www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
ДФС вперше провела засідання Виконавчої Ради ІОТА у якості президента цієї організації
Версія для друку Написати листа

ДФС вперше провела засідання Виконавчої Ради ІОТА у якості президента цієї організації
29 березня, в.о. Голови ДФС Мирослав Продан відкрив 106 засідання Виконавчої Ради Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) та поінформував учасників заходу про актуальні аспекти функціонування фіскальної служби.
«Зараз ДФС перебуває на важливому етапі розвитку та впроваджує низку реформ, спрямованих на підвищення ефективності своєї діяльності. Наші реформи ґрунтуються на рекомендаціях та досвіді іноземних партнерів та зобов’язаннях України у рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом», - підкреслив Мирослав Продан.
Він також зазначив, що ДФС активно працює над посиленням співробітництва з міжнародними організаціями, податковими та митними організаціями іноземних держав.
«Україна є членом IOTA з 2003 року. Ми високо цінуємо її роль у процесі розвитку та співробітництва між європейськими податковими адміністраціями. Я переконаний, що останні місяці роботи IOTA були досить успішними з точки зору вдалої реалізації усіх запланованих на цей період заходів», - наголосив Мирослав Продан.
За його словами, у поточному році на IOTA чекає низка важливих кроків: розробка нової стратегії IOTA, посилення співробітництва та партнерства з міжнародними організаціями, участь у партнерській податковій платформі спільно з МВФ, Світовим Банком та ООН, розбудова платформи податкової інформації, впровадження комунікацій, стратегій тощо.
Під час 106 засідання Виконавчої Ради IOTA розглядатимуться звіти про роботу, досягнення по кожному з визначених пріоритетів IOTA та визначатимуться короткострокові цілі. Члени виконкому ознайомляться зі звітом про діяльність IOTA в І кварталі 2017 року та планами на ІІ квартал 2017 року, а також із станом відносин IOTA з міжнародними партнерами.
Довідково.
ІОТА –міжнародна організація, завдання якої полягає у забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні.
Основною метою ІОТА є стимулювання багатосторонньої допомоги, обмін інформацією та співробітництво між членами ІОТА через постійний форум податкових адміністрацій, проведення навчання, організацію конференцій, семінарів, видання публікацій, надання технічної допомоги з урахуванням інтересів країн – членів ІОТА.
Співробітництво України з ІОТА триває з 1999 року. У 2003 Україна стала асоційованим членом, а у 2006 вже повноцінним членом ІОТА.
Мирослав Продан: ДФС готова до поглиблення співпраці у митній сфері в рамках ГУАМ
Митне оформлення вантажів, що переміщуються через кордони держав-членів ГУАМ, буде спрощене. 27 березня керівники відомств, які відповідають за митний напрям, України, Грузії, Азербайджану і Молдови підписали Протокол між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ про взаємне визнання окремих результатів митних процедур.
Від України документ підписав в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. «Ми вдячні нашим друзям з митних адміністрацій держав-членів ГУАМ за підтримку ініціативи ДФС з розробки Протоколу та готові до його реалізації», - підкреслив Мирослав Продан.
За словами посадовця, впровадження Протоколу покращить умови ведення зовнішньоекономічної діяльності та сприятиме розвитку торгівлі завдяки прискоренню і спрощенню митних процедур.
Підписаний Протокол передбачає взаємне визнання результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, проведеного митними органами держав-членів ГУАМ.
Мирослав Продан також повідомив, що ДФС підтримує ініціативу митної адміністрації Грузії щодо розробки проекту Угоди про сприяння транзиту товарів і транспортних засобів через території держав-членів ГУАМ.
Платники податків сплатили майже 2 млрд грн. військового збору та майже 22,6 млрд грн. ПДФО
Протягом січня-лютого поточного року до державного бюджету сплачено майже 2 млрд. грн. військового збору. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
«Цьогорічна сплата військового збору порівняно з відповідним періодом минулого року зросла на 465,4 млн. грн., або на 30,7 %. У лютому надходження з військового збору склали майже 1,1 млрд. грн., що перевищує показник відповідного періоду минулого року на 258,3 млн. грн., або на 31%», – зазначив Павло Дроняк.
Посадовець також відзначив і зростання надходжень до зведеного бюджету податку на доходи фізичних осіб. Так, за перші два місяці поточного року зібрано майже 22,6 млрд. грн. вказаного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року ця сума зросла майже на 6,2 млрд. грн., або на 37,8%.
У лютому надходження податку на доходи фізичних осіб склали 12,4 млрд. грн., що перевищує показник відповідного періоду минулого року на 3,3 млрд. грн., або на 36,5 %.
Нагадаємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, фізичні особи-резиденти, які отримують іноземні доходи, а також податкові агенти.
Проведено засідання «круглого столу» на тему: «Актуальні проблеми фінансової системи України: науково-практичні аспекти»
Університетом митної справи та фінансів і Асоціацією «Дніпровський Банківський Союз» 28 березня 2017 року проведено засідання «круглого столу» на тему: «Актуальні проблеми фінансової системи України: науково-практичні аспекти» за участі начальника управління організації роботи Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області Манушак Осипової.
У рамках засідання розглянуто стан діяльності банківської системи України та Дніпропетровської області, проінформовано про роботу Регіонального центру інноваційного розвитку банківської системи України, приділено увагу заходам підвищення якості підготовки банківських фахівців.
На засіданні обговорювався формат опрацювання запитів учасників фінансового ринку до Робочої групи Комітету з питань податкової політики, адміністрування податків і зборів та обслуговування платників податків Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Також, Манушак Осипова відповіла на низку питань стосовно оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання послуг, які надаються банкам міжнародними платіжними системами з використанням спеціальних платіжних засобів тощо.
З початку року Дніпропетровська митниця ДФС спрямувала до державної казни понад 2,6 млрд. грн.
У січні - лютому поточного року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до держбюджету у сумі 2 млрд. 654,1 млн. гривень. Цей показник перевищує минулорічні надходження за аналогічний період на 344,6 млн. гривень, або на 14,9%. Про це розповів заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Полєйко.
Він також повідомив, що з початку року Дніпропетровською митницею ДФС оформлено 10699 експортних та 9567 імпортних декларацій, що на 13,1% більше, ніж за січень-лютий минулого року.
Всього на обліку у Дніпропетровській митниці ДФС станом на 01 березня 2017 року знаходиться 6794 суб’єктів ЗЕД, з яких 101 обліковано в митниці в цьому році.
Питання деклараційної кампанії – 2017 під час телефонного сеансу «гаряча лінія»
Нещодавно в Нікопольській ОДПІ першим заступником начальника Володимиром Малиновським проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Деклараційна кампанія 2017», де відповів на найбільш актуальні питання платників податків:
Питання 1. Які витрати включаються до податкової знижки за 2016 рік?
Відповідь: Перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки визначено у пункті 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Фізична особа – платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2016 року такі фактично здійснені ним протягом звітного року витрати:
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання платника або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені), який не отримує заробітної плати;
- сума витрат на сплату видатків на будівництво (придбання ) доступного житла та процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом.
- сума коштів, переданих платником у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям;
- сума витрат на сплату страхових платежів;
- сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- сума витрат, пов’язаних з усиновленням дитини;
- сума витрат пов’язаних з переобладнанням транспортних засобів;
Скористатися правом на нарахування податкової знижки можливо шляхом надання фізичною особою – платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік.
Зауважуємо, якщо громадянин до кінця поточного року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного 2016 року, то таке право на наступні роки не переноситься.
Питання 2. Кому обов’язково слід подати декларацію про майновий стан і доходи?
Відповідь: Платник податку зобов’язаний подати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року та самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, якщо протягом календарного року він отримав доходи, зокрема:
- від осіб, які не є податковими агентами (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи);
- від надання рухомого майна або нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), якщо орендар та орендодавець фізичні особи;
- інвестиційний прибуток;
- будь-які іноземні доходи;
- нецільову благодійну допомогу, якщо її загальна сума протягом 2016 року перевищує 1930 грн.;
- доходи у вигляді спадщини та подарунків, які підлягають обов’язковому декларуванню та при нотаріальному посвідченні яких податок не сплачувався;
- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду тощо.
Питання 3. Які терміни подання декларація про майновий стан та доходи у 2017 році?
Граничні строки подання декларації для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.
Питання 4. Який термін подання податкової декларації для отримання податкової знижки у 2017 році?
Платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, можуть подати податкову декларацію – по 31 грудня (включно) 2017 року.
Питання 5. Які терміни сплати податкового зобов’язання?
Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 01 серпня 2017 року.
Декларуємо доходи: попередні результати кампанії декларування
Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко - станом на 01.04.2017 до податкової інспекції фізичними особами подано 1478 декларацій про майновий стан і доходи, в тому числі 726 декларацій на отримання податкової знижки у відповідності до вимог ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010року №2755-VI (зі змінами та доповненнями).
Сума задекларованих громадянами Нікопольського регіону доходів складає 78,0 млн. грн. Податок до сплати - в сумі 1,2 млн. грн. та 0,3 млн. грн. військового збору.
Шановні громадяни! Долучайтесь до кампанії декларування! Кампанія декларування завершується 3 травня 2017 року. Приходьте до Центрів обслуговування платників, фахівці нададуть необхідну консультаційну допомогу та роз’яснення при поданні і заповненні декларацій.
Реалізація безхазяйного та конфіскованого майна за січень – березень 2017 року
Як повідомив начальник відділу погашення боргу Нікопольської ОДПІ Павло Роденко, за січень – березень 2017 року надійшло до Державного бюджету 2,2 тис. грн коштів від реалізації скарбів, майна, одержаного державою або територіальною громадою в порядку спадкування чи дарування, безхазяйного майна, знахідок а також валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі, місцева скарбниця при цьому отримала 4,2 тис. гривень.
Слід зазначити, що безхазяйним вважається майно, що не має власника або власник якого невідомий. Тому, в разі наявності інформації щодо такого майна просимо повідомити Нікопольську ОДПІ за телефоном 4-64-03.

Про Реєстр неприбуткових установ та організацій можна дізнатися через електронний сервіс
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Порядок), - про це повідомила заступник начальника відділу адміністрування екологічного податку, рентної плати, місцевих податків та податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб Людмила Кругляк.
Відповідно до пункту 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі, на офіційному сайті ДФС забезпечено відкритий доступ до таких відомостей.
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням: Головна/Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів/Реєстр неприбуткових установ та організацій офіційного сайту ДФС України (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).
Зазначимо, що користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
За два місяці плата за землю поповнила місцеві бюджети Дніпропетровщини на більш як на 550 мільйонів гривень
З січня по лютий 2017 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 551,7 млн. грн. плати за землю, що на 122,4 млн. грн., або на 28,5%, більше надходжень відповідного періоду минулого року.
Зокрема, власниками та орендарями земельних ділянок – юридичними особами в місцеві скарбниці регіону перераховано 521,5 млн. грн., а підприємцями – фізичними особами та громадянами – 30,2 млн. грн.
Нагадаємо, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Проведено засідання «круглого столу» на тему: «Перспективи адміністрування об’єднаного податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
Університетом митної справи та фінансів 24 березня п.р. проведено засідання «круглого столу» на тему: «Перспективи адміністрування об’єднаного податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за участі фахівців Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.
У рамках засідання розглянуто пропозиції, надані Асоціацією платників податків України, стосовно об’єднання податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з метою комплексного зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці, детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин.
Також, фахівцями фіскальної служби надані відповіді на найбільш актуальні питання платників стосовно адміністрування та порядку обчислення ПДФО та ЄСВ.
Змінилися облікові дані – чи необхідно отримувати нові сертифікати ключів?
Відповідно до ст. 7 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15 зі змінами, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.
Враховуючи викладене, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.
У разі необхідності перевірки терміну дії посиленого сертифікату ЕЦП, потрібно скористатись засобом електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису». В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.
Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».
Органами ДФС розпочато внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
На виконання статті 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» органами ДФС здійснюється внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.
Для внесення до Реєстру сільськогосподарський товаровиробник подає заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру (форма № 1-РОБД).
Заява може бути подана у паперовому вигляді до податкової інспекції за основним місцем обліку або засобами електронного зв’язку в електронній формі (через Електронний кабінет платника або «Єдине вікно подання електронної звітності»).
Заява, яка прийнята до розгляду, розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів з дня її отримання. За результатами розгляду Заяви контролюючий орган або вносить сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, або вмотивовано відмовляє у внесенні до Реєстру або звертається до заявника з пропозицією подати нову заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).
Інформація про результати розгляду заяв розміщується у приватній частині Електронного кабінеті платника. Дані Реєстру оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (у відкритій частині Електронного кабінету платника).
Заяви у березні 2017 року (за результатами лютого) можуть бути подані до 01 квітня 2017 року.
Перелік нормативно-правових актів з питань подання заяв для внесення до Реєстру
Закон України «Про державну підтримку сільського господарства України» (пункти 2.15, 2.25 статті 2, стаття 161);
Податковий кодекс України (підпункт 191.1.91 пункту 191.1 статті 19 розділу І, пункт 51 підрозділу 2 розділу ХХ);
Порядок ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 179;
Наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 275 «Про затвердження форм заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації».
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.
В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією
Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».
Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.
Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.
У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів ЕЦП;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
- надання послуги фіксування часу;
- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Шановні громадяни! Деклараційна кампанія 2017 року триває!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року.
Останній день подання декларації – 3 травня 2017 року.
Додаткова інформація на веб-порталі ДФС.
Здали в оренду автомобіль? Не забудьте задекларувати доходи!
Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо отримано фізичною особою у 2016 році дохід від надання в оренду легкового автомобіля іншій фізичній особі, яка не зареєстрована як самозайнята особа, тобто не є суб’єктом підприємницької діяльності або особою, яка не займається незалежною професійною діяльністю, така особа повинна надати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року.
Останнім днем сплати нарахованих самостійно фізичною особою податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору буде 31 липня 2017 року.
Спадщина та подарунок, отримані з 1 січня поточного року, оподатковується по-новому
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 25.03.2017 набрав чинності Закон України від 23.02.2017 №1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» (далі – Закон №1910).
Зазначеним Законом, зокрема, спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця, які з 1 січня 2017 року мають право на спадкування. Так, встановлено, що за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї другого ступеня споріднення.
Відповідно до п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням змін, внесених Законом №1910, членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Аналогічні зміни внесені і до порядку оподаткування подарунків, оскільки вони оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Тобто, подарунки від родичів першого та другого ступеня споріднення будуть також оподатковуватися за нульовою ставкою.
Разом з цим, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених ПКУ для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18%.
Водночас, Законом №1910 встановлено, що у разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
Якщо об’єкти, подаровані платнику податку, оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
В інших випадках отримання доходів у вигляді об’єктів спадщини/дарунків об’єктом оподаткування є оціночна вартість таких об’єктів спадщини/дарунків, визначена згідно із законом (п.174.8 ст.174 ПКУ).
Відповідно до п.1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1910 він застосовується до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року платником податків у вигляді спадщини/дарунка.
Закон №1910 опубліковано у газеті «Голос України» від 24.03.2017 №54.
Можливість тимчасово припинити підприємницьку діяльність законодавством не передбачена
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця визначено Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Законом № 755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності (декретна відпустка, хвороба, виїзд за кордон та ін.).
До уваги громадян, платників земельного податку!
Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу ( далі ПКУ) від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно з п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи (п. 281.3 ст. 281 ПКУ).
Якщо фізична особа має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Продовжено термін подання е-декларацій для посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування, які подають її вперше
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що 30.03.2017 набирає чинності Закон України від 23.03.2017 №1975-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб» (далі – Закон №1975).
Зазначеним Законом внесено ряд змін, зокрема, до Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон №1700).
Так, відповідно до Закону №1975 розділ XIII «Прикінцеві положення» Закону №1700 доповнено пунктом 51, згідно з яким до 1 травня 2017 року продовжено строк подання щорічної декларації для осіб, які відповідно до цього Закону подають таку декларацію вперше.
Закон №1975 опубліковано у газеті «Голос України» від 29.03.2017 № 57.
Про реєстрацію отримувачів бюджетної дотації
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон №1877), якими запроваджено формування та ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.
Згідно з пунктом 161.4 статті 161 розділу V1 Закону №1877 порядок ведення та форма Реєстру затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Сільськогосподарський товаровиробник для внесення його до Реєстру подає до контролюючого органу за місцем свого обліку, як платника податку на додану вартість (далі – ПДВ), заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Заява), форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №268/30136, який набрав чинності 28.02.2017 (опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 28.02.2017 №39).
Відповідно до п.1 пояснень до Заяви, така Заява з позначкою «Внесення» заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді у місяці, який передує початку податкового періоду, з якого особа матиме право на отримання бюджетної дотації, та протягом п’яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду.
Тобто перші заяви подаються, починаючи з 21.03.2017.
Нарахування єдиного внеску на заробітну плату засуджених
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України надані роз’яснення з питання щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на заробітну плату засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі.
У преамбулі до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) зазначено, що законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон №2464.
Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених Законом №2464, або у частині, що не суперечить Закону №2464 (пункт 1 статті 2 Закону №2464).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством чи за цивільно-правовими договорами.
Базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (абзац перший пункту 1 частини першої статті 7 Закону №2464).
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску, а також відповідальність у разі несвоєчасної або не у повному обсязі сплати єдиного внеску передбачені статтями 9 та 25 Закону №2464.
Платник єдиного внеску зобов’язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством (пункти 1 та 2 частини другої статті 6 Закону №2464), подавати звітність з єдиного внеску за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством (пункт 4 частини другої статті 6 Закону №2464).
Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які згідно з Законом №2464 нараховується єдиний внесок (частина друга статті 9 Закону №2464).
Платники єдиного внеску зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця (частина восьма статті 9 Закону №2464).
Згідно з частиною дванадцятою статті 9 Закону №2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Страхувальники, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, у частині подання Звіту за таких осіб, зобов’язані формувати та подавати до органів доходів і зборів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду. Звітним періодом є календарний місяць.
Звіт подається за формою згідно з додатком 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок). Звітним періодом є календарний місяць (пункт 1 розділу III Порядку).
Пенсійний фонд України відповідно до покладених завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру (далі – Реєстр) (пункт 1 частини першої статті 121 Закону № 2464).
Згідно з нормами п.1 ст.122 Кримінально-виконавчого кодексу України (далі – КВК) засуджені до позбавлення волі, залучені до суспільно корисної оплачуваної праці за строковим трудовим договором, підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
Відповідно до п.1 ст.118 КВК засуджені до позбавлення волі мають право працювати та залучаються до суспільно корисної праці у місцях і на роботах, визначених адміністрацією колонії, з урахуванням наявних виробничих потужностей, зважаючи при цьому на стать, вік, працездатність, стан здоров’я і спеціальність. Засуджені залучаються до оплачуваної праці, як правило, на підприємствах, у майстернях колоній, а також на державних або інших форм власності підприємствах за строковим трудовим договором, що укладається між засудженим і виправною колонією (слідчим ізолятором), за умови забезпечення їх належної охорони та ізоляції. Праця засуджених до позбавлення волі регулюється законодавством про працю з особливостями, визначеними КВК.
Питання щодо оформлення трудових відносин із засудженими, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, знаходиться у правовому полі Міністерства соціальної політики України та Держпраці.
Новий порядок надання індивідуальних податкових консультацій з 1 квітня 2017 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
За зверненням платників податків органи фіскальної служби надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
- підпис платника податків;
- дату підписання звернення.
Строк надання індивідуальної податкової консультації становить 25 календарних днів з можливістю продовження такого строку, але не більш ніж на 10 календарних днів з обов’язковим повідомленням про це платника податків.
На звернення платника податків, що не відповідає вищезазначеним вимогам податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян».
Зміни до Податкового кодексу України щодо порядку надання індивідуальних податкових консультацій внесено Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Особливості застосування штрафних санкцій за порушення порядку подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників.
Державна фіскальна служба України у листі від 10.02.2017 №3282/7/99-99-14-01-02-17 (далі – лист ДФС №3282) роз’яснила особливості застосування штрафних санкцій за порушення порядку подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (звіт про контрольовані операції та документація з трансфертного ціноутворення).
До 01.01.2017 відповідальність за несвоєчасне подання звіту та несвоєчасне декларування контрольованих операцій визначалась пунктом 120.3 статті 120 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» статтю 120 Кодексу доповнено новим пунктом 120.4, яким встановлено окрему відповідальність платників податків за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог п.39.4 ст.39 ПКУ.
Штрафні санкції, передбачені п.120.4 ст.120 ПКУ, розраховуються за кожний календарний день, починаючи з 01.01.2017, незалежно від звітного періоду здійснення контрольованих операцій та застосовуються у разі, якщо платником податків до початку документальної перевірки подано:
- звіт про контрольовані операції та/або документацію з трансфертного ціноутворення з порушенням термінів, визначених п.39.4 ст.39 ПКУ;
- уточнюючий звіт про контрольовані операції, в якому додатково задекларовані контрольовані операції.
Склад правопорушень, визначених пунктами 120.3 та 120.4 статті 120 ПКУ, не передбачає одночасного застосування фінансової відповідальності, встановленої вказаними нормами.
Лист №3282 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/71431.html
Який порядок заповнення поля «Особа – отримувач пального» акцизної накладної/ розрахунку коригування акцизної накладної, надання яких отримувачу пального не передбачено?
Нікопольська ОДПІ інформує.
Відповідно до п.231.1 ст.231 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених ст.229 ПКУ; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Згідно з п.231.5 ст.231 ПКУ акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб’єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в ЄРАН.
При цьому відповідно до п.п.«г» та п.п.«ґ» абзацу другого п.231.1 ст.231 ПКУ в акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов’язкові реквізити:
- код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального;
- повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, – отримувача пального.
Форми заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального та Порядку їх заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за №405/28535 (далі – Порядок №218).
Згідно з п.8 розділу І Порядку №218 обов’язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, та визначені п.п.«г» та п.п.«ґ» п.231.1 ст.231 ПКУ, не вказуються при складанні акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної у разі:
- реалізації пального отримувачам, що не є платниками акцизного податку з реалізації пального (кінцевим споживачам та суб’єктам господарювання, які відсутні у Реєстрі платників акцизного податку);
- відвантаження пального на умовах, встановлених ст.229 ПКУ;
- відвантаження пального з метою власного споживання;
- втрати пального як в межах, так і понад встановлені норми втрат, псування, знищення пального, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
При складанні акцизної накладної/розрахунку коригування акцизної накладної, надання яких отримувачу пального не передбачено, поле «Особа – отримувач пального» відповідно до абзацу другого п. 6 розділу ІІ та п.12 розділу ІІІ Порядку №218 заповнюється таким чином:
- у рядку «найменування; прізвище, ім’я, по батькові – для фізичної особи – отримувача пального» зазначається «Неплатник»;
- у рядку «юридична особа – код за ЄДРПОУ отримувача пального; фізична особа – реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» зазначається умовний код «1000000000».
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 116.13.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Як оподатковується ПДФО подарунок, отриманий платником податку - фізичною особою від юридичної особи?
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.
Відповідно до п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.
Підпунктом 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ).
Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Водночас, п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році – 800,0 грн.), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18 відсотків у джерела виплати, з урахуванням вимог п.п.165.1.39 п. 165.1 ст.165 ПКУ.
Форму податкової декларації за землю змінено
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2017 за №225/30093 (далі – Наказ №9), який набрав чинності 21.03.2017, внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за № 783/27228 (далі – Наказ №560). Цей Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.03.2017 № 23.
Відповідно до внесених змін наказом №9 в декларації слід відображати:
- місяць і рік, а також дату державної реєстрації прав на земельну ділянку, а також дати документа, що засвідчує/підтверджує право оренди землі;
-площу земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м;
-нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки.
Крім того, при уточненні податкових зобов’язань більше не потрібно буде розмежовувати суми збільшення/зменшення податкових зобов’язань на ті, за якими ще не настав строк сплати, і на ті, за якими строк сплати вже минув.
Враховуючи норми пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України звітувати за новою формою декларації потрібно буде в травні за квітень 2017 року.
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку на навчання за наслідками звітного податкового року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників.
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Навчальний рік триває 12 місяців, розпочинається, як правило, 01 вересня. Семестр – це половина навчального року у вищих навчальних закладах. Отже, до навчального року включаються місяці календарного року наступного за звітним.
Враховуючи викладене вище, оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.
Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.06.03).
Нормативи відрахування частини прибутку за результатами фінансово-господарської діяльності у 2016 році господарських товариств
Постановою від 01.03.2017 року № 120 Кабінет Міністрів України затвердив у розмірі 50 відсотків базовий норматив відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2016 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, у тому числі дочірніх підприємств.
Для публічних акціонерних товариств "Укргідроенерго" та "Державний ощадний банк України" базовий норматив затверджено у розмірі 30 відсотків.
У разі невиплати до 1 липня 2017 р. суб'єктом господарювання дивідендів за результатами його фінансово-господарської діяльності у 2016 році, суб'єктам управління корпоративними правами держави доручено вживати заходи до розірвання контракту з керівником такого суб'єкта господарювання.
Збільшено неоподатковуваний розмір оплати за навчання
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 165 Податкового кодексу України з 1 січня 2017 року суттєво збільшено суму, яку юридична чи фізична особа може сплатити за навчання іншої фізичної особи в українських вищих та професійно-технічних закладах без оподаткування такої суми податком на доходи фізичних осіб.
На сьогодні неоподатковувана сума дорівнює трикратному розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи (у 2017 році - 9600 грн.). У минулих роках таким критерієм був граничний розмір доходу у вигляді зарплати, який давав право на отримання податкової соціальної пільги (наприклад, в 2016 році зазначена сума складала 1930 грн.)
Крім того, з 1 січня 2017 року для студентів, які вивчилися за кошти роботодавця скасовано обов’язок з відпрацювання у такого роботодавця протягом 3 років після закінчення навчального закладу. У попередній редакції п. 165.1.21 статті 165 ПКУ діяла норма, яка передбачала оподаткування ПДФО усієї суми, сплаченої за навчання у випадку припинення працівником трудових відносин з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання.
Звертаємо увагу громадян, які отримують доходи від обробки землі!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, декларацію про майновий стан і доходи подають зокрема особи, що отримали спадщину чи подарунок, громадяни, які здають в оренду житло, землю, нерухоме або рухоме майно, а також особи, що отримали доходи, з яких не утримувався податок тощо. Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку.
Звертаємо увагу громадян, які здійснюють обробіток землі власною технікою не у своєму господарстві, а на замовлення за певну оплату. Отриманий в результаті надання таких послуг дохід підлягає декларуванню. Відтак суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18% та військовий збір - 1,5%.
Декларації подають до державної податкової інспекції за місцем податкової адреси платника. Платники, які зобов’язані подавати таку декларацію, повинні зробити не пізніше 03 травня 2017 року, а фізичні особи, які мають право на податкову знижку, можуть скористатися таким правом протягом всього календарного року, наступного за звітним, тобто по 31 грудня 2017 року.
Одноразовий продаж нерухомості не оподатковується за умови права власності на неї протягом трьох років
Податковим кодексом України передбачені випадки, коли фізичні особи звільняються від обов’язку сплати податків з доходів від продажу нерухомості, якщо виконуються певні умови.
Зокрема, відповідно до ст.172 Податкового кодексу України дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або її частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки , не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до р. IV Податкового кодексу України.
У разі, якщо у звітному календарному році фізична особа отримала дохід від продажу не частіше одного разу нерухомого майна, визначеного п. 172.1 ст.172 Податкового кодексу України, яке перебувало у власності платника податку понад три роки, така особа зобов'язана подати річну податкову декларацію.
З 1 січня 2017 року звіт про суми податкових пільг визначається як податкова декларація
Податкова декларація, розрахунок, звіт це - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Облік сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, здійснюється відповідно до «Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг» затвердженого постановою КМУ від 27.12.10 №1233.
Суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Порядку №1233.
Звіт про суми податкових піль подається за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем реєстрації суб'єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.
У звіті у графах "Код пільги згідно з довідником пільг" та "Найменування податкової пільги" зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом пільг відповідно до довідника пільг.
На сьогодні є чинним Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету на 31.12.16 та Довідник №81/2 інших податкових пільг станом на 31.12.16.
Зазначена норма передбачена п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України та постановою КМУ від 27.12.10 №1233 "Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг".
З 01 січня 2017 року платник єдиного податку - фізична особа не враховує працівників, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період
При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку - фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають:
- у відпустці у зв'язку з вагітністю і пологами,
- у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,
- а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Одним із критеріїв перебування на спрощеній системі оподаткування для підприємців - платників єдиного податку 2-ї групи є не перевищення кількості осіб, які одночасно перебувають з ним трудових відносинах 10 осіб.
Тобто, з метою перевірки права перебування на спрощеній системі оподаткування, при розрахунку загальної кількості найманих осіб у підприємця, не враховуються працівники, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Зазначена норма передбачена п.п. 291.4.1 ст. 291 Податкового кодексу України.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор