www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Платники можуть користуватися Електронним кабінетом платника для формування та подання звітності
Версія для друку Написати листа
Платники можуть користуватися Електронним кабінетом платника для формування та подання звітності

    Альтернативною системою для формування та подання звітності сьогодні є «Електронний кабінет платника», сервіс розроблений та запроваджений Державною фіскальною службою України. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю «Українським новинам».
    «Тут принаймні все захищене і всі, хто користувались ним, свої дані зберегли», - зазначив Мирослав Продан щодо роботи «Електронного кабінету платника».
    Він також повідомив про плани ДФС щодо виведення в електронний формат всіх адміністративних, консультативних, будь-яких інших послуг, які надає ДФС платникам податків, та впровадження електронного обміну інформацією з центральними органами влади, правоохоронними органами.
    За словами очільника ДФС, це в принципі зменшить корупційні прояви, оскільки фізично платник та інспектор не матимуть ніякого контакту.
    «Останнім часом ми запровадили можливість отримання електронної довідки про відсутність заборгованості, яка потрібна для участі суб’єктів в тендерних процедурах. Її отримання раніше вважалося проблемною, я б, навіть, сказав закорумпованою, оскільки у посадової особи ДФС є 10 днів на видачу цієї довідки, а, як правило, вона потрібна на завтра чи післязавтра», - підкреслив Мирослав Продан.
    За його словами, ще до кінця року ДФС планує забезпечити повноцінне функціонування електронного кабінету щодо можливості сплати податків юридичними особами. Сьогодні вони можуть тільки здавати звіт в електронному вигляді і фактично отримувати всі довідки.
    Мирослав Продан зазначив, що сьогодні «Електронному кабінеті платника» зареєстровано понад 8 мільйонів користувачів з більш ніж 70 країн світу.
    Мирослав Продан: Економічний ефект роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних сягає 1 млрд. грн. щомісяця
    У червні по деклараціях травня платники додатково самостійно задекларували ПДВ на суму понад 2,2 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю «Українським новинам».
    Він зазначив, що економічний ефект тільки за час дії тестового режиму системи моніторингу ризиків та блокування накладних сягає понад 1 млрд. грн. щомісячно.
    Так, за словами в.о. Голови ДФС, у грудні 2016 року обсяг можливого фіктивного ПДВ складав 1,3 млрд. грн., у березні – 981 млн. грн., у квітні, з початком роботи система моніторингу ризиків у тестовому режимі – 289 млн. грн., травні – 140 млн. грн., у червні – 56,6 млн. грн.
    «Якщо зменшується схемний податковий кредит, за рахунок якого реальний сектор економіки мінімізував свої податкові зобов’язання, то, відповідно, сьогодні всі ці суми декларуються і сплачуються в бюджет», - наголосив Мирослав Продан.
    Він зазначив, що ДФС готова до роботи в звичайному режимі системи моніторингу ризиків та блокування накладних, а також повідомив, що системи ДФС в результаті масштабних кібератак не постраждали.
    «Всі дані, всі бази – цілі. 29 червня всі інформаційні ресурси були запущені і платники мали можливість і реєструвати накладні, і коригувати, реєструвати заяви платника податків, мали доступ до особистих даних. За даними на 30 червня, кількість податкових накладних та розрахунків коригування, поданих до Державної фіскальної служби на реєстрацію 29 та 30 червня, відповідало середньому рівню подання таких документів в аналогічні дні попередніх місяців», - зазначив Мирослав Продан.
    Крім того, нагадуємо, що, враховуючи численні побажання бізнесу, Державна фіскальна служба України ініціювала розробку законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних».
    Зазначений законопроект було розроблено Міністерством фінансів України та винесено на розгляд Уряду.
    Прийняття цього законопроекту врегулює ситуацію неумисного порушення платниками податку граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних з причин несанкціонованого втручання третіх осіб у роботу комп’ютерних мереж.
    В.о. Голови ДФС Мирослав Продан зустрівся з Генеральним директором з оподаткування та митного союзу Європейської Комісії Стефеном Квестом
    Актуальні питання діяльності та перспективи співпраці у митній сфері між Україною та Європейською Комісією обговорювалися під час робочої зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з Генеральним директором з оподаткування та митного союзу Європейської Комісії Стефеном Квестом 6 липня у м. Брюссель в рамкам 129/130 сесій Ради митного співробітництва.
    Мирослав Продан підкреслив велике значення для України підтримки та допомоги Генерального директорату, яка надавалася у процесі підготовки до підписання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, а також на стадії виконання цієї Угоди та запровадження Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.
    «Реформа митних органів України та виконання Угоди про асоціацію Україна – ЄС відбувається у непростий та дуже важливий період для ДФС. Водночас ми рішучі у досягненні головної мети – створенні європейської митної служби та запровадженні європейських стандартів у митній сфері», - зазначив Мирослав Продан.
    За його словами Державна фіскальна служба України продовжує роботу, спрямовану на спрощення та пришвидшення митних процедур.
    Так, з 1 серпня 2016 р. триває подальший розвиток і поширення застосування принципу „єдиного вікна”. Вже 30% митних декларацій оформлюються із застосуванням цього принципу.
    Також з метою удосконалення взаємодії інформаційних систем служб та посилення контролю за переміщенням осіб і транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим» підготовлено проект спільного наказу ДФС та Державної прикордонної служби України щодо обміну інформацією.
    Як повідомив в.о. Голови ДФС, у контексті запровадження Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС ДФС також виконано значний обсяг роботи. Зокрема, з 01.01.2016 р. ДФС імплементовано порядок підтвердження преференційного походження товарів з України та забезпечено видачу митницями ДФС сертифікатів з перевезення форми EUR.1.
    «За цей час видано більше 73 тис. таких сертифікатів, статус схваленого експортера отримали 134 підприємства, які експортують продукцію до країн ЄС», - зазначив Мирослав Продан.
    Також, за його словами, ДФС в автоматизованому режимі на підставі поданої декларантом митної декларації здійснює розподіл тарифних квот для застосування нульової ставки мита та забезпечує публікацію та щоденне оновлення на офіційному веб-порталі інформації про загальні обсяги та залишок невикористаної тарифної квоти за кожним видом продукції.
    «Ми очікуємо офіційне запрошення для проведення процедури ратифікації Пан-євро-середземноморської конвенції про правила походження (ПанЄвроМед). Комітет Конвенції в Брюсселі 16 травня 2017 року проголосував за приєднання України до Конвенції ПанЄвроМед», - повідомив очільник ДФС.
    Також він поінформував про розроблені законопроекти, які наразі знаходяться на розгляді відповідних комітетів Верховної Ради України, зокрема, щодо введення інституту Уповноваженого економічного оператора, приєднання до Спільної транзитної системи (NCTS), захисту прав інтелектуальної власності.
    У свою чергу Генеральний директор з оподаткування та митного союзу Європейської Комісії Стефен Квест позитивно оцінив заходи, які впроваджуються ДФС у напрямі реформування митниць.
    «Ми вітаємо позитивні зміни у роботі фіскальної служби, що є першим сигналом імплементації Угоди про асоціацію. Приведення митного законодавства України у відповідність до законодавства ЄС та зобов’язань у рамках Угоди має бути одним із ключових пріоритетів України. Тому ми закликаємо докласти максимум зусиль у цьому напрямі, у тому числі прискорити ухвалення законопроектів, які вже розроблені», - зазначив Стефен Квест.
    Мирослав Продан: Поширення цифрових технологій та їх вплив на трансформацію податкових адміністрацій стане професійною темою наступної Генеральної Асамблеї ІОТА
    Протягом роботи в Києві 21-ї Генеральної Асамблеї Внутрішньо-єворопейської організації податкових адміністрацій вдалося досягти значних результатів, які стануть запорукою успішного розвитку ІОТА в майбутньому. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан на закритті Генеральної асамблеї ІОТА 30 червня 2017 року.
    За його словами, була схвалена нова Стратегія розвитку ІОТА на наступні п’ять років та план її імплементації, які забезпечать належне виконання головних цілей організації – забезпечення платформи для комунікацій податкових адміністрацій-членів, консолідація та поширення найкращого досвіду і знань у сфері адміністрування податків.
    «Сучасний світ швидко змінюється та розвивається, і так само швидко змінюються потреби податкових адміністрацій. ІОТА повинна не відставати від цих тенденцій та адаптуватися до таких нових явищ у навколишньому світі, як глобалізація, цифрова економіка та стрімкий розвиток нових технологій», - зазначив Мирослав Продан.
    Він повідомив, що в цьому контексті схвалено професійну тему наступної Генеральної Асамблеї: «Поширення цифрових технологій та їх вплив на трансформацію податкових адміністрацій». Ця тема була обрана спільно всіма податковими адміністраціями-членами ІОТА.
    Очільник ДФС зазначив, що цифрові технології швидко змінюють формат взаємовідносин між податковими адміністраціями та платниками податків. Протягом останніх років з’явилися такі нові електронні сервіси, як он-лайн податкові рахунки та попередньо заповнені податкові декларації. Стала можливою електронна сплата податків.
    «Такі сервіси значно полегшують платникам податків процес виконання своїх податкових зобов’язань. З іншого боку, сучасні технології також допомагають податковим адміністраціям не тільки збирати великі масиви інформації про платників податків, а й краще розуміти і прогнозувати поведінку платників податків і відповідно змінювати процедури та бізнес-процеси», - підкреслив Мирослав Продан.
    Він також повідомив, що Державна фіскальна служба України доклала всіх можливих зусиль для того, щоб 21-а Генеральна Асамблея ІОТА в Києві відбулася на найвищому професійному та організаційному рівні.
    «Це був надзвичайно важливий та ефективний діалог високого рівня, не тільки серед керівників податкових адміністрацій – членів ІОТА, але й за активної участі представників авторитетних міжнародних організацій, наукових кіл та бізнесу», - зазначив Мирослав Продан.
    Протягом І півріччя 2017 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ понад 40 мільярдів гривень
    З початку 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети всіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 40 млрд. 091,1 млн. грн. Про це проінформувала виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
    Так, до державного бюджету впродовж шести місяців 2017 року спрямовано 25 млрд. 190,3 млн. грн., що на 7 млрд. 631,0 млн. грн. (або на 43,5%) більше надходжень відповідного періоду минулого року.
    До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 9 млрд. 575,3 млн. грн. Це на 2 млрд. 205,8 млн. грн. (або на 29,9%) більше фактичних надходжень І півріччя 2016 року.
    Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у першій половині поточного року зібрано 5 млрд. 325,5 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 1 млрд. 535,8 млн. грн. (або на 40,5%).
    Робота кадрової служби фіскальних органів за європейськими стандартами
    Експерти Консультативної місії Європейського Союзу „Консультація заради довіри” (EUAM) 4 липня на базі Головного управління ДФС у Полтавській області провели черговий семінар-тренінг для керівників служб управління персоналом регіональних офісів Державної фіскальної служби Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської областей.
    Тема семінару-тренінгу „Ефективний відбір кадрів та навики проведення співбесід. Управління компетенціями”. Під час семінару увагу було зосереджено на здобуття слухачами практичних навичок з таких аспектів управління персоналом: роль HRM та HR- фахівців у діяльності державних органів; порівняльна характеристика традиційного і сучасного HRM, тренування навичок складання ефективних запитань для структурованого інтерв’ю, система HRM за компетенціями.
    У роботі тренінгу взяла участь керівник департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова, яка відзначила надзвичайну важливість таких семінарів для формування HR - управлінців нової формації в ході здійснення заходів зі структурного і функціонального реформування державної фіскальної служби задля наближення її до стандартів ЄС. „Подібні тренінги вже відбулися у Києві, Львові, Одесі і нині — у Полтаві — таким чином першим етапом тренінгів EUAM вже охоплено 100% керівників служб управління персоналом регіональних управлінь ДФС і митниць. Співпрацю з Консультативною місією ЄС буде продовжено”, — зазначила Тетяна Пажитнова.
    Відбулося чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
    В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 05 липня 2017 року відбулося шосте засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
    На засіданні обговорювалися проблемні питання щодо помилок в кодах послуг в податкових накладних та штрафів за не реєстрацію податкових накладних, щодо створення, діяльності та оподаткування ОСББ, проблемні аспекти оформлення лісоматеріалів (пиломатеріалів) для проходження експортних операцій.
    У засіданні Громадської ради прийняла участь начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова, яка ознайомила присутніх з запровадженням системи автоматизованого моніторингу відповідностей податкових накладних/розрахунку коригування (далі - ПН/РК) критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
    В ході засідання розглянуті інші питання, які стосуються діяльності Громадської ради.
    В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
    Днями в Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».
    В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено роз’яснення щодо особливостей функціонування районних податкових інспекцій в умовах поточних структурних змін і виникаючих особливостях при відпрацюванні податкової звітності суб’єктів господарювання.
    Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.
    Наповнення бюджету від платників Нікопольщини
    Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, за січень – червень 2017 року від платників Нікопольського регіону надійшло 755,7 млн грн, що на 177,7 млн грн більше ніж у відповідному періоді минулого року.
    До Державного бюджету України за січень – червень надійшло 262,4 млн грн, що на 60,3 млн грн більше аналогічного періоду 2016 року.
    Основними джерелами наповнення державного бюджету є:
    - податок на доходи фізичних осіб;
    - податок на додану вартість;
    - рентна плата за користування надрами;
    - військовий збір.
    Надходження місцевих бюджетів за перший квартал 2017 року склади 493,3 млн грн, що на 117,5 млн грн більше аналогічного періоду 2016 року.
    Бюджетоутворюючими джерелами наповнення місцевого бюджету є:
    - податок на доходи фізичних осіб;
    - плата за землю;
    - єдиний податок.
    Землекористувачі та власники землі сплатили 99,9 мільйони гривень
    Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом І кварталу 2017 року 99,9 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 13,8 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
    Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.
    ДФС: З початку року до зведеного бюджету надійшло 393,6 млрд. гривень
    За оперативними даними у січні-червні 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 393,6 млрд. грн. Це на 86,5 млрд. грн., або на 28,2 відс., більше відповідного періоду минулого року.
    З початку року до державного бюджету забезпечено 307,1 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 86,5 млрд. гривень.
    Збір коштів до зведеного бюджету у січні-червні 2017 року склав 450,6 млрд. грн., що на 107,4 млрд. грн., або на 31,3 відс., більше аналогічного періоду минулого року, у т. ч. до державного бюджету – 364,1 млрд. гривень.
    Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-червні 2017 року склали 300,4 млрд. грн. Індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 107,6 відс., додатково забезпечено 21,1 млрд. гривень.
    У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 118,1 відс. (+17,6 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 132,5 відс. (+7,8 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 110,0 відс. (+3,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 120,5 відс. (+0,9 млрд. грн.), ввізного мита – 105,0 відс. (+0,5 млрд. грн.) тощо.
    У розрізі основних платежів у січні-червні 2017 року приріст до відповідного періоду 2016 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 42,3 відс. (+34,1 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 34,5 відс. (+6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 27,9 відс. (+7,5 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 16,9 відс. (+4,3 млрд. грн.), ввізного мита – на 12,8 відс. (+1,2 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – на 4,6 відс. (+0,2 млрд. грн.) тощо.
    З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 57,0 млрд. грн. податку на додану вартість.
    Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 84,3 млрд. грн., що на 22,0 млрд. грн. більше січня-червня 2016 року.
    Контроль за дотриманням законодавства щодо застосування РРО фізичними особами-підприємцями, які перевищили обсяг доходу більше 1 млн. гривень
    Державною фіскальною службою України на постійній основі здійснюється контроль за дотриманням платниками єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) вимог чинного законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у разі перевищення обсягу доходу більше 1 млн. грн. за календарний рік.
    Так, за результатами проведеного аналізу встановлено, що за 2016 рік обсяг доходу більше 1 млн. грн. перевищили 33 445 платників єдиного податку ІІ групи (фізичні особи-підприємці) та 51 187 платників єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці).
    Таким чином, з 1 січня 2017 року такі платники єдиного податку зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків, а контроль за виконанням такими платниками норм чинного законодавства покладено на регіональні підрозділи органів ДФС.
    За результатами проведеної роботи встановлено, що застосовувати РРО розпочали 3 080 платників єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи-підприємці), в тому числі 996 платників ІІ групи та 2084 платника ІІІ групи.
    Водночас, переважна більшість платників єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи-підприємці), які у 2016 році перевищили обсяг доходу більше 1 млн. грн., не будуть застосовувати РРО у зв’язку з переходом на виключно безготівкову форму розрахунків за реалізовані товари (надані послуги).
    Разом з тим, ДФС звертає увагу платників єдиного податку ІІ та ІІІ груп (фізичних осіб-підприємців) на необхідність самостійного здійснення контролю за обсягом доходу та безумовного дотримання вимог чинного законодавства з питань застосування РРО у разі перевищення обсягу доходу за календарний рік більше 1 млн. гривень.
    При цьому наголошуємо, що при продажу технічно складних товарів, що підлягають гарантійному ремонту, застосування РРО є обов’язковим для усіх категорій платників податків, незалежно від виду обраної системи оподаткування.
    Урядом врегульовано питання застосування штрафних санкцій при реєстрації податкових накладних
    Враховуючи численні побажання бізнесу Державна фіскальна служба України ініціювала розробку законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних».
    Зазначений законопроект було розроблено Міністерством фінансів України. Сьогодні, 4 липня, документ винесено на розгляд Уряду та схвалено.
    Прийняття цього законопроекту врегулює ситуацію неумисного порушення платниками податку граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних з причин несанкціонованого втручання третіх осіб у роботу комп’ютерних мереж.
    У зв’язку з чим до Податкового кодексу вносяться зміни про незастосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу, за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, які були складені у період з 01 до 15 червня 2017 року.
    При цьому, такі штрафні санкції не застосовуються лише в разі, якщо реєстрація таких податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відбулась не пізніше 15 липня 2017 року.
    Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
    Протягом шести місяців 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС складено 166 протоколів про порушення митних правил
    Впродовж січня – червня поточного року Дніпропетровською митницею ДФС складено 166 протоколів про порушення митних правил на суму 41 млн. 409 тис. грн.
    Найбільша кількість протоколів про порушення митних правил (106) складена митниками за ст. 470 Митного кодексу України «Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата».
    За ч.1 ст. 483 Митного кодексу України «Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного кордону» складено 30 протоколів про порушення митних правил; за ст. 485 Митного кодексу України «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів» - 20 протоколів; решта (10 протоколів) складено за ст. 472 Митного кодексу України «Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення» та за ст. 481 Митного кодексу України «Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів».
    Протягом І півріччя 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС накладено стягнень у вигляді штрафу у 121 справі на суму 28 млн. 878 тис. грн. З урахуванням минулого року перераховано до державного бюджету штрафів 326 тис. грн. (за постановами митниці – 191 тис. грн., за рішеннями судів - 135 тис. грн.).
    У Дніпропетровській митниці ДФС відбулася зустріч з представниками бізнес - спільноти
    Днями відбулася робоча зустріч керівництва митниці, представників суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та митних брокерів в приміщенні Дніпропетровської митниці ДФС.
    Головною ціллю проведення заходу стало налагодження перспективи та розширення співпраці митниці з представниками бізнес-спільноти з метою створення сприятливих умов для пришвидшення товарообігу та збільшення обсягів надходжень митних платежів до Держбюджету України, а також залучення до процесу проведення експортно-імпортних операцій нових суб’єктів господарювання.
    Під час зустрічі, що проводилась у форматі наради, обговорювались питання, щодо правильності заповнення митних декларацій, визначення митної вартості, дотримання учасниками зовнішньоекономічної діяльності заходів тарифного та нетарифного регулювання, уточнення прогнозних показників перерахування до Держбюджету тощо.
    В рамках зустрічі суб’єкти ЗЕД активно підтримали митний експеримент, суть якого полягає в перерахуванні 50% від перевиконання щомісячних планових митних платежів у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів. В результаті роботи митниці за І півріччя 2017 року до бюджету Дніпропетровської області перераховано близько 215 млн. грн. Зазначені кошти спрямовуються на розвиток, реконструкцію та поточний ремонт автодорожньої інфраструктури, і як результат – забезпечення нової якості доріг та безпеки автомобільного руху на Дніпропетровщині.
    ДФС: Платники податків самостійно обирають програмне забезпечення для формування та подання електронної звітності
    Державною фіскальною службою України забезпечується функціонування «Електронного кабінету платника» (ЕКП), за допомогою якого можливо сформувати та надіслати до органів ДФС електронні документи. Вхід до «Електронного кабінету платника» здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК).
    При цьому перевірка ЕЦП здійснюється при вході в особистий кабінет ЕКП шляхом перевірки чинності посиленого сертифіката за даними відповідного онлайн сервісу АЦСК (OCSP). У разі якщо сервер АЦСК не доступний, ідентифікацію платника здійснити не можливо, про що платнику формується відповідне повідомлення.
    Крім того, у рубриці «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДФС розміщено Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist).
    ДФС повідомляє, що прийняття та обробка «Єдиним вікном подання електронної звітності» електронних документів (податкової звітності, податкових накладних та інших документів) здійснюється з використанням ЕЦП будь-якого АЦСК відповідно до чинного законодавства.
    Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП, оприлюднюється на офіційному сайті Центрального засвідчуваного органу Міністерства юстиції України czo.gov.ua/ca-registry.
    Платники податків для формування електронних документів самостійно на власний розсуд можуть обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
    Крім того, станом на 17 год. 00 хв. 5 липня 2017 року платниками надіслано, а ДФС прийнято та оброблено більше 500 тисяч податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
    Підсумки роботи Дніпропетровської митниці ДФС за червень 2017 року
    У червні 2017 року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до Державного бюджету України платежів у сумі 1489 млн. грн., що на 19,5%, або на 243,3 млн. грн. більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
    Середньоденні надходження митних платежів становлять 74,4 млн. грн., що на 13,6 %, або 8,9 млн. грн. більше від середньоденних надходжень червня 2016 року.
    Результати роботи митниці в червні дозволять перерахувати до бюджету Дніпропетровської області на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг державного значення близько 35,1млн.грн.
    Інформація щодо діяльності ІДД ДФС
    «Інформаційно-довідковий департамент»:
    0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі).
    (044) 454-16-13 з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) для мешканців м. Києва
    Електронна пошта:
    idd@sfs.gov.ua (для отримання інформаційно-довідкових послуг без використання електронного цифрового підпису).
    «Антикорупційний сервіс «Пульс». За телефоном (044) 284-00-07 можна повідомити щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів та територіальних органів ДФС (зокрема, щодо одержання, надання, обіцянки чи пропонування неправомірної вигоди, загрози особистій безпеці та знищення матеріальних цінностей), переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, а також з незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та в пунктах пропуску, Центрах обслуговування платників, перевищення терміну надання адміністративної послуги, відмови в записі на особистий прийом, відмови в прийнятті вхідної кореспонденції.
    Інформацію щодо достовірності відомостей та застосування заборон, визначених Законом України «Про очищення влади» про осіб, стосовно яких проводиться перевірка, можна повідомити на гарячу лінію Державної фіскальної служби України:
    за номером телефону: (044) 454-16-00
    або на електронну адресу: dopomoga@sfs.gov.ua.
    Громадяни можуть викласти усні звернення до ДФС, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами та доповненнями), засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр Інформаційно-довідкового департаменту ДФС за номером (044) 284-00-07».
    Антикорупційний сервіс ДФС Украйни «Пульс» оперативно розглядає заяви платників
    Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що по телефону (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про можливі корупційні та кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, утворення черг на митних постах, в пунктах пропуску та у Центрах обслуговування платників, виникнення ситуацій, які можуть бути вирішені оперативно (перевищення терміну надання адміністративної послуги, відмова в записі на особистий прийом, відмова в прийнятті вхідної кореспонденції) (далі – Інформація).
    Інформація приймається цілодобово. При прийнятті Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги.
    Якщо заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна. У разі звернення представника заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ заявника, пов’язаних зі сплатою податків, на підставі закону або довіреності.
    Якщо представник заявника не надає такі дані, Інформація на антикорупційний сервіс «Пульс» не приймається. Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
    Результати розгляду анонімної Інформації не повідомляються.
    До уваги платників!
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за інформацією Державної фіскальної служби України для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням в полі «Тема»: 6011.
    До уваги платників ПДВ, якщо зупинена реєстрація ПН/РК!
    Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила наступне.
    У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій ПН/РК, пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ.
    Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі – Повідомлення).
    Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб).
    Електронні формати Повідомлення та додатку до нього розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.
    Повідомлення з додатками може бути сформоване та надіслане через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
    Нагадуємо, що Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621.
    Закінчився перехідний період впровадження системи моніторингу відповідності податкових накладних/ розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що перехідний період (з 01.04.2017 до 01.07.2017), протягом якого процедура, визначена п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), закінчився.
    З 01.07.2017 автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків працює у повноцінному режимі.
    Отже, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПКУ.
    Нагадуємо, що Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621.
    Сплата податку на доходи фізичних осіб за результатами річного декларування
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що громадяни, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік та задекларували доходи, з яких податок не утримувався, зобов’язані до 1 серпня 2017 року сплатити суми податку на доходи фізичних осіб, зазначені в деклараціях.
    До таких доходів, зокрема відносяться:
    - доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна;
    - інвестиційний прибуток;
    - дохід у вигляді отриманої спадщини, дарунків;
    - іноземний дохід.
    Про подання та заповнення нової форми декларації з податку на прибуток підприємств
    Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 30.06.2017 №16989/7/99-99-15-02-01-17 «Про набуття чинності наказу Мінфіну від 28.04.2017 №467» (далі – лист ДФС №16989) повідомила наступне.
    З 09.06.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким у новій редакції викладено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та форми додатків до неї.
    Наказ №467 виданий з метою реалізації положень законів України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та №1795-VIII «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі», а також від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
    У листі ДФС №16989 проінформовано про зміни, внесені до основної частини Декларації та додатків до неї, а також порядок їх заповнення.
    Враховуючи, що видання Наказу №467 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період – півріччя поточного року, рекомендовано подавати Декларацію за оновленою формою.
    Лист №16989 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/302041.html
    Затверджено новий порядок інформування роботодавців про порушення застосування податкової соціальної пільги
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.05.2017 №514, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.06.2017 за №693/30561 (далі – Наказ №514).
    Зазначеним Наказом №514 затверджено:
    - Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу (далі – Порядок);
    - форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу (далі – Повідомлення про порушення).
    Цей Порядок визначає процедуру інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, роботодавців платника податку про наявність порушень ним норм п.п.169.2.1 п.169.2 ст.169 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок, а також порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку – працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу (далі – ПСП) (п.1 Порядку).
    Положення цього Порядку поширюються на роботодавців, працівники яких допустили порушення застосування ПСП (п.2 Порядку).
    Структурний підрозділ контролюючого органу, до функцій якого належить аналіз даних податкової звітності чи проведення документальних перевірок, складає Повідомлення про порушення за формою, затвердженою Наказом №514, якщо платник податку отримував ПСП більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у п.п.169.2.3 п.169.2 ст.169 ПКУ.
    Структурний підрозділ контролюючого органу ДФС, до функцій якого належить аналіз показників податкової звітності чи проведення документальних перевірок, у Повідомленні про порушення також зазначає про відновлення права працівника на ПСП платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), яка починає застосовуватись з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому суми недоплати ПДФО та штраф у розмірі 100 % суми недоплати повністю погашені платником податку на підставі включення таких сум до його річної податкової декларації у разі, якщо такі суми не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку.
    Структурний підрозділ контролюючого органу, який склав Повідомлення про порушення, вносить його до Реєстру повідомлень про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за формою згідно з додатком до цього Порядку.
    Наказом №514 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №86 «Про затвердження Порядку інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форми Повідомлення про наявність порушень» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 13.02.2014 за №289/25066).
    Наказ №514 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.06.2017 №51.
    Актуально для платників акцизного податку
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що 06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального», зареєстрований у Міністерстві юстиції 16.05.2017 за №627/30495 (далі – Наказ №452).
    Зазначений Наказ розроблено з метою реалізації змін, внесених Законом України від 21.12.2016 року №1797-ХIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до статей 231 та 232 Податкового кодексу України.
    Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Повідомлення та нагадування» проінформувала, що з метою створення комфортних умов для платників акцизного податку найближчим часом оновлені форми акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального будуть розміщені на веб-порталі ДФС.
    На час доопрацювання програмного забезпечення для формування і подання акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального зазначені документи прийматимуться до реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних та Системі електронного адміністрування реалізації пального за старою формою.
    Оновлено Реєстр форм звітних документів платників податків – юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДФС України
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що 26.06.2017 внесені зміни до Реєстру форм звітних документів платників податків – юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДФС України (далі – Реєстр звітних документів).
    Так, зокрема, до розділу «Перелік сервісних запитів» Реєстру звітних документів додано Таблицю даних платника податку (форми J/F1312301) – «Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3)» (далі – Таблиця).
    Відповідно до п.3 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621), платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), а в перехідний період (з 01.04.2017 до 01.07.2017) у разі отримання квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН має право подати на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) інформацію у вигляді Таблиці за встановленою формою J(F)1312301 щодо:
    - видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
    - кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
    - кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
    Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
    Реєстр звітних документів розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у розділі «Реєстри» за посиланням: http://sfs.gov.ua/data/material/000/103/154157/Forms_n.htm
    Внесено зміни до деяких форм податкових декларацій
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №495 «Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.05.2017 за №675/30543, (далі – Наказ №495).
    Зазначеним Наказом внесено зміни до:
    ● форми податкової декларації збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №654, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.08.2015 за №947/27392;
    ● форми податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (зі змінами).
    Форми цих податкових декларацій приведені у відповідність до чинних норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням змін, внесених, зокрема, Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
    Так, в обох формах податкових деклараціях викладено у новій редакції рядки додатків, призначені для занесення сум пені, а також уточнено зміст приміток до рядків, призначених для декларування суми пені, в яких зазначено, що відповідна сума має обчислюватися платником з дотриманням норм п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 статті 129 ПКУ.
    Наказ №495 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.06.2017 №51.
    Який термін повернення податку на доходи фізичних осіб платнику податку внаслідок застосування права на податкову знижку?
    Нікопольська ОДПІ повідомляє.
    Відповідно до п.179.8 ст.179 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
    Прискорена амортизація основних засобів – вимоги законодавства
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 43 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку на прибуток під час розрахунку амортизації за прямолінійним методом щодо основних засобів четвертої групи можуть використовувати, починаючи з 1 січня 2017 року, мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки, якщо витрати на придбання таких основних засобів понесені (нараховані) платником податків після 1 січня 2017 року та у разі, якщо для таких основних засобів одночасно виконуються вимоги:
    - основні засоби не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території України;
    - основні засоби введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів починаючи з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року;
    - основні засоби використовуються у власній господарській діяльності та не продаються або не надаються в оренду іншим особам (за виключенням платників податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).
    У разі недотримання зазначених вимог до закінчення періоду нарахування амортизації з використанням мінімально допустимого строку амортизації, визначеного у цьому пункті, починаючи з дати введення їх в експлуатацію, платник податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбувся факт невикористання основних засобів у власній господарській діяльності або їх продаж, зобов’язаний:
    - збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму нарахованої амортизації основних засобів відповідно до цього пункту протягом податкових (звітних) періодів, у яких здійснювалося нарахування амортизації із застосуванням мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, визначених у цьому пункті;
    - зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму розрахованої амортизації таких основних засобів відповідно до пункту 138.3 статті 138 цього ПКУ за відповідні податкові (звітні) періоди.
    Під час застосування положень цього пункту норми пункту 138.3 статті 138 ПКУ не застосовуються в частині нарахування амортизації відповідно до встановлених мінімально допустимих строків амортизації основних засобів.
    У разі проведення реорганізації чи виділу право на застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, визначених у цьому пункті, переходить до правонаступника(ів) відповідно до частки капітальних інвестицій, отриманих таким правонаступником(ами) згідно з розподільчим балансом чи передавальним актом.
    Підпунктом 138.3.3 п.138.3 ст.138 ПКУ визначено, що до основних засобів четвертої групи належать машини та обладнання.
    Чи є базою нарахування єдиного внеску вартість послуг за користування платною автостоянкою для розміщення власного транспорту, відшкодована роботодавцем найманому працівникові?
    Пунктом 1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
    Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у п.1 (крім абзацу сьомого) частини першої ст.4 Закону № 2464, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон №108) та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п.1 частини першої ст.7 Закону №2464).
    Статтею 2 Закону №108 визначено структуру заробітної плати, до якої включаються: основна заробітна плата; додаткова заробітна плата; інші заохочувальні та компенсаційні виплати.
    Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску здійснюється з урахуванням Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5 (далі – Інструкція №5).
    Суми компенсацій, виплачені роботодавцем найманому працівнику за користування платною автостоянкою, не віднесені до переліку видів виплат, визначених Інструкцією №5.
    Враховуючи зазначене вище, вартість послуг за користування автостоянкою для розміщення власного транспорту, відшкодована роботодавцем найманому працівнику, не є базою нарахування єдиного внеску.
    Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 301.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
    Внесено зміни до порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 24.06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМ України) від 21.06.2017 №427 (далі – Постанова №427), якою внесено зміни до Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році, затвердженого постановою КМ України від 08.02.2017 №83.
    Відповідно до зазначеної Постанови, зокрема, Державна фіскальна служба України буде надавати Міністерству аграрної політики та продовольства України (далі – Мінагрополітики) інформацію щодо нарахування та виплати бюджетної дотації.
    Це рішення прийняте для здійснення Мінагрополітики оцінки ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
    Постанова №427 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 24.06.2017 №117.
    Чи потрібно подавати звіт про суми податкових пільг сільськогосподарському товаровиробнику, включеному до Реєстру отримувачів бюджетної дотації?
    Починаючи з 01.01.2017 у зв’язку із скасуванням спеціального режиму оподаткування ПДВ усі сільгоспвиробники, які були зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування, переведені на загальну систему оподаткування ПДВ.
    При цьому, відповідно до вимог ст.16-1 Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» із змінами і доповненнями (далі – Закон №1877) сільськогосподарські товаровиробники мають право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції (далі – бюджетна дотація) після їх внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.
    Згідно з п.2 Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 (далі – Порядок №1233), суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг (далі – Звіт) за формою згідно з додатком.
    Пунктом 4 розділу І Порядку визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2011 №167 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 18.04.2011 за №483/19221), визначено, що суми ПДВ, не сплачені платником до державного бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, розраховуються залежно від особливостей оподаткування.
    Відповідно до п.8 Порядку №1233, податкові пільги визначаються за операціями з постачання товарів та/або послуг, що є об’єктами обкладення податком на додану вартість і відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями та міжнародних договорів України, ратифікованих Верховною Радою України, звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.
    Отже, подання Звіту сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, за результатами отримання бюджетної дотації не здійснюється, оскільки такі сільгоспвиробники сплачують ПДВ на загальних підставах.
    Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 101.26 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
    Податкові накладні / розрахунки коригування, які не підлягають моніторингу
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки).
    Пунктом 5 Критеріїв оцінки визначено, що у разі, якщо за результатами перевірки Державною фіскальною службою України встановлено, що податкова накладна / розрахунок коригування (далі – ПН/РК) відповідає одній з ознак, визначених підпунктами 1 – 4 цього пункту, – така ПН/РК не підлягає автоматизованому моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки.
    Таким чином, не зупинятиметься реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) ПН/РК за наявності однієї з таких ознак:
    ► податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю), та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (п.п.1 п.5 Критеріїв оцінки);
    ► обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН ПН/РК, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих платників податків (п.п.2 п.5 Критеріїв оцінки);
    ► загальна сума сплачених у 2016 році сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість (далі – ПДВ), сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано ПН/РК на реєстрацію в ЄРПН, становить більше 5 мільйонів гривень (ця ознака використовується з 01.04.2017 до 01.01.2018) (п.п.3 п.5 Критеріїв оцінки);
    ► одночасно значення показників D та P, розрахунок яких наведено у п.п.4 п.5 Критеріїв оцінки, мають такі розміри:
    D > 0,05 та P < Pм х 1,3,
    де D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T:
    S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
    T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 20% та 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку у ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН;
    P – сума ПДВ, зазначена платником податку у ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН ПН/РК;
    Pм – найбільша місячна сума ПДВ, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником податку в ЄРПН за останні 12 місяців.
    Щодо відповідальності у разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації
    Нікопольська ОДПІ щодо відповідальності у разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації, повідомляє наступне, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. При цьому жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежно від того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат.
    Фактично після закінчення строку служби апарата виробник не гарантує подальшу працездатність РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, і, що головне, не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону про РРО.
    У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це стосується здебільшого старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби апарата, яка встановлена Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів.
    Отже, у разі використання суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО.
    Подальше використання такого пристрою суб’єктом господарювання є порушенням вимог Закону про РРО тягне накладення фінансових санкцій у таких розмірах:
    вчинене вперше – 1 гривня;
    за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушеннями товарів (послуг).
    Крім того, відповідно до ст. 155-1 КУпАП за порушення порядку проведення розрахунків накладається штраф в розмірі від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на – осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Змінено Порядок моніторингу контрольованих операцій
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 16 червня 2017р. набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 470 «Про затвердження Змін до Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення» (далі – Наказ № 470).
    Зазначеним Наказом № 470 затверджено Зміни до Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 14.08.2015 № 706 «Порядок опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення» (далі – Наказ № 706).
    Зокрема, Наказом № 470 встановлено, що платники податків зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
    У разі виявлення під час первинного аналізу інформації про здійснені контрольовані операції факту застосування платником податку під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», платник податку має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції та сум податкових зобов'язань відповідно до підпункту 39.5.4.1 підпункта 39.5.4 пункта 39.5 статті 39 розділу I Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
    Результати первинного аналізу враховуються контролюючим органом при прийнятті рішення про направлення платнику податку запиту про надання документації згідно з підпунктом 39.4.4 пункта 39.4 статті 39 розділу I Кодексу та використовуються для подальшого аналізу звітів про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення, поданих платником податків відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, а також вирішення питання призначення перевірки платника податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки».
    Крім того, Наказом № 470 внесено зміни до Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення.
    З оновленим текстом Наказу № 706 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
    Сплата земельного податку фізичними особами
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
    Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючим органом (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
    Податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
    Звертаємо увагу, що статтею 281 Податкового кодексу України визначені пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Так, звільняються від сплати податку:
    - інваліди першої і другої групи;
    - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
    - пенсіонери (за віком);
    - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
    - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
    Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
    - для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
    - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
    - для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
    - для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
    - для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
    Право на податковий кредит після 1 липня 2017 року
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 1 липня одночасно з веденням в дію призупинення податкових накладних набуває чинності норма про, так зване, «залізне» право на податковий кредит. Якщо податкова накладна пройшла реєстрацію, то вона безумовно надає право на податковий кредит.
    Розбираємо підтвердження податкового кредиту.
    Відповідно до абз. 3 п. 201.10 Податкового кодексу України податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені і зареєстровані після 1 липня 2017 року, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для відображення податкового кредиту і не потребують будь-якого додаткового підтвердження.
    Одночасно із цим, не є основною при здійсненні моніторингу норма (з останнього абзацу п. 201.10 ПКУ), яка встановлювала право платника відображати податковий кредит за податковою накладною, що містить помилки в обов’язкових реквізитах, які не заважають ідентифікації операції. Нагадаємо, « Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту». В абз. 11 того ж п. 201.10 ПКУ є пряма вказівка, що такі помилки не можуть бути перешкодою для реєстрації податкової накладної. Поєднуємо її з 1-липневою нормою про те, що складена і зареєстрована після 1 липня 2017 року податкова накладна є для покупця достатньою підставою для відображення податкового кредиту і не потребує будь-якого додаткового підтвердження. Тобто, по суті, нововведення означають, що якщо податкова накладна пройшла реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, то жодних питань до неї не повинно виникати. Ні помилки в обов’язкових реквізитах, ні з взаємовідносини з сумнівним контрагентом не можуть бути приводом для зняття податкового кредиту з операції.
    З 1 липня 2017 року податкові накладні/розрахунки коригування, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинні «безапеляційно» підтверджувати податковий кредит.
    При цьому введення цієї норми вельми обґрунтоване. Адже з 1 липня 2017 року податкова накладна проходитиме два етапи перевірки в Єдиному реєстрі податкових накладних:
    1-й етап — загальний (як було раніше). Так, у п. 12 Порядку № 1246* вказано, що при потраплянні податкової накладної в ДФС на реєстрацію перевірятиметься, зокрема, наявність помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів податкової накладної.* Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246. Якщо цей етап пройдений, то жодних питань до реквізитів податкової накладної вже бути не повинно. Важливо! Податкова накладна, як і раніше, повинна надавати можливості ідентифікувати операцію.
    2-й етап — перевірка «на ризиковість». На цьому етапі виявляється сумнівний податковий кредит за критеріями ризиковості. Якщо податкова накладна відповідатиме цим критеріям, її реєстрацію призупинять і платникові доведеться подавати документи (в т.ч. в електронному вигляді), необхідні для прийняття рішення про відновлення реєстрації податкової накладної. Якщо комісія прийме рішення про відновлення її реєстрації, то будь які питання до цієї податкової накладної під час перевірки – виключенні.
    Які суб’єкти господарювання належать до сільськогосподарських товаровиробників з метою визначення об’єкта оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
    Відповідно до п.п.«ж» п.п.266.2.2 п.266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності.
    Згідно з п.п.14.1.235 п.14.1 ст.14 ПКУ сільськогосподарський товаровиробник – це юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.
    Якщо платнику єдиного податку потрібен витяг з реєстру платників єдиного податку
    Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
    Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
    За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.
    Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
    Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.
    Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
    Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор