, на якого покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі від 10 до 50%.
Але зазначений штраф не застосовується до податкової накладної, яка не надається покупцю, складеної на постачання товарів/послуг для операцій які:
- звільнені від оподаткування;
- оподатковуються за нульовою ставкою.
Крім того, у разі відсутності реєстрації протягом визначеного строку, податкової накладної (розрахунку коригування) в ЄРПН, що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеного за результатами перевірки фіскального органу, тягне за собою накладання штрафу в розмірі 50% суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній, або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання, якщо податкову накладну не складено.
Але вказаний штраф не застосовується до податкової накладної, яка не надається покупцю, складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Отже, за порушення термінів реєстрації податкових накладних (розрахунків коригування) в ЄРПН, штрафні санкції не застосовуються до податкових накладних, що не видаються покупцю та складені на постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.
Зазначена норма передбачена п. 120-1.1, п.120-1.2 ст. 120-1.1; п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу.
Як отримати довідку про відсутність заборгованості з податків?
Механізм надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються фіскальним органом визначає наказ МФУ від 03.09.2018 №733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», який набув чинності 07 листопада 2018 року.
Для отримання довідки платник подає відповідну заяву (на його вибір):
- у паперовій формі - до державної податкової інспекції за основним місцем обліку або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу;
- в електронній формі - на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету.
Довідка або відмова у її наданні надаються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, що настає за днем отримання заяви.
Довідка надається безоплатно, за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.
Строк дії довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У довідці обов'язково зазначається термін її дії.
Платник податків помилково сплатив більшу суму податкового зобов’язання. Який порядок повернення таких коштів?
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню на поточний рахунок платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
За наявності податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу.
Для повернення сум грошового зобов’язання платнику податків необхідно подати заяву протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Така заява подається у довільній формі, де зазначається напрям перерахування коштів:
- на поточний рахунок в установі банку;
- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на фіскальні органи, незалежно від виду бюджету;
- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Зазначений порядок не розповсюджується на повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку.
Фіскальний орган не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
Зазначена норма передбачена п. 43.1 – 43.6 ст. 43 Податкового кодексу.
Підприємство оплатило підвищення кваліфікації працівника. Чи оподатковувати податком на доходи таку суму?
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається і, як наслідок, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.
Тобто, витрати на підвищення кваліфікації працівника не оподатковується в тому випадку, якщо таке підвищення кваліфікації (перепідготовка) передбачається законодавством.
Сума витрат роботодавця у зв'язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку відображається у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу "158".
Зазначена норма передбачена п.п.165.1.37 ст. 165 Податкового Кодексу.
Покупцем отримано бонуси від постачальника за певні обсяги закупівель. Чи виникає об’єкт оподаткування ПДВ?
Постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Оскільки бонуси (інші заохочення), які сплачуються постачальником, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі виплати визнаються як оплата маркетингових послуг.
Отже, при виплаті продавцем бонусу покупцю об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а винагорода у грошовій формі (бонуси) є компенсацією вартості таких послуг.
Тобто, у покупця при отриманні бонусів від продавця у зв’язку з досягненням певних обсягів закупівель товарів виникають податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих бонусів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.
Зазначена норма передбачена п. 14.1.185 ст. 14; п. 185.1 ст. 185; п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу.
До уваги платників податку на додану вартість!
Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307», незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.
Сектор організаційного забезпечення
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор