www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 19 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа

Мирослав Продан взяв участь у 131-й сесії Ради митного співробітництва
У Брюсселі завершилася 131-ша сесія Ради митного співробітництва, в якій взяв участь в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За словами очільника ДФС, для України участь у таких заходах є можливістю заявити про результативність своєї роботи у митному напрямі для підвищення інвестиційної привабливості нашої країни та досягти більш тісного співробітництва з країнами – учасницями Всесвітньої митної організації у напрямі протидії митним правопорушенням та спрощенням митних процедур.
«Для Державної фіскальної служби співпраця з Всесвітньою митною організацією є одним з пріоритетних напрямів міжнародного митного співробітництва. ДФС бере активну участь у спільних операціях під егідою ВМО у сферах боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, захисту прав інтелектуальної власності та інших подібних заходах», – розповів Мирослав Продан.
Крім того, фахівці ДФС беруть участь у роботі Технічного комітету ВМО з митної оцінки, що дозволяє отримувати актуалізовану інформацію та відстоювати інтереси України у сфері формування методології визначення митної вартості у відповідності до Угоди Світової організації торгівлі про митну оцінку. Участь України в розробці стандартів в рамках Комітету у сфері трансфертного ціноутворення дозволить використовувати інноваційні можливості, найкращий досвід та інформацію про трансфертне ціноутворення для перевірки транзакцій між пов’язаними сторонами.
Участь у роботі робочих органів ВМО дає змогу сконцентрувати зусилля ДФС на аналізі інформації з питань класифікації товарів та моніторингу міжнародної торгівлі, відстоювати інтереси України в процесах та при прийнятті рішень стосовно розробки нових інструментів торговельного спрощення, оновлення керівництв, прийняття резолюцій та рекомендацій ВМО з питань спрощення та гармонізації митних процедур тощо.
Крім того, участь ДФС у діяльності ВМО надає широкі можливості для залучення допомоги з боку ВМО для інституційного розвитку (навчання персоналу, підвищення, технічна допомога).
Так, зокрема, на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС було відкрито Регіональний кінологічний навчальний центр, який є 9-им у світі.
«Діяльність Регіонального кінологічного навчального центру - це можливість для України обмінятись досвідом та передовими методиками у галузі кінології з іншими країнами, це шанс для того, аби активніше впроваджувались рамкові стандарти безпеки Всесвітньої митної організації», – зазначив Мирослав Продан.
Зокрема, центр має можливість готувати кінологічні команди для потреб митних органів країн Східної Європи та Чорноморського басейну для пошуку вибухівки, зброї, грошей та наркотичних засобів. Сьогодні також розробляється спеціальна програма для навчання кінологів та їх собак, які будуть спеціалізуватися на пошуку бурштину, що є актуальним для України.
(Інформація прес-служби ДФС України).
У січні –листопаді від платників Дніпропетровщини надійшло майже 70 млрд. грн. податкових і митних платежів та понад 10 млрд. грн. єдиного внеску
Впродовж одинадцяти місяців поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено в бюджети усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 69 млрд. 990,3 млн. грн., що на 20 млрд. 255,3 млн. грн., або на 40,7 % більше, ніж за відповідний період 2016 року. Про це повідомила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до Державного бюджету за січень - листопад цього року мобілізовано 51 млрд. 230,8 млн. грн., що на 16 млрд. 192,9 млн. грн. або на 46,2% більше, ніж за аналогічний період 2016 року.
Місцеві бюджети Дніпропетровщини протягом одинадцяти місяців 2017 року отримали 18 млрд. 759,5 млн. грн. Це на 4 млрд. 62,3 млн. грн., або на 27,6% більше фактичних надходжень січня – листопада минулого року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 10 млрд. 84,1 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 42,1%, або на 2 млрд. 989,4 млн. грн.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
«Паперова» звітність скорочується – платники Дніпропетровщини звітують он-лайн
У жовтні поточного року надали звітність засобами телекомунікаційного зв`язку 18837 платників ПДВ або 99,4% від загальної кількості звітуючих з цього податку.
Також у жовтні 2017 року по сумах нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування прозвітувало 52042 платника. З них електронним сервісом скористалися 45886 платників, або 88,2%.
«Триває тенденція щодо скорочення «паперової» звітності – все більше платників переконуються у зручності он-лайн взаємодії із органами ДФС. Основні переваги – відсутність черг, економія часу, менше витрат. Разом із удосконаленням електронних сервісів все це сприяє оптимізації роботи бізнесу», – зазначає перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Впродовж січня – листопада 2017 року страхувальники Дніпропетровщини сплатили більше 10 - ти мільярдів гривень єдиного внеску
За одинадцять місяців поточного року від роботодавців Дніпропетровської області надійшло 10 мільярдів 84 мільйони гривень єдиного внеску. Ця сума перевищує очікувані показники на 1 мільярд 509 мільйонів гривень та більше минулорічних надходжень майже на 3 мільярди гривень.
За словами в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірини Сікіріной, лише у листопаді зібрано 1 мільярд 7 мільйонів гривень єдиного внеску, що на 325 мільйонів гривень більше фактичних надходжень одинадцятого місяця 2016 року.
Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу організації митного контролю управління організації митного контролю Дніпропетровської митниці ДФС Володимира Деркача на тему: «Актуальні питання застосування порядку інформаційного обміну за принципом «єдиного вікна» під час здійснення митного оформлення товарів, які підлягають контролю іншими державними органами»
Питання 1. Як на документах фіксуються відомості про проходження товаром відповідного контролю за принципом «єдиного вікна»?
Відповідь. Результати заходів державного контролю за принципом «єдиного вікна» формуються в електронній формі.
Проставлення контролюючими органами на товаросупровідних (товаротранспортних) документах відповідних відміток, печаток та штампів не здійснюється у разі оформлення результатів заходів державного контролю і документів в електронній формі відповідно до Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. N 364 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. N 878).
Питання 2. Чи може фірма провести огляд товарів разом з представниками служби ветеринарного контролю?
Відповідь. Так. Така можливість передбачена Порядком інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. N 364 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. N 878).
Відповідно до п. 22 зазначеного порядку у разі бажання підприємства провести одночасно з оглядом (інспектуванням) товарів та/або відбором зразків контролюючим органом фізичний огляд (інспектування) товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному в товаросупровідних документах, звернення підприємства про такий фізичний огляд оформляється шляхом проставляння окремої відмітки в електронному повідомленні.
Питання 3. Чи обов’язково проходити контроль за принципом «єдиного вікна»?
Відповідь. Пунктом 4 1 постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. N 364 «Деякі питання реалізації принципу "єдиного вікна" під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» установлено, що до 31 січня 2018 р. рішення про здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів приймається підприємством.
Питання 4. Де можна пройти контроль за принципом «єдиного вікна»?
Відповідь. Перелік місць митного оформлення товарів, в яких застосовується Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації затверджений наказом Міністерства фінансів України від 25 липня 2016 року N 657 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 жовтня 2017 року N 847). Даний наказ розміщено на офіційному сайті ДФС.
Питання 5. Як пройти контроль за принципом «єдиного вікна», якщо я буду подавати паперову митну декларацію?
Відповідь. Проходження державних видів контролю за принципом «єдиного вікна» у разі паперового декларування не передбачено.
Здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю із застосуванням положень Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. N 364 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. N 878) є обов'язковим у разі електронного декларування товарів.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
В Дніпропетровській митниці ДФС відбулася зустріч з представниками контролюючих органів
13 грудня 2017 року в конференц-залі Дніпропетровської митниці ДФС відбулася робоча зустріч керівництва митниці з представниками суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та контролюючих органів м. Дніпра, а саме: санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного контролю.
Головною метою проведення заходу стали оцінка, аналіз та запобігання потенційних ризиків, що виникатимуть при обов’язковому здійсненні державних видів контролю за принципом «єдиного вікна» з урахуванням змін, внесених Постановою Кабміну від 22.11.2017 № 878.
Під час зустрічі, що проводилась у форматі наради, обговорювались питання та необхідні організаційні заходи для реалізації принципу «єдиного вікна», які виникають під час здійснення митних формальностей, а також пропозиції щодо перегляду місць митного оформлення товарів.
«На теперішній час, з використанням порядку інформаційного обміну за принципом «єдиного вікна» у Дніпропетровській митниці ДФС оформлюється приблизно 19,5% від загальної кількості митних декларацій. Використання «єдиного вікна» дозволяє значно спростити митні процедури та скорочує час на їх проведення, мінімізує людський фактор при прийнятті рішень посадовими особами митниці та контролюючих органів, що дозволяє значно знизити корупційні ризики і можливості для перевищення службових повноважень.
У відповідності зі змінами, внесеними Постановою Кабміну від 22.11.2017 № 878, з 1 лютого 2018 року державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль будуть проводитися виключно із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів за принципом «єдиного вікна» при електронному декларуванні товарів у визначених для цього місцях митного оформлення.
Дніпропетровська митниця ДФС пропонує всім суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності вже зараз здійснювати митне оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон України, із застосуванням принципу «єдиного вікна», - зазначив в.о. начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

За 11 місяців показники місцевих бюджетів Нікопольського регіону виконано на 105,4 відсотка
Надходження до місцевих бюджетів за січень – листопад 2017 року Нікопольського регіону склали 992 млн 566 тис. грн, додатково від планових показників отримано 51,0 млн гривень. Відносно аналогічного періоду 2016 року надходження зросли на 225,2 млн грн, темп росту склав 129,3 відсотки. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
Основним джерелом надходжень до бюджетів громад є податок на доходи фізичних осіб. За січень-листопад 2017 року фактично надійшло майже 626,8 млн грн цього податку, що складає 63,1 відсоток від загальних надходжень до місцевого бюджету. У порівнянні до аналогічного періоду минулого року надходження зросли на 174,9 млн гривень.
Крім того, за 11 місяців поточного року до місцевих бюджетів платники Нікопольського регіону перерахували майже 190,7 млн грн земельного податку та орендної плати, що на 23,3 млн грн більше ніж минулоріч.
Позитивна динаміка надходжень сум єдиного податку. Так, якщо у січні-листопаді 2016 року було сплачено 65,9 млн грн, то у цьому році надходження від користування землею за 11 місяців склали майже 93,8 млн гривень.
Бізнес Нікопольського регіону сплатив до держбюджету 552,8 мільйонів гривень
Платники податків Нікопольського регіону з початку року направили до державного бюджету понад 552,8 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. Він зазначив, що рівень минулорічної сплати перевищено на 125,7 млн гривень.
Із загальної суми майже 214,9 млн грн – це надходження з податку на додану вартість, що на 49,6 мільйона більше, ніж торік. Також, держбюджет отримав 208,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з січнем-листопадом 2016 року зростання склало 58,3 мільйони. Крім того, підприємства регіону направили близько 63,9 млн грн рентної плати за користування надрами, що перевищує минулорічну суму майже на 19,0 млн гривень.
Більша частина податкових надходжень забезпечена завдяки сумлінній сплаті податків. Бізнес Нікопольського регіону своєчасно виконує свої податкові зобов'язання. У свою чергу, фіскальна служба продовжує розвивати сервіси для платників, передусім, електронний формат взаємодії. Це дозволяє удосконалювати сервісну складову для потреб суб'єктів підприємництва і громадян, – підкреслив Володимир Джавун.
З початку року платники Нікопольщини поповнили бюджет країни майже на 34,6 млн грн військового збору
За одинадцять місяців поточного року платниками податків Нікопольського регіону до бюджету сплачено майже 34,6 млн грн військового збору, або 6,3 відсотки від загальної суми надходжень податків, зборів та інших платежів від суб’єктів господарювання Нікопольського регіону до державного бюджету у 2017 році. Зокрема, надходження мобілізовано платниками Нікопольської ОДПІ (м. Нікополь та Нікопольського району) – майже 22,1 млн грн, Томаківського відділення – майже 4,9 млн грн, Покровського відділення – понад 3,8 млн грн. Марганецького відділення – майже 3,8 млн гривень. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України.
Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, до об’єктів оподаткування відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.
Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.
Стан розгляду звернень громадян за січень - листопад 2017 року
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 17 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (23). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.
У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 333 тисячі платників
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за січень - листопад 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 333 тисячі платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (10647). Також зареєстровано 1219 платників єдиного податку, надано 1912 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1753 книги обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1306 книг обліку розрахункових операцій.
Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.
Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Через пункт пропуску «Бориспіль» знову намагалися незаконно вивезти партію необробленого бурштину
Працівники Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС зафіксували чергову спробу незаконного вивезення за межі України партії крупнофракційного необробленого бурштину загальною вагою біля 10 кг.
«Сонячний камінь» було виявлено в багажному відділенні у валізі нашого співвітчизника, який відлітав авіарейсом до Китаю транзитом через Катар.
Громадянин для проходження митного контролю обрав спрощену систему - «зелений коридор», чим автоматично засвідчив, що не переміщує через митний кордон України заборонених, або обмежених до вивезення предметів та товарів.
Складено протокол про порушення митних правил. Бурштин вилучено до винесення судом рішення у справі.
Довідково: всього з початку 2017 року працівниками Київської митниці ДФС складено 6 протоколів про порушення митних правил, де предметами порушення був бурштин, загальною вагою понад 60 кг і загальною вартістю близько 5 млн. грн.
(Інформація прес-служби ДФС України).
В цьому році Дніпропетровська митниця ДФС отримала 17 звернень громадян
За січень-листопад 2017 року до Дніпропетровської митниці ДФС надійшло 17 звернень від громадян. За аналогічний період 2016 року надійшло 16 звернень.
Керівництвом Дніпропетровської митниці ДФС проводиться особистий прийом громадян згідно графіку прийому громадян, затвердженого наказом Дніпропетровської митниці ДФС від 13.09.2017 №210 зі змінами внесеними наказом митниці від 27.10.2017 №239.
За січень-листопад 2017 року було розглянуто 60 звернень громадян на особистому прийомі керівництвом Дніпропетровської митниці ДФС:
- 24 прийомів – керівництвом митниці;
- 36 прийомів – начальниками митних постів.
Фактів порушення посадовими особами митниці положень Закону України «Про звернення громадян» у Дніпропетровській митниці ДФС не виявлено.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Особиста присутність заявника при отриманні послуги ЕЦП в АЦСК ІДД ДФС неможлива: як отримати ЕЦП?
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників на те, що у разі неможливості особистої присутності заявника для отримання послуги електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в АЦСК ІДД ДФС, він може бути представлений довіреною особою.
У цьому випадку, для отримання послуги ЕЦП, заявник надає оригінал та копію нотаріально посвідченої довіреності з відповідними повноваженнями (подання до ВПР АЦСК ІДД ДФС реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних дій, генерація особистих ключів заявника тощо), а також копію паспорта повіреного (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) або копію паспорта повіреного виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьової та зворотної сторін) або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчену підписом власника.
Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в нотаріально посвідченій довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.
Під час процедури ідентифікації повірена особа повинна пред’явити оригінал паспорта громадянина України, а за його відсутності паспорта громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідки на тимчасове/постійне проживання, посвідчення біженця або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.
Окрім того, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.
Ненадання достатньої кількості конвертів для носіїв ключової інформації підписувачів є підставою для прийняття рішення про відмову в наданні послуг ЕЦП.
Більш детальна інформація розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланнями: https://acskidd.gov.ua/ur_osoba та https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba.
Про упередження виплати заробітної плати у «конвертах»
Нікопольська ОДПІ нагадує громадянам про цілий ряд ризиків виплати заробітної плати «у конвертах» як для працівників, так і для роботодавців, а також про величезне соціально-економічне значення офіційного оформлення трудових відносин.
Зайнятість населення у тіньовому секторі обмежує можливість реалізації більшості соціальних прав, передбачених законодавством України, а саме: на державний захист від незаконного звільнення, безпечні умови праці, гарантоване право на відпочинок, своєчасно виплачену легальну заробітну плату, страховий стаж та можливість при досягненні пенсійного віку мати гідне пенсійне забезпечення.
Доречі, тривала зайнятість у неформальному секторі призводить до втрати професійно-кваліфікаційних навичок працівників, зниження їх матеріального та культурного рівня, що значно знижує якість трудового потенціалу, кадрову стабільність та налагодженість роботи усіх учасників трудового процесу. Водночас, для роботодавця – це і позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.
Крім цього, ухилення від сплати податків у всіх проявах, у тому числі шляхом використання нелегальної найманої праці, тягне фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність.
Про свої доходи громадяни можуть дізнатися у ДФС дистанційно
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба продовжує удосконалювати електронні сервіси для платників податків. Зміни, ініційовані ДФС, набули чинності 21 листопада 2017 року, відповідно до наказу Мінфіну від 29.09.2017 № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174.
Наразі для отримання фізичними особами відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків можна звернутися до податкової інспекції безпосередньо або в електронному вигляді. Для подачі заяви в електронній формі обов’язковим є використання електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна й у Електронному кабінеті платника.
Даний сервіс доступний на веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.
Також скорочено термін реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО) з 5 до 3 днів. Для зручності, громадяни, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, мають можливість подати документи для реєстрації або внесення змін до ДРФО через будь-який контролюючий орган.
Платники єдиного внеску та застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників у формі витягу
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників податків, що Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651.
Державна фіскальна служба України щоденно оприлюднює на власному офіційному веб-порталі дані з реєстру страхувальників про взяття на облік/зняття з обліку платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.
Якщо платнику єдиного внеску та/або застрахованій особі необхідна більш повна інформація з реєстру страхувальників про платника єдиного внеску, ніж оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС, або необхідне документальне підтвердження даних реєстру страхувальників, то у такому разі платник єдиного внеску та/або застрахована особа може отримати витяг з реєстру страхувальників.
Для цього необхідно подати запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою № 1-ЗРС одним із таких способів:
- особисто платником єдиного внеску та/або застрахованою особою чи уповноваженою на це особою до територіального органу Державної фіскальної служби України (далі – контролюючий орган) за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу;
- надсилається поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу;
- в електронній формі засобами електронного зв’язку.
Переглянути видані індивідуальні податкові консультації можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України
З 1 квітня 2017 року змінено порядок надання податкових консультацій та запроваджено Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.
Індивідуальні податкові консультації підлягають реєстрації в єдиній базі консультацій та розміщується на офіційному веб-сайті ДФС, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.
Порядок надання податкових консультацій визначений ст. 52 Податкового кодексу України.
Термін зберігання у платника архіву файлів звітності по єдиному внеску, поданої до контролюючих органів в електронному вигляді
Згідно з статтею 13 розділу І Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» cтрок зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
Разом з тим статтею 8 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що на власника або уповноважений орган (посадову особу), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів, покладено відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років.
Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджений наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 із змінами і доповненнями (далі - Перелік № 578/5).
Відповідно до ст. 678 п. 7.1 глави 7 розд. І Переліку № 578/5 строк зберігання відомостей про застраховану особу, що підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (з 2011 року – Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованих страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (персоніфікований облік)) становить 75 років.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301.06).
Обов’язковий продаж надходжень валюти – на рівні 50 відсотків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 14.12.2017 набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 13.1.2017 №129 «Про запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті та встановлення розміру обов’язкового продажу таких надходжень» (далі – Постанова №129).
Постановою №129 залишено вимоги щодо обов’язкового продажу надходжень в Україну в іноземній валюті на користь юридичних осіб на рівні 50%. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.
Як і раніше, уповноважений банк має попередньо зараховувати надходження в інвалюті, на які поширюється вимога, на окремий рахунок «Розподільчі рахунки суб’єктів господарювання». На наступний день після зарахування цих коштів на розподільчий рахунок банк повинен здійснити їх обов’язковий продаж без доручення клієнта.
Крім того, розширено перелік операцій, надходження за якими не є обов’язковими до продажу. А саме – вимога не буде поширюватися на перекази, що були здійснені банком за рахунок власних коштів клієнта, які повертаються іноземним банком.
Постанова №129 діє з 14 грудня 2017 року до 13 червня 2018 року включно.
З текстом Постанови №129 можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України, скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Внесено зміни до Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України
Нікопольська ОДПІ інформує, що 14.12.2017 набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 12.12.2017 №127 «Про внесення зміни до Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України» (далі – Постанова №127), яка внесла зміни до постанови Правління Національного банку України від 27.05.2008 №148 «Про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України» зі змінами і доповненнями (далі – Постанова №148).
Постановою №127 спрощено порядок ввезення резидентами в Україну іноземної валюти у готівковій формі та удосконалено порядок її вивезення.
Так, фізичні особи-резиденти можуть ввозити в Україну готівку на суму понад 10 000 євро в еквіваленті за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі.
Водночас Національний банк України уточнив, що вивезення за межі України фізичними особами-резидентами готівки в сумі понад 10 000 євро в еквіваленті здійснюється за наявності документів, що підтверджують зняття ними готівки з власних рахунків у банках, і квитанції про здійснення валютно-обмінної операції з цією готівкою (у разі здійснення такої операції) на суму, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро.
З оновленим текстом Постанови №148 можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України, скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Своєчасно не нарахована у встановлені строки сума ЄСВ не вважається податковим боргом
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий борг – сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464).
Згідно з п.6 частини першої ст.1 Закону №2464 сума ЄСВ, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом №2464, обчислена контролюючим органом у випадках, передбачених Законом №2464, є недоїмкою.
Отже, сума ЄСВ, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у встановлені строки, не вважається податковим боргом, а є недоїмкою.
Номенклатура товарів/послуг змінилася: коригуємо податкову накладну
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що з метою забезпечення в повному обсязі реєстрації розрахунків коригування (далі – РК) до податкових накладних (далі – ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), функціонування якого забезпечується з урахуванням останніх змін до нормативно – правових актів, РК до ПН, які складаються у випадку зміни (доповнення) номенклатури постачання товарів/послуг слід складати з урахуванням наступного.
Якщо після складання та реєстрації в ЄРПН ПН відбувається зміна номенклатури постачання товарів/послуг постачальник (продавець) у РК зі знаком «–» зазначає показники щодо товарів/послуг, номенклатура яких змінюється (анулюється). При цьому у графі 1 такого РК в обов’язковому порядку вказується № за порядком рядка ПН, що коригується (номенклатура якого анулюється).
Для додавання нової товарної позиції, якої не було у ПН, яка корегується, в РК до такої ПН зі знаком «+» в окремих рядках зазначаються показники номенклатури товарів/послуг, що додаються (нові товарні позиції). При цьому, у графі 1 такого РК таким новим товарним позиціям присвоюються нові чергові порядкові номери рядків, яких не було в ПН, що коригується.
У разі, якщо відбувається лише зміна кількісних та/або вартісних показників ПН, без зміни безпосередньо номенклатури товарів/послуг, таке коригування здійснюється записом в одному рядку у РК до ПН, у графі 1 якого відображається № за порядком рядка ПН, що коригується.
При цьому якщо в результаті складання постачальником РК до ПН у зв’язку із здійснення заміни та/або доповнення номенклатури товарів/послуг відбувається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника, або якщо коригування номенклатури у підсумку не змінює суму компенсації, то такий РК підлягає реєстрації в ЄРПН постачальником товарів/послуг.
Якщо в результаті складання постачальником РК до ПН у зв’язку із здійснення заміни та/або доповнення номенклатури товарів/послуг відбувається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, то такий РК підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, для чого постачальник надсилає такий складений розрахунок коригування отримувачу.
З більш детальною інформацією з цього питання можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/319716.html
Порядок відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями оновлено
Нікопольська ОДПІ інформує, що 06.12.2017 набула чинності Постанова Кабінету Міністрів від 01.12.2017 №913 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядок відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» (далі – Постанова №913), якою частково змінено абзац перший пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, а саме: встановлено, що частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними підприємствами Державної кримінально-виконавчої служби, які віднесені до сфери управління Міністерства юстиції, до державного бюджету за відповідний період, визначається у розмірі 30 відсотків за умови спрямування ними 45 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на капітальний ремонт, модернізацію, придбання необоротних активів та розвиток виробництва. Використання 45 відсотків чистого прибутку (доходу) підлягає аудиту в установленому законодавством порядку.
Постанову №913 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 06.12.2017 №230. Постанова №913 діє до 31 грудня 2018 року.
Учасник бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни має право на податкову соціальну пільгу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із п.п.«е» п.п.169.1.3 п.169.1ст. 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку), розмір доходу якого не перевищує граничної суми доходу для застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП) (у 2017 році – 2240 грн.) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 150 відсотків суми пільги (у 2017 році ця сума складає 1200 грн.), якщо він є учасником бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на якого поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», крім осіб, визначених у п.п.«б» п.п.169.1.4 п.169.1 ст.169 ПКУ.
Відповідно до п.п.«б» п.п.169.1.4 п.169.1 ст.169 ПКУ платник податку, розмір доходу якого не перевищує граничної суми доходу для застосування податкової соціальної пільги (у 2017 році – 2240 грн.) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 200 відсотків суми пільги (у 2017 році – 1600 грн.), якщо він є учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Реалізація продукції власного виробництва: застосування РРО
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.1 ст.9 Закону України від 06.12.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.
Об’єкт оподаткування вирішено закрити — як заповнити розділ 3 ф. №20 ОПП
У разі закриття об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, у т.ч. унаслідок припинення діяльності платника податків, повідомлення за формою № 20-ОПП подається з оновленою інформацією про такий об’єкт, при цьому розділ 3 повідомлення за формою № 20-ОПП заповнюється одним рядком у такий спосіб:
- у графі 2 «Код ознаки надання інформації» указується значення «6 — закриття об’єкта оподаткування»;
графи 3–10 заповнюються згідно з пам’яткою для заповнення розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП, передбаченою в додатку до повідомлення за ф. №20-ОПП;
- графа 11 не заповнюється.
У разі закриття об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, який закрито, подається протягом 10-ти робочих днів після його закриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Обов’язкові реквізити фіскального звітного чеку ”Z-звіт”
Нікопольська ОДПІ, повідомляє, що відповідно до п. 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.02 №199 ”Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування чеки всіх звітів повинні містити такі загальні реквізити:
- назву і адресу господарської одиниці;
- індивідуальний номер платника, перед яким друкуються великі літери ”ПН”. У разі коли суб’єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як платник ПДВ, замість індивідуального номера платника повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або ідентифікаційний номер згідно з ДРФО (для фізичних осіб), а замість літер ”ПН” - літери ”ІД”;
- фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери ”ФН”;
- заводський номер реєстратора;
- логотип виробника.
Відповідальність за порушення норм застосування податкової соціальної пільги з ПДФО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до положень пп. 169.2.4 п. 169.2 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України (далі - ПКУ) від 2 грудня 2010 року № 2755-VI у разі порушення платником податку норми п. 169.2 ст. 169 ПКУ, та застосування внаслідок цього податкової соціальної пільги за кількома місцями отримання доходів, або також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця,такий платник податку втрачає право на отримання податкової соціальної пільги за всіма місцями отримання доходу, починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.
Щоб поновити право на застосування податкової соціальної пільги платник податку повинен подати заяви про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 відсотків суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат. Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку. При цьому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.
Власнику РРО необхідно подбати про зберігання документів
Відповідно до п. 4 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема:
- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (але не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії;
- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;
- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.
Сума єдиного внеску та податковий розрахунок за формою 1ДФ
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п. п. 165.1.6 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), що вноситься за рахунок його роботодавця у розмірах, визначених законом.
Відповідно до частини 4 ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) єдиний внесок нараховується на суми заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), не зменшеної на суму утриманих податків та інших обов’язкових платежів, які сплачуються згідно із чинним законодавством, та на суми утримань, що здійснюються відповідно до закону або за договорами позики, придбання товарів і виплат, виконуваних за дорученням отримувача.
Відповідно до п. 21.1 ст. 21 Закону України від 9 липня 2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон) персоніфікований облік у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування ведеться Пенсійним фондом України та здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування.
Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять, зокрема, від державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, роботодавців, застрахованих осіб, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Разом з тим прикінцевими положеннями Закону встановлено, що вимоги (положення), які стосуються Накопичувального фонду, набирають чинності з дня запровадження законом порядку перерахування частини страхових внесків до Накопичувального фонду.
Враховуючи наведене, а також необхідність у майбутньому удосконалення обліку суми збору на державне пенсійне страхування, що вносяться за рахунок працедавця у розмірах, визначених законом, та обліковуються в індивідуальній картці застрахованої особи (найманого працівника), зазначена інформація до набрання чинності законом про запровадження перерахування частини страхових внесків до Накопичувального фонду у податковому розрахунку ф. 1ДФ не відображається.
Процедура подовження термінів подання декларації
Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2017 року за N 861 змінено порядок застосування норм пунктів 102.6 - 102.7 Податкового кодексу України якими регламентується механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань. Даним наказом затверджено тлумачення таких термінів як «власник юридичної особи», «документальне підтвердження» та «обставини непереборної сили». Визначено обставини, за яких граничні строки підлягають продовженню, та прописано які документи підтверджують настання таких обставин. Крім того, наказом затверджено вимоги до змісту заяви платника податків про продовження граничних строків та порядок її подання. Тож така заява подається платником до контролюючого органу протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин, визначених пунктами 102.6 - 102.7 ПКУ, або початку їх дії, разом із документами, які підтверджують настання таких обставин.
Наказ містить і порядок розгляду контролюючим органом заяви платника податків про продовження граничних строків. Зокрема, контролюючий орган протягом двадцяти календарних днів від дня отримання заяви платника податків зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його на адресу заявника поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Однак керівник контролюючого органу (його заступник або уповноважена особа) може прийняти рішення про продовження строків розгляду заяви платника податків понад встановлені строки, але не більше шістдесяти календарних днів та письмово повідомити про це платника податків до закінчення двадцятиденного строку. Звертаємо увагу, що при цьому штрафні санкції, встановлені статтею 120 Податкового Кодексу України, не застосовуються протягом строків продовження граничних строків подання податкової декларації.
Оподаткування податком на доходи фізичних осіб путівок, наданих профспілковою організацією та роботодавцем
Вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, які надаються профспілковою організацією членам профспілки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб при виконанні наступних умов:
- така путівка передбачає відпочинок, оздоровлення та лікування тільки на території України;
- путівка надається профспілковою організацією тільки працівникам – членам профспілки та їх дітям віком до 18 років.
Якщо профспілкова організація надає путівку на інших умовах, вартість такої путівки є додатковим благом та оподатковується податком на доходи за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Якщо путівка на відпочинок надається громадянину роботодавцем, то така путівка вважається доходом у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), тобто додатковим благом і з урахуванням коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.17 е) ст. 164 та п.п. 165.1.35 ст. 165 Податкового кодексу України.
Як у Податковому розрахунку за ф. 1ДФ відображається нарахований фізичній особі дохід
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ - це документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відображення відомостей у розділі I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою 1ДФ здійснюється наступним чином:
у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку.
У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.
Нарахований дохід відображається повністю, без вирахування податку на доходи фізичних осіб, суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, суми податкової соціальної пільги за її наявності та військового збору (у періоді його справляння).
У графі 3 "Сума виплаченого доходу" відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.
Зазначений порядок визначений розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 N 4.
У разі анулювання реєстрації платником ПДВ на дебіторську заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, нараховуються податкові зобов’язання
Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів.
Зазначена норма не застосовується у випадку анулювання реєстрації як платника ПДВ внаслідок реорганізації шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.
Тобто, платник ПДВ, у якого на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковується дебіторська заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами, за якими суми ПДВ було включено до податкового кредиту, повинен не пізніше такої дати нарахувати податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування.
Зазначена норма передбачена п. 184.7 ст. 184 Податкового кодексу України.
Підстави для включення сум ПДВ до податкового кредиту без отримання податкової накладної
Датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг.
Підставою для включення покупцем - платником ПДВ сум податку до складу податкового кредиту є виключно:
- податкова накладна, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН;
- інші документи, передбачені п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу.
Тобто, підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, також є:
а) транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
б) касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 грн. за день (без урахування ПДВ);
в) бухгалтерська довідка, складена відповідно до п. 36 підрозд. 2 розд. XX ПКУ;
г) податкова накладна, складена платником податку відповідно до п. 208.2 ст. 208 Податкового кодексу та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зазначена норма передбачена п. 198.2 ст. 198, п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України.
Анулювання реєстрації платником ПДВ, якщо обсяг постачання товарів/послуг протягом останніх 12 календарних місяців не перевищує 1 млн. грн.
Реєстрація у якості платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної ст. 181 Податкового кодексу, за умови сплати суми податкових зобов’язань.
П. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу визначено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання), крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Анулювання реєстрації здійснюється за заявою платника податку.
Контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника ПДВ, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам Податкового кодексу.
У разі відсутності законних підстав для анулювання реєстрації контролюючий орган протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника податку про анулювання реєстрації подає такому платникові податку вмотивовану письмову відмову в анулюванні реєстрації з поясненнями із зазначеного питання.
Про анулювання реєстрації платника ПДВ контролюючий орган зобов’язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Зазначена норма передбачена п. 184.1 а), п. 184.2, п. 184.3, п. 184.4, п. 184.10 ст. 184 Податкового кодексу України.
При наданні безповоротної фінансової допомоги платнику податку на прибуток коригування на різниці не здійснюється
Платник податку на прибуток, який враховує різниці фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшує на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 % відповідно до п. 44 підр. 4 розд. XX Податкового кодексу.
Вказане збільшення не стосується безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення пп. 140.5.9 ст. 140 Кодексу.
Згідно п.п. 140.5.9 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів (вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг), безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування (крім неприбуткової організації, яка є об'єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об'єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону), у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Отже якщо отримувач безповоротної фінансової допомоги є платником податку на прибуток на загальних підставах, фізичною особою, то у підприємства - надавача безповоротної фінансової допомоги коригування на різниці не здійснюються.
Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.
Якщо отримувачем безповоротної фінансової допомоги є юридична особа – платник єдиного податку, то підприємству – надавачу безповоротної фінансової допомоги необхідно збільшувати фінрезультат на суму такої допомоги.
Зазначена норма передбачена п.п. 140.5.10 ст. 140 Податкового кодексу України.
Оподаткування податком на доходи фізичних осіб путівок, наданих профспілковою організацією та роботодавцем
Вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, які надаються профспілковою організацією членам профспілки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб при виконанні наступних умов:
- така путівка передбачає відпочинок, оздоровлення та лікування тільки на території України;
- путівка надається профспілковою організацією тільки працівникам – членам профспілки та їх дітям віком до 18 років.
Якщо профспілкова організація надає путівку на інших умовах, вартість такої путівки є додатковим благом та оподатковується податком на доходи за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Якщо путівка на відпочинок надається громадянину роботодавцем, то така путівка вважається доходом у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), тобто додатковим благом і з урахуванням коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.17 е) ст. 164 та п.п. 165.1.35 ст. 165 Податкового кодексу України.
Релігійні організації мають можливість внести зміни до установчих документів до 01 січня 2018 року
Відповідно до п. 35 підрозділу 4 Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу, з метою включення до нового Реєстру зобов’язані були до 1 липня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ст. 133 Кодексу, після 01 липня 2017 року виключені контролюючим органом з Реєстру.
Водночас, тимчасово, до 01 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п 133.4.1 п.133.4 ст. 133 Кодексу.
Таким чином, релігійні організації, що не приведуть свої установчі документи у відповідність до 01 січня 2018 року та не нададуть їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій після 1 січня 2018 року.
Скористатись правом на отримання податкової знижки можна до кінця року
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Фізична особа має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.
Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої декларації.
Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.
Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних осіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.
Декларацію на податкову знижку за наслідками 2016 року можна подати по 31 грудня 2017 року включно.
Cплата податків за найманих працівників фізичною особою – підприємцем
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що підпунктом 168.4.5 ПКУ встановлено, що фізична особа, відповідальна згідно з вимогами цього розділу за нарахування та утримання податку, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету:
а) у разі коли така фізична особа є податковим агентом, - за місцем реєстрації у контролюючих органах;
б) у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна резидентами та нерезидентами, посвідчення договорів дарування чи видачі свідоцтв про право на спадщину нерезидентам - за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв);
в) в інших випадках - за її податковою адресою;
Отже, на відміну від податкових агентів – юридичних осіб, податковий агент –підприємець має сплачувати утримані з доходів фізичних осіб (найманих працівників) податок на доходи та військовий збір за місцем власної реєстрації незалежно від місця здійснення підприємницької діяльності.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор