www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 20 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа
Державна фіскальна служба України планує відновити співробітництво та фінансування програм EXBS

    В.о. Голови ДФС Мирослав Продан у рамках першого офіційного візиту до США у Вашингтоні провів переговори з координатором програм EXBS Бюро експортного контролю, міжнародної безпеки та нерозповсюдження ядерної зброї Державного департаменту США Девідом Фроманом.
    Керівник служби поінформував про зміни, які відбулися протягом останніх півтора року, що суттєво спрощують роботу бізнесу, оформлення товарів та проходження кордону. Перш за все, мова йде про запуск «Єдиного вікна» на митниці, спільного контролю з суміжними державами, реконструкцію пунктів пропуску та технічне оснащення.
    «У нас розроблений чіткий план дій – Стратегічні ініціативи ДФС до 2020 року. Це документ, який покроково визначає, що, коли і як ми робимо і хто за це відповідає. Це стосується як митного, так і податкового напряму. ДФС змінилася, служба вже не така, як була ще 2 роки тому і американський бізнес, що працює в Україні, є свідком і безпосереднім учасником цих змін», - заявив Мирослав Продан.
    Очільник ДФС та Девід Фроман домовились про перезапуск співробітництва і відновлення фінансування програм в рамках EXBS. «Ми подумаємо, що і як зробити, щоб відновити фінансування», - запевнив Девід Фроман.
    Питання співробітництва та поновлення фінансування набуває важливого значення у контексті боротьби з контрабандою. Адже закупівля 10 стаціонарних скануючих систем забезпечить контроль на пунктах пропуску.
    «Як показує практика, протидіяти контрабанді без технічних засобів неможливо. Боротьба ДФС та Уряду з контрабандними потоками набирає нових обертів. Тому оснащення технічними засобами, надання митним органам правоохоронного статусу, криміналізація відповідальності за контрабанду – ефективний комплекс дій для викорінення цього явища. Без змін і створення сильної митної системи побороти контрабанду буде надзвичайно складно», - відзначив Мирослав Продан.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Віктор Кривіцький: З початку року порушено 39 справ щодо незаконного переміщення лісоматеріалів
    За результатами викриття схем незаконного переміщення лісоматеріалів спеціалізованими підрозділами митниць ДФС протягом шести місяців поточного року порушено 39 справ на загальну суму 35 млн грн. Про це повідомив в.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький.
    За його словами, протягом минулого року порушено 163 справи про порушення митних правил на загальну суму 20 млн грн. Зокрема, застосовано стягнень (штрафів та конфіскацій) на суму 2,6 млн грн та винесено рішень про закриття на суму 9 млн грн.
    «За минулий рік вивезено понад 1 млн. тонн паливної деревини.
    До країн ЄС з початку поточного року вивезено майже 660 тис. тонн паливної деревини. При цьому близько 90% експорту такого товару здійснюється державними підприємствами ¬– лісовими господарствами», - повідомив Віктор Кривіцький.
    Він зазначив, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб’єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження. Саме тому основним ризиком під час вивезення лісоматеріалів (кругляку) є внесення недостовірних відомостей щодо характеристик товару до сертифікату про походження.
    Віктор Кривіцький також зазначив, що для врегулювання цього питання ДФС підтримує створення єдиної інформаційної системи щодо обігу деревини.
    Така система дозволить запровадити загальнообов’язкову для всіх постійних лісокористувачів Єдину державну систему електронного обліку деревини та замінить паперову систему сертифікації походження деревини електронною системою їх видачі.
    Крім того, це спростить процедури обліку і контролю основних операцій із необробленою деревиною в процесі заготівлі, перевезення, обробки та продажу шляхом наскрізного електронного документообігу.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Платники Дніпропетровщини поповнили місцеву казну на 46,2 млн. грн. завдяки сплаті за ліцензії
    За ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єкти господарювання Дніпропетровської області за І півріччя 2018 року спрямували до бюджету 46,2 млн. грн. Цей показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду минулого року на 3,3 млн. грн. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
    На початок липня поточного року у регіоні у 5199 суб’єктів господарювання 13525 діючих ліцензій, з них, на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 7315 та роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 6210.
    Цього року таких ліцензій співробітниками територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області видано 7110, з них на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 3821, тютюновими виробами – 3289.
    За цей же період, призупинено дію 1228 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1170 ліцензій, серед яких, скасовано 64 ліцензії продавцям, у яких виявлено факти продажу алкогольних напоїв та тютюну неповнолітнім громадянам.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    «Гаряча лінія» Владислава Воінова «Оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб»
    Питання 1. Доброго дня. Чи застосовується пільга до об’єкта житлової нерухомості, якщо такий об’єкт фізичною особою здається в оренду?
    Відповідь. Доброго дня. Пунктом 266.4 статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено пільги із сплати податку. Відповідно до підпункту 266.4.1 пункту 266.4 ПКУ статті 266 база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
    а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
    б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
    в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
    Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
    Відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 ПКУ сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
    Відповідно до підпункту 266.4.3 пункту 266.4 статті 266 ПКУ пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2, для фізичних осіб не застосовуються до:
    об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої підпунктом 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 ПКУ ;
    об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
    Таким чином до об’єкта житлової нерухомості, якщо такий об’єкт фізичною особою здається в оренду, пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 пункту 266.4 статті 266, для фізичних осіб не застосовуються.
    Питання 2. Вітаю. В мене таке питання: якщо брат і сестра володіють в рівних частках на двох будинком загальною площею 310 квадратних метрів, хто з них та за яку саме площу повинен сплатити податок на нерухоме майно?
    Відповідь. Доброго дня. Відповідно до підпункту 266.1.2 пункту 266.1 статті 266 ПКУ якщо об’єкт житлової або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
    В даному випадку для кожного з них, якщо вони володіють лише одним вищевказаним будинком, та не використовують його з метою одержання доходів, розрахунок буде однаковий:
    310/2 = 155 кв. м. у власності кожного з них.
    155 кв. м. – 120 кв. м. (пільга) = 35 кв. м.
    Таким чином, кожен з них має сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за площу 35 кв. м.
    Питання 3. Хочу запитати. Я зареєстрований у м. Новомосковськ і маю там 2 квартири. Одна з них має загальну площу 56 квадратних метрів та повністю належить мені, а інша - площею 44,6 кв. м. належить нам з матір’ю по ½. За яку площу я повинен сплатити податок на нерухоме майно?
    Відповідь. Відповідно до пункту 266.7 статті 266 ПКУ за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 ПКУ та відповідної ставки податку.
    Таким чином з метою обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховується загальна площа у власності:
    56 кв. м.+1/2 х 44,6 кв. м. = 78,3 кв. м.
    Від загальної площі у власності віднімається пільга 60 кв. м., за умови, що квартири не використовуються з метою одержання доходу.
    Розрахунок площі, за яку сплачується податок:
    78,3 - 60 = 18,3 кв. м.
    18,3 кв. м. – площа, за яку ви маєте сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
    Питання 4. Яким чином буде нараховуватись податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на об’єкти житлової нерухомості, а саме квартири, якщо я на початку року був власником 2 квартир, а потім продав одну з них?
    Відповідь. Відповідно до пункту 266.8 статті 266 ПКУ у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
    В даному випадку податок для вас як для попереднього власника нараховується за період з 1 січня податкового(звітного) року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування – за 2 квартири, а починаючи з місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування – за одну квартиру з урахуванням пільг відповідно до ПКУ.
    Також звертаємо увагу, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 ст.266 ПКУ платник податку має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації), а саме до центру обслуговування платників, для проведення звірки даних щодо:
    об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
    розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
    права на користування пільгою із сплати податку;
    розміру ставки податку;
    нарахованої суми податку.
    У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації ) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняли участь у прес-конференції, присвяченій протидії пияцтву і тютюнопалінню серед дітей та молоді
    У будівлі Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області 25 липня відбулась прес-конференція на якій презентовано Всеукраїнську акцію «Відповідальність починається з мене». Акція спрямована на профілактику паління та вживання спиртних напоїв, недопущення продажу алкоголю та тютюнових виробів неповнолітнім. Поліція та представники обласної влади об’єднали свої зусилля задля пропаганди та утвердження здорового способу життя у молодіжному середовищі.
    У зазначеному заході прийняв участь заступник начальника відділу управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрій Первой. Він зазначив, що Головним управлінням фіскальної служби області налагоджено взаємодію з підрозділом кримінальної міліції у справах дітей ГУ НП України у Дніпропетровській області щодо спільних дій, спрямованих на запобігання споживання дітьми алкогольних напоїв та тютюнових виробів. У 2018 році до ГУ ДФС у Дніпропетровській області від підрозділів кримінальної міліції Дніпропетровській області надійшло 100 адміністративних матеріалів за фактами реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива неповнолітнім. За результатами їх розгляду - анульовано 64 ліцензії на право роздрібної торгівлі (33 – алкогольними напоями та 31 – тютюновими виробами).
    Також встановлено 16 фактів торгівлі без ліцензій (9 - алкоголь та 7 - тютюн) та 100 фактів торгівлі підакцизною продукцією неповнолітнім особам. За розглядом матеріалів до суб’єктів господарювання застосовано штрафних санкцій на суму 802,4 тис грн.
    Заступник начальника управління молоді і спорту Дніпропетровської ОДА Владислав Яцук зауважив: «Головною метою акції «Відповідальність починається з мене» є підвищення свідомості та інформування населення міста щодо підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я, формування стійких мотивацій до самостійних занять фізичною культурою і спортом. Це системна робота і лише спільними зусиллями ми спроможні вплинути на молодь у виборі здорового способу життя».
    Представники влади закликали громадськість приєднатися до акції та повідомляти про випадки реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів неповнолітнім у поліцію.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області
    В Інформаційному агентстві «Мост Днепр» вібулася прес-конференція щодо профілактичних дій по недопущенню корупційних вчинків співробітниками органів ДФС Дніпропетровщини. У прес-конференції взяли участь заступник начальника управління - начальник першого відділу УСБ територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області ГУ ДФС у Дніпропетровській області, полковник податкової міліції В’ячеслав Сегеда та заступник начальника першого відділу УСБ територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, підполковник податкової міліції Микола Луговський.
    Вячеслав Сегеда відмітив, що: «Профілактика корупційної діяльності є одним з пріоритетних напрямків. Раннє виявлення та викорінення корупційних проявів в системі фіскальної служби дозволяє підвищувати імідж фіскальної служби, а також рівень довіри бізнесу. У службі проводиться роз'яснювальна робота, мета якої - підвищення обізнаності про чинні норми антикорупційного законодавства. Також регулярно проводяться навчання та тренінги, в тому числі і по напрямку «Профілактика корупційних порушень в органах фіскальної служби області».
    «За 6 місяців 2018 року в якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками податкової та митної служби у Дніпропетровській області, працівниками УСБ проведено понад 150 лекцій та співбесід зі співробітниками та кандидатами, які збираються вступати на держслужбу, винесено 28 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки. Крім того, відкрито 17 кримінальних проваджень за фактом зловживання службовим становищем, в тому числі 2 кримінальні впровадження за одержання неправомірної вигоди; оголошено 5 повідомлень про підозру; складено 5 адміністративних протоколів за фактом несвоєчасної подачі е-декалараціі або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни майнового стану» - повідомив Микола Луговський.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Впродовж першого півріччя поточного року сервіс ДФС України «Пульс» отримав 362 запити від платників Дніпропетровщини
    Протягом першої половини 2018 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулося 362 заявники Дніпропетровської області.
    Майже дві третини питань (221), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації податкових накладних. Також, за допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (82 звернення). Крім того, з приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ зателефонували 23 платники, роботи Центрів обслуговування платників та перевірок суб’єктів господарювання – по 11 громадян тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 6 звернень.
    Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
    Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії 0-800-501-007 (напрямок «4»).
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів, через який із заниженням митної вартості до України імпортовано металопродукції на суму більше 70 млн. грн.
    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували центр мінімізації митних платежів, загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій якого протягом 2016-2018 роки перевищив 70 млн. грн.
    В рамках проведення операції «Рубіж-2018» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які за рахунок використання транзитно-конвертаційних та підконтрольних підприємств - нерезидентів ухилялися від сплати митних платежів та ПДВ під час імпорту металопродукції (листи з алюмінієвих сплавів, труби, дріт, підшипники, сталевий прокат тощо) та здійснювали її легалізацію.
    Для митного оформленні металопродукції фігурантами було створено підконтрольне підприємство-імпортер, використовуючи реквізити якого були укладені зовнішньоекономічні контракти на постачання вказаного товару з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Індії та Китаї.
    Для мінімізації митних платежів під час ввезення на митну територію України металопродукції фігуранти, використовуючи попередньо виготовлені печатки постачальників (підприємств-нерезидентів з Індії та Китаю), виготовляли від їх імені документи (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), вносили до них недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції та здійснювали підміну документів під час її митного оформлення.
    У подальшому імпортовані товари фактично реалізовувались в адресу підприємств реального сектору економіки. При цьому, з метою виводу валютних коштів за кордон, проведення тіньових розрахунків з постачальниками-нерезидентами, а також підвищення вартості імпортованих ТМЦ, у звітності компанії - імпортера відображались безтоварні операції з придбання вказаної продукції у підприємств, які входять до складу транзитно-конвертаційних груп.
    Таким чином протягом 2016-2018 рр. до України було імпортовано металопродукції із заниженням митної вартості на суму понад 70 млн. грн.
    На підставі ухвали суду проведено обшук в офісних та складських приміщеннях, які використовувались учасниками ЦММП, за результатами яких вилучено документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньоекономічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, та 2 печатки підприємств-нерезидентів. Окрім того, виявлено та передано на відповідальне зберігання понад 35 тонн металопродукції, орієнтовною вартістю 490 тис. грн.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Протягом І півріччя 2018 року Центрами обслуговування платників Дніпропетровщини надано понад 200 тисяч адмінпослуг
    Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що найбільш запитуваною серед відвідувачів Центрів обслуговування платників залишається послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Зокрема, у січні – червні поточного року ЦОП Дніпропетровщини надано більше 86,2 тисячі таких послуг.
    Також не втрачає актуальності послуга з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Протягом зазначеного періоду платникам надано понад 37 тисяч цих послуг. Крім того, платників продовжує цікавити послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного податку. З початку року видано більше 15 тисяч таких витягів.
    На сьогодні обслуговування платників здійснюється 36 Центрами обслуговування платників, що діють при податкових інспекціях Дніпропетровської області, які надають 30 видів адміністративних послуг. Протягом шести місяців поточного року 247 працівниками, задіяних у роботі ЦОП, надано понад 200 тисяч адміністративних послуг. Окрім отримання консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та отримати ключі електронного цифрового підпису.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Cпівробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр з обігом понад 180 млн. грн.
    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр, який протягом 2017-2018 рр. проконвертував більше 180 млн. грн.
    В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 191, ч.2 ст.205, ч.1 ст. 366 КК України було встановлено групу осіб, які надавали підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Київської, Донецької, Запорізької, Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва незаконні послуги з формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.
    Для прикриття незаконної діяльності фігуранти створили низку підконтрольних підприємств, на розрахункові рахунки яких замовники незаконних послуг перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані ТМЦ (товари та послуги).
    В подальшому ці кошти перераховувались на розрахункові рахунки компаній реального сектору економіки, які займаються оптовою торгівлею (тютюнові вироби, продукти харчування та ін.). Фактично вказані компанії реалізовували товари за готівку, яку в подальшому передавали організаторам «конверту», разом з податковими накладними на продаж ТМЦ, формуючи при цьому податковий кредит з ПДВ.
    Також, готівкові кошти отримувались з використанням рахунків фізичних осіб. Отримана готівка поверталась замовникам конвертації за вирахуванням 10-13% у якості винагороди за «послуги».
    Таким чином протягом 2017 - 2018 років було проконвертовано понад 180 млн. грн.
    За результатами обшуків, проведених в офісних приміщеннях «конверту» та за місцями проживання фігурантів вилучено 9 печаток підконтрольних СГД, чорнові записи та фінансово-господарські документи, чекові книжки, банківські картки, комп’ютерну техніку та мобільні телефони.
    Окрім того, на підставі ухвали суду накладено арешт на суми ліміту ПДВ в СЕА ПДВ на загальну суму майже 3 млн. грн.
    Розслідування продовжується.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    За ініціативою ДФС проведено лише кожну четверту позапланову перевірку
    Кількість виходів податківців до платників податків для здійснення контрольних заходів у порівнянні з півріччям попереднього року скоротилась на 8% (з 14,1 тис. до 13 тис. заходів).
    Зокрема, майже вполовину за І півріччя зменшилась кількість зустрічних звірок: із 4,8 тис. минулого року до 2,6 тис. поточного року.
    Лише кожну четверту позапланову перевірку проведено у цьому році за ініціативою ДФС (1,8 тис. із 7,8 тис,). Решту – 6 тис. позапланових перевірок (77 відс.) – здійснено з причин, що від ДФС не залежали:
    - у зв’язку з припиненням/ліквідацією платників податків (3,4 тис.);
    - за повідомленнями банків про порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (1,8 тис.);
    - на звернення платників податків (0,5 тис.);
    - за судовими рішеннями суду (слідчого судді) про призначення перевірки (0,3 тисячі).
    Також у І півріччі 2018 року проведено 2,6 тис. планових перевірок, що на 8 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року (2,4 тисячі).
    Для таких перевірок відбираються платники, які мають ризики щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
    При цьому увага зосереджена на найбільш «ризикових» суб’єктах господарювання зі значними обсягами проведених операцій, тобто на великому бізнесі.
    За наслідками проведених перевірок донараховано грошових зобов’язань 22,6 млрд. грн., що удвічі більше обсягу донарахувань за цей період минулого року (10,1 млрд. грн.). З них за плановими перевірками донараховано 10,6 млрд. грн., що в 2,4 раза більше рівня минулого року (4,4 млрд. грн.), за позаплановими – 11,9 млрд. грн., що удвічі більше, ніж у минулому році (5,7 млрд. гривень).
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Типові порушення, які виявляються під час перевірок підприємців та самозайнятих осіб
    Під час проведення перевірок фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність, фахівцями ДФС виявляються значні факти порушень. Наводимо приклади найчастіших порушень підприємцями податкового законодавства.
    1. Несвоєчасне перераховування до бюджету податку на доходи фізичних осіб
    Під час однієї з планових перевірок комунального підприємства Вінниччини ревізорами управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Вінницькій області встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податковим агентом податку на доходи фізичних осіб у сумі 1,5 млн. гривень.
    Так, з’ясувалося, що протягом 2015 – 2018 років підприємство виплачувало доходи фізичним особам, утримувало відповідні податки, однак до бюджету такі суми не скеровувало.
    За наслідками перевірки донараховано 2,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб разом із штрафною санкцією. Зазначена сума узгоджена та сплачена у повному обсязі.
    2. Декларування не в повному обсязі доходів від здійснення підприємницької діяльності
    Одним із пріоритетних напрямів діяльності підрозділів податків і зборів з фізичних осіб ДФС є контроль за діяльністю самозайнятих осіб, які ймовірно задіяні в схемах ухилення від оподаткування.
    Аналіз відомостей інформаційного фонду державного реєстру фізичних осіб про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (за окремими ознаками доходу) свідчить про наявність численних випадків отримання платниками податків – фізичними особами доходів у особливо великих розмірах. При цьому такі доходи не декларуються у повному обсязі та з них не сплачуються до бюджету належні суми податкових платежів.
    За підсумками проведених у 2016-2018 роках документальних планових перевірок самозайнятих осіб, по яких встановлено розбіжності між самостійно задекларованими та фактично отриманими від податкових агентів доходами від здійснення підприємницької діяльності, виявлено недоплату до бюджету податкових платежів у розмірі 283 млн. гривень.
    3. Мінімізація доходів за рахунок безпідставних витрат
    Під час проведення контрольно-перевірочних заходів у межах планових перевірок співробітниками підрозділів податків і зборів з фізичних осіб територіальних органів ДФС встановлюються факти безпідставного зменшення фізичними особами - підприємцями розміру оподатковуваного доходу за рахунок витрат, які не пов’язані з отриманням доходу.
    Так, наприклад, фізичною особою - підприємцем «О» (Дніпропетровська обл.) до складу витрат, які зменшують базу оподатковуваного доходу за 2016 рік, було включено оплату логістичних послуг за продукцію, яка не була власністю такого підприємця. На підставі пред’явлених у ході перевірок документів (договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи) з’ясовано, що на момент надання підприємством логістичних послуг фізичній особі - підприємцю «О» фактично товар, відносно якого надавалися такі послуги, вже перебував у власності того ж підприємства, тобто виконавця логістичних послуг, яке водночас є покупцем такої продукції.
    Донарахована сума з урахуванням штрафу (426,5 тис. грн.) сплачена підприємцем в повному обсязі.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    З початку року ДФС опрацьовано майже 163 млн електронних документів, надісланих платниками податків
    З початку 2018 року платниками податків до органів ДФС надіслано в електронному вигляді понад 162,5 млн документів. Майже 1,7 млн суб’єктів господарювання подали звітність за цей період в електронному вигляді.
    Станом на 01.07.2018 року понад 206,8 тис. суб’єктів господарювання здійснили реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та майже 3,9 тис. – в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
    За січень – червень 2018 року в Єдиному реєстрі акцизних накладних зареєстровано 2,5 млн. акцизних накладних та 35 тис. розрахунків коригування до акцизних накладних. В Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) за цей період зареєстровано понад 110,8 млн податкових накладних з сумою ПДВ понад 810,3 млрд грн. У тому числі зареєстровано понад 7 млн податкових накладних з сумою ПДВ понад 10 тис. грн.
    За запитами як продавців, так і покупців з початку року направлено 38,2 млн виписок з ЄРПН.
    Серед інших популярних електронних сервісів, які діють на веб-порталі ДФС, – отримання інформації про наявність платника в Реєстрі платників ПДВ. За 6 місяців поточного року опрацьовано понад 15,4 тис. таких запитів.
    Також платникам надіслано понад 6,1 млн. виписок з системи електронного адміністрування ПДВ про стан рахунку в системі та суми ПДВ, на яку вони мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН.
    Платникам надано понад 32,8 тис. виписок з ЄРПН на запити щодо отримання відомостей з ЄРПН по виданих податкових накладних та розрахунках коригування зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації.
    Крім того, платникам надано 2,7 тис. виписок з системи електронного адміністрування з реалізації пального щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП.
    З початку року платники отримали 94,7 тис. відповідей на запити щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
    Також, з початку року оброблено:
    - 346,8 тис. запитів щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру акцизних накладних;
    - 2,1 тис. запитів щодо витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
    - 557 запитів щодо отримання реквізитів електронного рахунку платника акцизного податку з реалізації пального;
    - 460 запитів щодо стану окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП.
    Крім того, у січні – червні 2018 року опрацьовано понад 379 тис. заяв платників про приєднання до договору про визнання електронних документів.
    З початку року ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 122 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?
    Необхідно перевірити:
    - який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);
    - правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
    - чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).
    - чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
    У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.
    Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?
    Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
    Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.
    Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».
    Актуально для платників податків!
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
    Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
    Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
    Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
    Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
    Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
    Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
    В Електронному кабінеті запроваджено новий сервіс
    Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті - окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
    Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.
    Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
    У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яким прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.
    Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.
    У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
    Антикорупційний сервіс «Пульс»
    З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
    Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
    Замість традиційних РРО - мобільні телефони, планшети, ноутбуки
    Міністерство фінансів в червні цього року ініціювало пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій - e-Receipt (електронний чек).
    Зокрема, у рамках пілотного проекту пропонується дозволити використовувати для реєстрації розрахунків мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.
    Нова система передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.
    Це також дозволить спростити процес ведення господарської діяльності, адже користування системою не потребує спеціальних знань та підготовки її користувачів.
    Наразі для запуску електронної системи e-Receipt Державна фіскальна служба активно веде консультації з бізнесом.
    Переобладнали транспортний засіб: скористайтесь податковою знижкою!
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
    Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
    До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп.166.2.1 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
    Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2018 року (включно).
    Важливо! Громадянам, які задекларували доходи за 2017 рік, сплатити зобов’язання, визначені у Декларації, необхідно до 01 серпня 2018 року.
    До уваги платників! Часткова зміна кодів бюджетної класифікації
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 14.07.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 543 (далі – постанова № 543), якою внесено зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету».
    Зокрема, у графі «Коди бюджетної класифікації» додатка до постанови № 543 у позиції «ДФС»:
    • після цифр «13031000», графу доповнено цифрами «,13031100, 13031200, 13031300,»;
    • цифри і слова «21010800 (за актами перевірок),», «22080400 (за актами перевірок),», «22130000 (за актами перевірок),», «24160100 (за актами перевірок), 24160200 (за актами перевірок),», «,50110000 (за актами перевірок)» виключено.
    Постанову № 543 опубліковано у офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 14.07.2018 № 130.
    Постанова № 543 розміщена на веб-сторінці Урядового порталу «Єдиний портал органів виконавчої влади України» за посиланням:
    www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-u-dodatok-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-16-lyutogo-2011-r-106
    Засновник фермерського господарства, який надав власну ділянку для ведення фермерського господарства, є платником земельного податку
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу на наступне.
    Згідно із статтями 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
    Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).
    Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).
    Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що плата за землю справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;
    Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III із змінами та доповненнями право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
    Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.
    Оскільки платником за земельну ділянку є власник земельної ділянки, то фізична особа – засновник фермерського господарства, що отримала правовстановлюючий документ на земельну ділянку, в якому визначено цільове призначення земельної ділянки – для ведення фермерського господарства, сплачує земельний податок за вказану земельну ділянку.
    До уваги платників плати за землю!
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що відповідно до норм п. 10.1 ст. 10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.
    Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
    Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають в органи фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація) на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої Декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).
    Форма податкової Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 із змінами та передбачає заповнення коду органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної(их) ділянки(ок) за Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ).
    Згідно з п. 287.4 ст. 287 ПКУ податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у Декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
    Якщо населені пункти, які входять до об’єднаної територіальної громади (далі – ОТГ) відносяться до різних контролюючих органів, податкова(і) декларація(ї) подається(ються) до контролюючого(их) органу(ів) до якого(их) відноситься(яться) земельна(і) ділянка(и) щодо кожного коду органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ.
    Таблиця даних платника ПДВ подається за встановленою формою
    Нікопольська ОДПІ нагадує платникам ПДВ, що відповідно до вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі – Порядок), Таблиця даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) подається в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС України, за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку.
    У Таблиці зазначаються:
    ► види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
    ► коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
    ► коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016–2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
    У відповідності до п. 31 розділу «Таблиця даних платника податку на додану вартість» Порядку Таблиця подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.
    При нарахуванні пені застосовується змінена облікова ставка НБУ
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 111.2 ст. 111 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
    Так, згідно із ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 % річних облікової ставки Національного банку України (далі – НБУ), діючої на кожний такий день.
    При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків – нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.
    Звертаємо увагу, що при нарахуванні пені варто враховувати нову облікову ставку, яка рішенням Правління НБУ від 12.07.2018 № 443-рш «Про розмір облікової ставки» з 13.07.2018 була підвищена до 17,5 % річних (попередній розмір облікової ставки на рівні 17 % застосовувався з 02.03.2018).
    До уваги платників податку на прибуток!
    У зв’язку із набранням чинності 14.07.2018 постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 547 «Про внесення змін до Порядку подання фінансової звітності» (далі – Постанова № 547) ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
    Відповідно до внесених Постановою № 547 змін платники податку на прибуток у визначених законом випадках подають органам доходів і зборів у порядку, передбаченому Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, податкову декларацію з податку на прибуток підприємства (далі – Декларація), проміжну (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) та річну фінансову звітність.
    Підприємства, які складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі, складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), наростаючим підсумком з початку звітного року у складі балансу та звіту про фінансові результати.
    Підприємства, яким відповідно до Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати (крім тих, які зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності), та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів і витрат відповідно до податкового законодавства, подають відповідним органам річну фінансову звітність, передбачену для суб’єктів малого підприємництва.
    Таким чином, з урахуванням внесених Постановою № 547 змін, при поданні податкової Декларації за І квартал, півріччя, три квартали надається фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, а для суб’єктів малого підприємництва і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності – скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати (фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва або спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва).
    Надання резидентом майнових прав інтелектуальної власності нерезиденту: оподаткування ПДВ
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.
    Місцем постачання послуг з надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об’єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць) вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або – у разі відсутності такого місця – місце постійного чи переважного його проживання (пп. «а» п. 186.3 ст. 186 ПКУ).
    Отже, оскільки при постачанні резидентом послуг з надання майнових прав інтелектуальної власності нерезиденту місцем поставки таких послуг є країна нерезидента, то така операціє не є об’єктом оподаткування ПДВ.
    Застосування РРО, якщо кредитна спілка надає кошти у фінансовий кредит
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
    Згідно з п. 6 частини першої ст. 4 Закону України від 12.07.2001 № 2664-ІІІ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами фінансовими вважаються, зокрема, послуги з надання коштів у позику, у тому числі і на умовах фінансового кредиту.
    Статтею 9 Закону № 265 визначено перелік господарських операцій, при виконанні яких суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО та РК. Даний перелік не включає в себе надання послуг, у тому числі фінансових у сфері кредитування.
    До фінансових установ належать, зокрема кредитні спілки (п. 1 частини першої ст. 1 Закону № 2664).
    Отже, при проведенні розрахунків за надані фінансові послуги з прийняттям/видачею готівкових коштів кредитні спілки зобов’язані застосовувати РРО відповідно до вимог Закону № 265.
    Слід зауважити, що РРО не застосовується у разі здійснення розрахунків виключно через банківські установи.
    Звільнення від оподаткування згідно з нормами міжнародного договору: відображення у декларації з податку на прибуток підприємств
    Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до пп. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться у національній валюті), утримують податок на прибуток (далі – податок) з таких доходів, зазначених у пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, за ставкою у розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 та 141.4.11 п. 141.4 ст. 141 ПКУ) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.
    Форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами, відповідно до якої Розрахунок (звіт) податкових зобов’язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України, відображається у таблиці 1 додатка ПН до рядка 23 ПН Декларації (далі – додаток ПН).
    Додаток ПН заповнюється окремо по кожному нерезиденту, якому виплачуються доходи. У разі застосування норм міжнародного договору при виплаті доходів нерезиденту у колонці 5 таблиці 1 додатка ПН вказується ставка податку згідно з міжнародним договором, а під таблицею вказується назва такого договору та норма, за якою застосовується передбачена договором ставка податку.
    Отже, платники податку – резиденти і постійні представництва в Україні, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи будь-яку виплату доходу із джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності, зокрема і доходу, звільненого від оподаткування згідно з нормами міжнародного договору, повинні заповнювати по кожному нерезиденту, якому виплачуються такі доходи, додаток ПН та подавати його (їх) до контролюючих органів разом із Декларацією.
    Повернення основних фондів: оподаткування ПДВ
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. «а» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
    Постачання товарів – будь-яка передача права на розпорядження товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін (пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
    Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою.
    Затверджено зміни до положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 10.07.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.05.2018 № 529, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.06.2018 за № 734/32186 (далі – Наказ № 529), яким внесено зміни до Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2006 № 1213, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.12.2006 за № 1363/13237 (із змінами) (далі – Положення).
    Зміни, внесені Наказом № 529 до Положення відповідно до ст. 6 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями.
    Зокрема, п. 2 розділу I Положення було доповнено новим реченням такого змісту: «Підприємства, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, можуть застосовувати норми цього Положення, якщо вони не суперечать міжнародним стандартам фінансової звітності.»
    Наказ № 529 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 10.07.2018 № 52.
    Скарга на податкове повідомлення-рішення: чи зупиняється виконання платником податків грошових зобов’язань?
    Нікопольська ОДПІ інформує, що згідно з п. 56.15 ст. 56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 ст. 56 ПКУ, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
    Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
    Звіт про використання марок акцизного податку виробниками та імпортерами подається щомісяця
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пп. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
    Відповідно до п. 3 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1251 зі змінами, підприємства – виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів для задоволення через два місяці потреби в марках акцизного податку за їх видами подають попередню заявку-розрахунок про потребу в марках, копію платіжного документа на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.
    Форми заявок-розрахунків на виготовлення та придбання марок акцизного податку, звіту про використання марок акцизного податку та журналів для обліку марок акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 428, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.04.2016 за № 663/28793.
    Згідно із формою звіту про використання марок акцизного податку зазначений звіт подається виробником (імпортером) щомісяця 05 числа місяця, наступного за звітним, на паперових носіях та в електронному вигляді до Головного управління ДФС.
    Довідково: відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» з 02.07.2018 застосовуються нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок).
    Внесено зміни до порядку оформлення результатів документальних перевірок
    Нікопольська ОДПІ інформує, що 14.07.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.06.2018 № 547, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.06.2018 за № 747/32199 (далі – наказ № 547), яким внесено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами (далі – Порядок).
    Зміни до Порядку внесено відповідно до статей 77 – 79, 81 – 86 Податкового кодексу України, статей 345 – 355 Митного кодексу України, а також враховуючи положення постанови Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності» з метою вдосконалення порядку оформлення матеріалів документальних перевірок, дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами.
    Нагадуємо, що Порядок розроблено для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, постійних представництв та представництв нерезидентів дотримання законодавства з питань державної митної справи, про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
    Дія Порядку не поширюється на оформлення результатів перевірок контрольованих операцій відповідно до ст. 39 розділу I Податкового кодексу України.
    Наказ № 547 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 13.07.2018 № 53.
    До уваги платників екологічного податку!
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників екологічного податку на застосування коефіцієнта до ставок екологічного податку (далі – коефіцієнт).
    Так, відповідно до п. 246.5 ст. 246 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) коефіцієнт встановлюється залежно від місця (зони) розміщення відходів у навколишньому природному середовищі, а саме:
    ► в межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км від таких меж застосовується коефіцієнт «3»;
    ► на відстані від 3 км і більше від меж населеного пункту застосовується коефіцієнт «1».
    Платникам екологічного податку слід ретельно визначати відстань від місця розміщення відходів на полігоні твердих побутових відходів до меж населеного пункту і застосовувати відповідну ставку коефіцієнта, щоб уникнути штрафних санкцій.
    Звертаємо увагу, що відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.2 п. 54.3 ст.54 ПКУ,
    • • тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання.
    При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку
    • • тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.
    Також, відповідно до ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження), нараховується пеня.
    Реалізація пального: чи може постійне представництво нерезидента зареєструватись платником акцизного податку?
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.
    Згідно з пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне – здійснює операції з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
    Для таких осіб ПКУ передбачено обов’язковість реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) до початку здійснення реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ)
    Враховуючи вищевикладене, до платників акцизного податку з реалізації пального віднесено юридичних осіб та ФОП.
    Постійне представництво не є ні юридичною особою, ні ФОП, а отже воно не підлягає реєстрації платником акцизного податку.
    Особливості сплати земельного податку садівничими товариствами та його членами
    Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні.
    Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку.
    Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
    Громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара (ст. 121 Земельного кодексу України).
    Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 Земельного кодексу України).
    Від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст. 281 Податкового кодексу).
    Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки, визначені п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу.
    Отже, якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, визначені ст. 281 Податкового кодексу, є платниками земельного податку.
    Тобто, у разі наявності у фізичних осіб - членів садівничого товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтва на право власності) земельний податок сплачується ними самостійно (або використовується пільга зі сплати податку).
    Фізичні особи, які звільняються від сплати земельного податку, не є платниками земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га.
    Садівниче товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.
    Тобто, якщо фізичними особами - землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності, то садівниче товариство є платником земельного податку за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).
    Новації при використанні РРО. Внесено зміни до порядку реєстрації РРО та запроваджується реєстр екземплярів РРО
    Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 13.06.2018 року № 496 "Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій", якою спрощено порядок реєстрації касової техніки та її технічне обслуговування.
    Так, передбачається, що роботи з введення РРО в експлуатацію виконуються центром сервісного обслуговування відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує 3-х діб з дати його інформування ДФС про резервування фіскального номера РРО.
    Крім того, визначається механізм обміну документами між територіальними органами ДФС і центрами сервісного обслуговування в електронній формі як під час введення в експлуатацію реєстраторів, так і подальшого їх обслуговування.
    Також запроваджується реєстр екземплярів реєстраторів розрахункових операцій, порядок ведення якого визначить Мінфін.
    Такий реєстр екземплярів РРО ведеться з метою узагальнення, зберігання та надання достовірної інформації щодо моделей (модифікацій), конструкторсько-технологічної і програмної документації РРО, які дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування й послуг та включені до Державного реєстру РРО.
    Виробники (постачальники) не пізніше дня поставки РРО надсилають ДФС інформацію про такий екземпляр РРО, яка повинна містити дані про найменування моделі (модифікації) РРО, сферу його застосування та версію внутрішнього програмного забезпечення (згідно з Державним реєстром РРО), унікальний (серійний) номер, дату виготовлення, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації, строк служби, складові частини РРО згідно із сертифікатом відповідності та конструкторсько-технологічною документацією виробника, комплект поставки.
    Постанова КМУ №496 опублікована в «Урядовому кур'єрі» 26.06.2018 № 119.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор