www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа
ДФС ділиться досвідом у сфері адміністрування ПДВ на міжнародному рівні

    Досвід Державної фіскальної служби України щодо електронного адміністрування та відшкодування ПДВ, а також впровадження системи аналізу ризиків був представлений на глобальному рівні.
    У рамках міжнародної конференції «Один пояс-один шлях» в Астані (Казахстан), де взяли участь понад 30 керівників податкових та митних органів із близько 50 країн світу, в.о. Голови ДФС Мирослав Продан розповів про методи боротьби з ПДВ-шахрайством в Україні.
    «Ми знаходимося на майданчику для обміну досвідом та напрацювання спільних кроків у податковій сфері, що буде сприяти розвитку бізнесу, забезпеченню економічних інтересів держав та дотримання верховенства права. Крім того, учасники внесуть свій внесок у розвиток ініціативи «Один пояс-один шлях». Тому давайте активно ділитися своїм досвідом, адже тільки спільними зусиллями ми зможемо суттєво прискорити розвиток та досягнути успіхів, попередивши помилки», - зазначив Мирослав Продан на конференції.
    За його словами, наразі понад половину доходів бюджету, які забезпечує ДФС, становлять надходження податку на додану вартість. Тому декларування ПДВ знаходиться під особливим контролем фіскальної служби, адже масштаби ухилень від сплати цього податку на початковому етапі масштабного реформування системи адміністрування ПДВ у 2015 році становили близько 30% від задекларованих сум.
    У результаті із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ обсяги ухилення від оподаткування скоротилися до 17%, а після введення в дію системи автоматизованого контролю господарських операцій (система моніторингу та аналізу ризиків), яка унеможливила формування ПДВ по ризикових угодах – до 0,9%.
    «Процес адміністрування ПДВ та контроль за формуванням податкових зобов'язань та сплатою цього податку повністю автоматизовані. Завдяки зниженню обсягів ухилення від сплати податку стало можливим впровадження Електронного відшкодування ПДВ. Його перевагами стало скасування ручного режиму повернення податку, повна автоматизація процесу. Відкритий та прозорий реєстр дає можливість як бізнесу, так і громадськості відслідковувати абсолютно всі етапи проходження заявки на відшкодування: від подачі заявки до отримання коштів», - поінформував керівник ДФС. Крім того, нова система дала можливість ліквідувати корупційні ризики, адже реформування всієї системи адміністрування ПДВ поставила всіх учасників бізнес-процесів у рівні умови, підвищила довіру платників до податкових органів.
    Мирослав Продан додав, що реформування системи було позитивно оцінене і міжнародними партнерами та експертами. Так, у рейтингу Doing Business в частині адміністрування Україна за рік піднялась на 42 позиції, а за результатами діагностики податкового блоку експертами місії TADAT (інструмент МВФ) ДФС отримала позитивну оцінку в цілому щодо реформування податкової системи.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    В Астані відбулася перша офіційна зустріч на рівні керівників фіскальних органів України та Казахстана
    Державна фіскальна служба України налагоджує партнерські зв’язки з міжнародними колегами. Днями в.о. Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у двосторонніх переговорах з головою Комітету державних доходів Міністерства фінансів Республіки Казахстан Ардаком Тенгебаєвим. Це перша зустріч на рівні керівництва фіскальних органів.
    «Вона стане новим імпульсом та сприятиме активізації співробітництва між Україною та Казахстаном у податковій та митній сферах, а також розвитку торгівельно-економічних відносин між нашими країнами», - відзначив Мирослав Продан.
    Очільник ДФС поінформував свого колегу про реформування фіскальної служби України, відзначивши, що одним з пріоритетів є повна автоматизація всіх процесів адміністрування та спілкування з платниками податків. Це дозволить мінімізувати контакт між співробітниками ДФС та бізнесом і фізичними особами, а також прискорити всі процедури – від подання звітності до митного оформлення.
    Так, зокрема, з липня 2015 року працює система електронного адміністрування ПДВ, з 1 квітня 2017 року – автоматичний реєстр відшкодування податку, а з липня – ще й механізм моніторингу ризиків господарських операцій. Реформування системи адміністрування ПДВ дало можливість знизити частку «тіньового» сектора, попереджати спроби формування фіктивного кредиту для неправомірного відшкодування ПДВ, знизити кількість перевірок бізнесу та ліквідувати корупційну складову. У результаті – майже в 1,7 раза збільшився збір ПДВ: з 107,4 млрд грн у 2015 році до 183,5 млрд грн у 2017 році. За перші чотири місяці поточного року ДФС про адмініструвала майже половину від показника минулого року – 77,5 млрд грн.
    Найпопулярнішим сервісом серед платників є Електронний кабінет. Його послугами користуються більш ніж 70 країн світу. Сервіси для фізичних осіб у ньому реалізовані на 100%, для юросіб – в динамічному стані розвитку. Передбачені сервіси для платників ПДВ, акцизного податку, є можливість в режимі он-лайн отримувати довідки про відсутність податкової заборгованості тощо.
    Що стосується митного напрямку, то ДФС знаходиться на етапі повного втілення оформлення вантажів за принципом «Єдиного вікна». З 1 серпня 2016 року цей механізм працював як пілотний, з 4 травня 2018 року – 100% митних декларацій у режимі «імпорту» та «експорту» оформлюються в «Єдиному вікні».
    «Ефект колосальний. Корупційна складова – прибрана, спілкування між бізнесом та контролюючими органами, що працюють на короні, немає. Крім того, ДФС може робити будь-яку аналітику за цими даними, зокрема, скільки декларацій оформляється за 10 хвилин, годину і так далі до кількості документів у різних митних режимах», - розказав Мирослав Продан.
    Крім того, з жовтня 2017 року розпочатий інформаційний обмін між ДФС та Держприкордонслужбою. До 20 червня 2018 року такий обмін має бути на всіх пунктах пропуску. Також Україна відпрацьовує і механізм «Однієї зупинки», суть якої – спрощення порядку оформлення громадян і транспортних засобів, адже митний та прикордонний контроль відбувається одночасно. Такий принцип працює на пункті пропуску на кордоні з Білоруссю. У планах розповсюдити практику на 12 пунктах пропуску. Ще на 6 пунктах відбувається спільний контроль з суміжними країнами.
    Ардак Тенгебаєв у свою чергу розповів також про те, що Казахстан рухається в напрямку повної інформатизації. Зокрема, до кінця року планується реалізувати і механізм «Єдиного вікна». Також з 1 квітня 2018 року запущений пілотний проект «Віртуальний склад» - програма, що відслідковує залишки товарів на складах. Поки що це відпрацьовується на автомобілях, до кінця року буде розповсюджена на всі товари.
    Українська та казахстанська сторони домовилися найближчим часом підписати Меморандум про взаємодію між ДФС України та Комітетом державних доходів Міністерства фінансів Казахстану. Мова йде про розвиток та активізацію відносин у сфері обміну інформацією про переміщення товарів і транспортних засобів між територіями обох держав, у тому числі й авіатранспортом. Останнім часом фіксуються випадки переміщення громадянами в Казахстан авіаційними каналами партій тютюнових виробів. Україна також зацікавлена і в отриманні інформації відносно переміщення партій товарів широкого вжитку з Китаю.
    Також керівництво фіскальних відомств домовились розглянути питання взаємодії в правоохоронному напрямку щодо проведення спільних розслідувань (тютюнові вироби), обміну досвідом по боротьбі з контрабандою наркотиків (виявлення каналів та схем, маршрутів переміщення).
    Для довідки: в 2017 році товарообіг між Україною та Казахстаном склав 682 млн доларів. У січні-квітні 2018 року показник склав 241 млн доларів. Україна експортує до РК продукти харчування та напої, промислові товари та засоби виробництва, Казахстан – промтовари та паливно-мастильні матеріали.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    З початку року до бюджету надійшло 66,8 млрд грн податку та збору на доходи фізичних осіб
    У січні - квітні 2018 року до зведеного бюджету надійшло 66,8 млрд грн податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Про це повідомив директор Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
    За його словами, це на 24,3%, або на 13,1 млрд грн більше, ніж за відповідний період минулого року. Тоді надходження складали 53,7 млрд грн.
    «Основний показник, який вплинув на зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб – це зростання фонду оплати праці. Так, за оперативними даними загальна сума нарахованої заробітної плати та грошового забезпечення за січень – березень 2018 року склала 234 млрд грн, що на 47 млрд грн, або на 25,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року», - зазначив Павло Дроняк.
    У квітні податку на доходи фізичних осіб та військового збору було сплачено 17,9 млрд грн. Цей показник на 21%, або на 3,1 млрд грн перевищує аналогічний період минулого року.
    Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні – квітні 2018 року забезпечено у сумі 68,4 млрд грн. Цей показник на 27,3%, або на 14,7 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року. У квітні єдиного внеску було сплачено у сумі 18,6 млрд грн, або на 3,7 млрд грн більше квітня минулого року.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Підсумки деклараційної кампанії – 2018
    За результатами декларування доходів громадян за 2017 рік 4 мешканця Нікопольського регіону задекларували доходи понад 1 млн. грн. Цією категорією громадян задекларовано 11678,9 тис. грн. доходів, до сплати свмостійно нараховано 592,2 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб та 128,7 тис. грн. військового збору. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
    Загалом за підсумками декларування 3246 платників подали декларації про майновий стан і доходи. Загальна сума задекларованого доходу становить 121416,4 тис. грн., до сплати самостійно нараховано 3653,2 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та 664,6 тис. грн. військового збору.
    Що стосується структури доходів, то за даними податкових декларацій велику частину з них – 20853,0 тис.грн. становлять доходи, отримані від успадкованого й дарованого майна, 11574,9 тис. грн. – від продажу рухомого й нерухомого майна. Крім того, платники отримали 1289,4 тис. грн. від надання майна в лізинг (оренду), житловий найм та 1744,2 тис.грн. від операцій з цінними паперами (інвестиційний прибуток).
    733 громадян скористувалися правом на отримання податкової знижки у зв’язку з понесеними витратами на навчання, 30 – у зв’язку зі сплатою відсотків за іпотечними кредитами, 53– зі сплатою страхових внесків за договорами дострокового страхування життя.
    Незважаючи на завершення деклараційної кампанії, ще до кінця року громадяни можуть скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2017 року. На теперішній час 816 особа скористалась такою можливістю. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників склала 1399,5 тис. грн.
    Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали майже 39 млн грн. єдиного податку
    За 4 місяці 2018 року від платників податків Нікопольського регіону надійшло до місцевих бюджетів 38,8 млн грн єдиного податку, що на 8,7 млн грн або 28,9 відсотків більше, ніж за відповідний період 2017 року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
    Зокрема, від суб’єктів господарювання-фізичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, надійшло майже 24,0 млн грн єдиного податку, від юридичних осіб – 5,5 млн гривень, та від юридичних осіб сільгоспвиробників IV групи – 9,3 млн гривень.
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
    Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
    Стан розгляду звернень громадян за січень-квітень 2018 року
    З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадянина, на яке надано відповідь у встановлений законодавством термін. Про це повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна.
    У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні послуги понад 9 тисяч платників
    Як повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень-квітень поточного року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних послуг звернулось понад 9 тисяч платників.
    Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (4313) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (2456). Також зареєстровано 338 платників єдиного податку, надано 546 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 454 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 507 книг обліку розрахункових операцій.
    Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.
    Контакт-центром ДФС надано 335,7 тис. відповідей на запитання платників податків
    Протягом січня-квітня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 335,7 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 325,5 тис. надано у телефонному режимі, 9,1 тис. – електронною поштою і факсом, 1,1 тис. – із використанням автовідповідача.
    Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців.
    Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань - автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 травня цього року База знань налічує 5,4 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.
    База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 82 консультації у письмовій формі з використанням Бази знань.
    Протягом січня-квітня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 778 запитань-відповідей та внесено 703 їх нових редакцій.
    Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося 1042,9 тис. клієнтів.
    У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
    Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
    Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
    Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», залишити коментарі та пропозиції. Станом на 1 травня користувачами ЗІР оцінено 98 актуальних відповідей, що містяться в Базі знань. Рівень задоволеності їх якістю склав 74,8 відсотка.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Вилучено жіночий одяг сербського виробника, що намагалися ввезти на територію України з порушенням митних правил
    Співробітниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у зоні діяльності митного поста «Димитрово» виявлено чергову спробу ввезення одягу з порушенням митного законодавства.
    Митники звернули увагу, що при переміщенні через митний кордон України на адресу українського отримувача міжнародного експрес-відправлення від підприємства з Сербії разом з товаром «одяг жіночий» містився оригінал інвойсу на суму понад 6 тисяч євро.
    При цьому декларантом при проведенні митного оформлення відправлення подано електронну митну декларацію, де, зокрема, зазначалося, що вартість вантажу становила 300 євро, тобто значно відрізнялася від тієї, яка зазначена в оригіналах товаросупровідних документів, виявлених митниками.
    Таким чином, декларантом не заявлено за встановленою формою у декларації точні та достовірні відомості щодо вартості товару.
    Зазначені дії декларанта мають ознаки порушення митних правил передбачених статтею 472 Митного кодексу України, у зв’язку з чим співробітниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії складено протокол про порушення митних правил, яким передбачено накладення штрафу в розмірі 100% вартості цих товарів з їх конфіскацією.
    Предмети правопорушення (пальто, жакети, сукні, брюки, туніки, футболки) вилучено до винесення судом рішення у справі.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    До України через пункт пропуску «Бориспіль» намагалися ввезти 100 бойових набоїв
    Працівниками Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль-аеропорт» зафіксовано спробу незаконного ввезення на митну територію України партії бойових набоїв.
    100 бойових набоїв намагався ввезти на територію України наш співвітчизник, який прямував з США до Львова трансфером через аеропорт «Бориспіль».
    Для проходження митного контролю громадянин обрав спрощену систему – «зелений коридор», чим засвідчив, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
    На момент проходження митного контролю громадянин України, дозвільних документів на право переміщення через митний кордон України зброї та боєприпасів не мав, на лінію митного контролю «червоний коридор» не звертався, митної декларації не заповнював.
    100 предметів, зовні схожих на набої калібру 9 мм з написом на торці гільзи «Blazer 9mm Luger» та магазин для набоїв до пістолету Glok, які знаходилися серед речей у багажі громадянина, а саме у дорожній валізі без ознак приховування, було виявлено під час проведення митного контролю трансферного багажу у багажному відділенні терміналу із застосуванням технічних засобів контролю за допомогою рентген-апарату.
    Складено протокол про порушення митних правил. Набої вилучено до винесення судом рішення у справі.
    Довідково: відповідно до ч. 2 ст. 196 Митного кодексу України переміщення через митний кордон України товарів, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів (у разі відсутності таких дозволів) – заборонено.
    Відповідно до «Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів», затвердженої наказом МВС України № 622 від 21.08.98 для переміщення через митний кордон України предметів зброї та боєприпасів необхідне оформлення та подання митним органам України (органам ДФС) відповідних дозвільних документів.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Припинена спроба контрабанди зброї через пункт пропуску «Доманове»
    У пункті пропуску «Доманове» у результаті спільної роботи працівників Волинської митниці ДФС, правоохоронців зі Служби Безпеки України в області та прикордонників затримано громадянина України.
    О 5 годині ранку він намагався в пішому порядку перетнути кордон України в напрямку Білорусі «зеленим коридором».
    Під час митного огляду на ньому під одягом були виявлені 4 предмети, обмотані навколо тіла (в районі попереку) чорною плівкою. Попередній висновок про них - вибухові пристрої.
    Попередня кваліфікація кримінального правопорушення громадянина – контрабанда зброї (стаття 201 Кримінального кодексу України).
    Щодо предметів правопорушення, вилучених митниками, призначена експертиза. Щодо самого громадянина – ведуться слідчі дії фахівцями СБУ, до компетенції яких відноситься цей вид злочину.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Інформаційно – роз’яснювальна робота кампанії декларування доходів громадян
    Протягом 2018 року майже 40 тисяч мешканців Дніпропетровської області задекларували доходи, отримані у 2017 році. Загальна сума задекларованих доходів склала понад 2,5 млрд. грн.
    З метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення кампанії декларування органами ДФС у Дніпропетровській області протягом 2018 року організована інформаційно – роз’яснювальна робота:
    - у засобах масової інформації, з урахуванням Інтернет – мережі, розміщено 5768 інформаційних матеріалів з питань декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2017 року;
    - на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» розміщено 201 матеріал;
    - на сайтах місцевих рад – 2546 інформаційних повідомлень.
    Основні питання декларування громадянами у 2017 році доходів, отриманих протягом минулого року, розглядалися під час проведення 78 сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія»; 51 виступу керівників і посадових осіб на радіо та телебаченні; 32 інтерв’ю; 177 семінарів, практикумів з платниками податків; 68 прес-конференцій та брифінгів; 117 засідань «круглого столу»; 14 Інтернет-конференцій (Інтернет-семінарів).
    Крім того, до проведення роз’яснювальної роботи з питання декларування доходів громадян було залучено 10 відомих громадських діячів, спортсменів, акторів, інших публічних осіб.
    Також проведено 124 інших сучасних заходів стосовно кампанії декларування громадянами своїх доходів.
    Проведена інформаційно – роз’яснювальна кампанія сприяла активізації звітування фізичними особами про отримані у минулому році доходи.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    З початку року ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено відшкодування майже 3,4 млн. грн. збитків
    За 4 місяці 2018 року в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 359 кримінальних проваджень.
    Із 71 закінченого кримінального провадження на розгляд до суду направлено 37, серед яких: 34 з обвинувальним актом та 3 з клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності.
    Крім того, за січень – квітень поточного року за підслідністю скеровано 118 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 42.
    По закінчених кримінальних провадженнях до бюджету відшкодовано 3 млн. 390 тис. грн. збитків.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Використання процедури електронного декларування за митними деклараціями на бланку єдиного адміністративного документу на Дніпропетровській митниці ДФС
    Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу, у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій складає у квітні 2018 року 11712 шт. (99%).
    У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.04.2017 по 30.04.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним на рівні 99%.
    У порівнянні з березнем 2018 року у квітні 2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним на рівні 99%.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    У Дніпропетровській митниці ДФС відбулася зустріч з представниками бізнес спільноти
    11 травня 2018 в конференц-залі Дніпропетровської митниці ДФС відбулася робоча зустріч керівництва митниці з представниками суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.
    Головним метою проведення заходу було залучення бізнес-спільноти області до конструктивного діалогу та заохочення їх до митного оформлення у Дніпропетровській митниці ДФС.
    Окрім того, було висвітлено та обговорено проблемні питання, які виникають під час здійснення митних формальностей та необхідні організаційні заходи для їх вирішення.
    Дніпропетровська митниця ДФС входить до п’ятірки бюджетоформуючих митниць України. Станом на 01.01.2018 на обліку у Дніпропетровській митниці ДФС перебувало 7 393 суб’єкти ЗЕД. Однак, кількість суб’єктів господарювання, які здійснювали зовнішньоекономічну діяльність значно менша. Тобто, зберігається тенденція до здійснення митних оформлень підприємств не за місцем обліку – в інших регіонах.
    З свого боку, Дніпропетровська митниці ДФС створює сприятливі умови для розвитку зовнішньої торгівлі: у поточному році простежується стійка тенденція зменшення часу митного оформлення та кількості митних оглядів.
    Також, в рамках зустрічі суб’єкти зовнішньоекономічних відносин активно підтримали митний експеримент, суть якого полягає в перерахуванні 50% від перевиконання щомісячних планових митних платежів у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на розвиток, реконструкцію та поточний ремонт автодорожньої інфраструктури, і як результат – забезпечать нову якість доріг та безпеку автомобільного руху на Дніпропетровщині.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Дніпропетровські митники виявили факт порушення митних правил на суму більше 88,6 млн. грн.
    На адресу Дніпропетровської митниці ДФС Управлінням Служби Безпеки України у Дніпропетровській області було надано матеріали щодо незаконного ввезення українським підприємством протягом 2016-2017 років товару «штучна ковбасна оболонка» походженням з Російської Федерації, який заборонений до ввезення відповідно до ПКМУ від 30.12.2015 №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації».
    Зазначений товар ввозився на митну територію України зі складів, розташованих у Литовській Республіці, шляхом подання митним органам документів, в яких країною походження товару вказано Китайську Народну Республіку.
    При цьому, на адресу митниці надано експортні декларації митних органів Російської Федерації, які було виявлено під час обшуку, проведеного Управлінням Служби Безпеки України у Дніпропетровській області за адресою українського підприємства.
    Після проведення перевірки співробітниками управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Дніпропетровської митниці ДФС складено 2 протоколи про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України на загальну суму 88 636 тис. грн.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    З початку року платники Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети більш як на 7 мільярдів гривень
    За січень-квітень 2018 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 7 млрд. 292 млн. грн. Це на 1 млрд. 268,8 млн. грн., або на 21,1% більше, ніж за 4 місяці минулого року.
    Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровської області залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 4 млрд. 204,8 млн. грн., що на 27,5% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
    Від землевласників та землекористувачів надійшло 1 млрд. 199,0 млн. грн. плати за землю. Спрощенці сплатили єдиного податку 752,2 млн. грн., що на 29,3% більше минулорічних надходжень.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Нікопольська ОДПІ щодо легалізації зайнятості населення та заробітної плати
    Використовуючи працю людей без належного оформлення документів, наші шановні роботодавці, порушують трудове законодавство.
    Крім того, ухилення від сплати податків в усіх проявах, у тому числі шляхом використання нелегальної найманої праці, тягне як фінансову, так і адміністративну та кримінальну відповідальність.
    Громадяни, які погоджуються отримувати заробітну плату «в конвертах», лишають себе можливості користуватися державними гарантіями, вони свідомо втрачають трудовий стаж при розрахунку розміру пенсії.
    При отриманні «тіньових» заробітків, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду, громадяни позбавляють себе пенсії, яка виплачуватиметься тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.
    То ж, шановні громадяни! Не втрачайте своє право на соціальний захист.
    Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?
    Необхідно перевірити:
    - який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);
    - правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
    - чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).
    - чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
    У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.
    Актуально для платників податків!
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
    Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
    Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
    Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?
    Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
    Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.
    Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».
    У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
    Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
    Цей розділ містить:
    - актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
    - інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
    - місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
    - можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
    Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
    Антикорупційний сервіс «Пульс»
    З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
    Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
    Громадяни до 01 серпня 2018 року зобов’язані сплатити податок на доходи, зазначений у декларації про майновий стан і доходи
    Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.
    Звертаємо увагу, що згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
    - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
    - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
    Відповідно до ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.
    На суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).
    Самотня мати має право на застосування підвищеної податкової соціальної пільги
    Порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений ст.169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Згідно з нормами згаданої статті ПКУ будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.
    Платник ПДФО, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги (у 2018 році – 1321,50 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додаються відповідні підтвердні документи.
    Отже, самотня мати має право на застосування ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ, у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, та наданням відповідних підтверджуючих документів.
    Платники податків мають право скористатися податковою знижкою за іпотечним кредитуванням
    Відповідно до ст. 166 та 175 розділу IV Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
    При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
    Головне: право на податкову знижку за іпотечним кредитуванням виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
    Також, важливо: для реалізації права на податкову знижку необхідно подати до державної податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року (включно).
    Докладніше про туристичний збір
    Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України (далі - ПКУ), платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє місцевої ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк. Ставка туристичного збору встановлюється у розмірі від 0,5% до 1% до вартості усього періоду проживання (ночівлі).
    При цьому, згідно з рішеннями сільської, селищної та міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, справляння збору може здійснюватися:
    - адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
    - квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
    - юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважені справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
    Базовий податковий (звітний) період для справляння туристичного збору дорівнює календарному кварталу.
    Нагадуємо, що пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Форма податкової декларації з туристичного збору (далі – Декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 № 636 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.07.2015 за № 912/27357.
    Сума туристичного збору, обчислена відповідно до Декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.
    Типові помилки при заповненні декларацій туристичного збору
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за результатами аналізу поданих декларацій туристичного збору, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 р. № 636, встановлені випадки не заповнення значною кількістю платників всіх реквізитів, передбачених її формою, зокрема:
    - у рядку 1 (Нарахована сума збору з початку року, усього (р. 1.1 + р. 1.2 + р. 1.3), у тому числі в розрізі об’єктів оподаткування) не зазначаються об’єкти оподаткування;
    - відсутні суми нарахувань збору в окремих рядках, що приводить до арифметичних помилок.
    Хто є податковими агентами при справлянні туристичного збору?
    Перелік податкових агентів, якими згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, здійснюється справляння туристичного збору, визначений п. 268.5 ст. 268 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, а саме:
    а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
    б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
    в) юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
    Оподаткування спадщини: ставки податку на доходи фізичних осіб
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок подання фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) встановлений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно з п. 179.1 якої платник ПДФО зобов’язаний подавати Декларацію відповідно до ПКУ.
    Форму Декларації та інструкцію щодо її заповнення (далі – Інструкція) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556).
    Декларація складається з семи розділів та передбачає відображення платником ПДФО, зокрема даних щодо доходів, які включаються та не включаються до загального річного оподатковуваного доходу, у разі отримання ним таких доходів.
    Відповідно до п. 164.2 ст. 164 ПКУ дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО.
    Звертаємо увагу, що відповідно до п. 174.2 ст. 174 ПКУ для оподаткування визначених ПКУ об’єктів спадщини з урахуванням статусу податкового резидента/нерезидента спадкоємця та спадкодавця та ступеня їх споріднення застосовуються наступні ставки ПДФО:
    - 0 %;
    - 5 % (п. 167.2 ст. 167 ПКУ);
    - 18 % (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
    Згідно з пп. 6 п. 2 розділу ІІІ Інструкції сума доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ, розмір якого визначається згідно з ст. 174 розділу IV ПКУ, вказується у рядку 10.5 Декларації.
    Як поповнити рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що п. 19 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 569), визначено, що за підсумками звітного (податкового) періоду відповідно до задекларованих у податкових деклараціях з ПДВ результатів діяльності, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації з ПДВ, платником ПДВ проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
    Відповідно до п. 22 Порядку № 569 у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника ПДВ для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань платник ПДВ у строки, встановлені ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка.
    Платники податків мають право скористатися податковою знижкою за іпотечним кредитуванням
    Відповідно до пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 та п. 175.1 ст. 175 розділу IV Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
    При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
    Головне: право на податкову знижку за іпотечним кредитуванням виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
    Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, гаданого на такі цілі, та процентів за ним. Згідно із п. 175.4 ст. 175 ПКУ право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно з ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
    - об’єкт житлової іпотеки придбавається;
    - збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
    У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
    Відповідно до п. 175.5 ст. 175 ПКУ у разі якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.
    Право на нарахування податкової знижки має резидент України.
    Також, важливо: для реалізації права на податкову знижку необхідно подати до державної податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року (включно).
    Відповідальність за несвоєчасне повернення до каси підприємства невикористаної іноземної валюти
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до ст. 2 Закону України від 06.06.1995 № 217/95-ВР «Про визначення розміру збитків, завданих підприємству, установі, організації розкраданням, знищенням (псуванням), недостачею або втратою дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та валютних цінностей» зі змінами та доповненнями заборгованість працівників підприємства, установи, організації у разі неповернення у встановлений термін авансу, виданого в іноземній валюті на службове відрядження або господарські потреби, та в інших випадках неповернення іноземної валюти, одержаної у підзвіт, стягується у сумі, еквівалентній потрійній сумі (вартості) зазначених валютних цінностей, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного банку України на день погашення заборгованості.
    Крім того, відповідно до частини першої ст. 164² Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП) за приховування в обліку валютних та інших доходів посадові особи підприємства можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності у вигляді накладення штрафу в розмірі від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з правопорушень, зазначених у частині першій ст. 164² КУпАП тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Частина приміщень в оренді: довідка за формою № 20 – ОПП подається і орендодавцем, і орендарем
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) та Порядку обліку платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, зі змінами з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
    Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом ПКУ.
    Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
    У разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна, у тому числі його частини, повідомлення за ф. № 20-ОПП подається до контролюючих органів як власником нерухомого майна – орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені пунктами 8.3 – 8.5 розділу VIII Порядку № 1588.
    Кожному об’єкту оподаткування, що надається в оренду (орендується) присвоюється ідентифікатор, який прийнятий суб’єктом господарювання – орендодавцем (орендарем), а також зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП.
    У графі 9 «Стан об’єкта оподаткування» повідомлення за ф. № 20-ОПП суб’єкт господарювання (орендодавець) зазначає стан – «здається в оренду», суб’єкт господарювання (орендар) – «орендується».
    У разі відсутності найменування таких об’єктів оподаткування, у повідомленні за ф. № 20-ОПП орендодавцем (орендарем) зазначається інвентарний номер об’єкта оподаткування, вказаний у договорі оренди.
    Відображення податку, сплаченого при виплаті дивідендів нерезиденту, у декларації з податку на прибуток підприємств
    Нікопольська ОДПІ інформує, що при виплаті доходів нерезиденту, визначених пп. «б» пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), такі доходи оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними ст. 141 ПКУ.
    Податок на доходи нерезидента (податок на прибуток) (далі – податок) із джерелом їх походження з України відображається у декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (у редакції наказу МФУ від 28.04.2017 № 467) за підсумками звітного (податкового) періоду, в якому здійснюється виплата таких доходів у наступному порядку:
    - сума виплачених нерезиденту дивідендів відображається у графі 3 рядка 2;
    - ставка податку згідно з нормами міжнародного договору – у графі 5 рядка 2;
    - сума податку – у графі 6 рядка 2 Таблиці 1 «Розрахунок (звіт) податкових зобов’язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України» додатка ПН до рядка 23 податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
    Фіскальні чеки РРО від продавців пального – тільки з «кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД»!
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 06.04.2018 набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України (далі – Мінфін) від 19.02.2018 № 288 (далі – Наказ № 288), яким внесено зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13.
    Змінами фіскальні касові чеки за формами № ФКЧ-1 та № ФКЧ-2 доповнено обов’язковим реквізитом «код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД».
    Крім того, змінами встановлено, що додаткові реквізити фіскального касового чека за формою № ФКЧ-3 застосовуються, якщо переказ призначено для оплати товарів (послуг), що придбаваються, а також якщо це передбачено правилами (регламентом) отримувача коштів. У такому разі забезпечується друкування в розділі назви товарів (послуг) усього переліку товарів (послуг) та їх вартості: код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством); назви товарів (послуг).
    Нагадаємо, що п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) передбачено попереднє програмування найменування операції для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
    Для суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального, відображення «коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД» у фіскальних чеках РРО є обов’язковим з дня опублікування Наказу № 288, а саме з 06.04.2018
    Звертаємо увагу, що у разі проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування (для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуватимуться фінансові санкції у розмірі п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн) (п. 6 ст. 17 Закону № 265).
    Застосування норм ПКУ щодо нарахування пені при збільшенні податкових зобов’язань
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 129.9 ст. 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ пеня, передбачена ст. 129 ПКУ, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.
    Водночас, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, розпочинається нарахування пені на суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені). Пеня нараховується за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).
    Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов’язань (пп. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 ПКУ).
    Скасовано необхідність дублювання електронних документів на папері
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 12.05.2018 (з дня офіційного опублікування у виданні «Урядовий кур’єр» від 12.05.2018 № 89) набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 343, якою внесено зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів України в частині виключення норм щодо використання печаток суб’єктами господарювання (незалежно від їх наявності) під час надання інформації на запит Держфінмоніторингу, надсилання запитів до державних органів та державних реєстраторів, ведення реєстру фінансових операцій, а також усунення обов’язку дублювання на паперовому носії документів, складених в електронній формі.
    Зміни прийнято з метою приведення нормативно-правових актів до вимог законодавства. Нагадаємо, що Законом України від 23.03.2017 № 1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» скасовано обов’язок використання печаток на документах суб’єктів господарювання та передбачено адміністративну відповідальність посадових осіб державних органів за вимогу у суб’єктів господарювання наявності відбитку печатки на офіційному документі.
    У разі постачання культурних цінностей застосовується спеціальний режим оподаткування ПДВ
    Нікопольська ОДПІ інформує, що у разі постачання культурних цінностей платником ПДВ, застосовується спеціальна схема оподаткування маржинального прибутку, отриманого дилером, відповідно до положень ст. 210 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
    Так, відповідно до п. 210.1 ст. 210 ПКУ:
    - маржинальний прибуток (без урахування ПДВ) – це сума, отримана у вигляді різниці між ціною продажу товарів та ціною їх придбання, розрахованих за звичайними цінами;
    - дилер – платник ПДВ, який придбаває (набуває за іншими цивільно-правовими договорами), у тому числі шляхом ввезення на митну територію України, культурні цінності, незалежно від мети та цілей їх ввезення, з метою їх подальшого перепродажу, незалежно від того, діє така особа від свого імені або від імені іншої особи за винагороду.
    Слід зазначити, що у разі продажу культурних цінностей на публічних торгах (аукціонах), його організатор прирівнюється з метою оподаткування до дилера.
    Маржинальна схема згідно з п. 210.4 ст. 210 ПКУ застосовується до постачання дилером культурних цінностей, якщо такі цінності були поставлені йому однією із зазначених нижче осіб:
    а) особою, що не зареєстрована як платник ПДВ;
    б) платником ПДВ, якщо операція з постачання ним таких культурних цінностей звільняється від оподаткування або не підлягає оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ;
    в) платником ПДВ, якщо цим платником ПДВ при постачанні культурних цінностей був нарахований податок за маржинальною схемою;
    г) авторами культурних цінностей чи їх правонаступниками.
    Маржинальна схема може застосовуватися дилером до операцій з постачання на митній території України культурних цінностей, що були ввезені дилером у митному режимі імпорту.
    Базою оподаткування для операцій з постачання дилером культурних цінностей є його маржинальний прибуток (без урахування ПДВ), до якого застосовується ставка, визначена пп. «а» п. 193.1 ст. 193 ПКУ (20%).
    На операції з постачання на митній території України дилером, який застосовує правила, встановлені ст. 210 ПКУ, податкова накладна не виписується.
    Дилер, який придбаває культурні цінності в осіб, визначених у п. 210.4 ст. 210 ПКУ, не має права на податковий кредит.
    До уваги сільгоспвиробників! Визначення загальної суми доходів
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року, зокрема, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок) контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
    Частка сільськогосподарського товаровиробництва – питома вага доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, у загальній сумі його доходу, що враховується під час визначення права такого товаровиробника на реєстрацію як платника єдиного податку ІV групи (пп. 14.1.262 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
    При складанні Розрахунку сільськогосподарські товаровиробники керуються даними бухгалтерського обліку.
    Так, загальна сума доходу підприємства визначається відповідно до вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку» зі змінами та доповненнями (далі – П(С)БО 15).
    Згідно з абзацем першим п. 5 П(С)БО 15 дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.
    Поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (абзац восьмий пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
    Таким чином, сума поворотної фінансової допомоги не є доходом та не включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва, оскільки така допомога є обов’язковою до повернення у визначений у договорі термін. Тільки у випадку, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то така сума включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва.
    До уваги платників ПДВ – імпортерів!
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до податкового кредиту відносяться суми ПДВ, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу та ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
    Пунктом 198.6 ст. 198 ПКУ передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені митними деклараціями.
    У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату ПДВ (п. 201.12 ст. 201 ПКУ).
    Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту для операцій із ввезення на митну територію України товарів є дата сплати ПДВ за податковими зобов’язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 ПКУ.
    У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).
    Враховуючи вищевикладене, у разі якщо платником ПДВ при імпорті товарів, основних фондів сплачені суми ПДВ, зазначені у митній декларації, помилково не були включені до складу податкового кредиту, то платник ПДВ має можливість суми сплаченого ПДВ включити до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку (з урахуванням строків давності).
    Податковий облік деяких нематеріальних активів
    Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 № 242 зі змінами, нематеріальний актив – немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.
    У податковому обліку групи нематеріальних активів та строки дії права користування нематеріальними активами визначені у п.п. 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
    Зокрема, у податковому обліку до групи 5 відносяться авторське право та суміжні з ним права (право на літературні, художні, музичні твори, комп’ютерні програми, програми для електронно-обчислювальних машин, компіляції даних (баз даних), фонограми, відеограми, передачі (програми) організацій мовлення тощо), крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті; до групи 6 відносяться інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо).
    Якщо платником податку на прибуток підприємств здійснено придбання права користування комп’ютерними програмами та посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису, то згідно з нормами ст. 138 ПКУ витрати платника податку на прибуток підприємств на придбання права користування комп’ютерними програмами відносяться до групи 5 нематеріальних активів, а витрати на придбання посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису – до групи 6 нематеріальних активів.
    Пільг по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності податковим законодавством не передбачено
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п. 284.1 ст. 284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
    Порядок справляння орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності визначено розділом ХІІ «Податок на майно» ПКУ. Положеннями цього розділу не передбачені пільги по орендній платі за землю.
    У торговому приміщенні площею менше 20 кв. м суб’єкт господарювання не має права здійснювати реалізацію алкогольних напоїв
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до абзацу чотирнадцятого ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
    Отже, у торговому приміщенні торговельною площею менше 20 кв. м суб’єкт господарювання не має права здійснювати реалізацію алкогольних напоїв, крім пива, оскільки реалізація пива здійснюється без обмеження площі.
    Гранична сума вартості путівок на оздоровлення від працедавця, що не оподатковується у 2018 році
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до абзацу другого пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку на доходи фізичних осіб та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018 році – 18 615 гривень).
    Про коригування фінансового результату до оподаткування суб’єктами кінематографії, які отримали субсидію відповідно до закону
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до пп. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат, понесених платником податку на прибуток підприємств у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України від 02.03.2017 № 1977-VIII «Про державну підтримку кінематографії в Україні», але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
    Компенсація витрат на утримання нерухомості, отримана орендодавцем – бюджетною установою, до бази оподаткування ПДВ не включається
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
    Згідно з п. 188.1 ст. 188 ПКУ база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів)).
    До бази оподаткування ПДВ включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю – бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
    Отже, кошти, що надійшли орендодавцю – бюджетній установі у вигляді компенсації витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, а також комунальних послуг і енергоносіїв від орендаря, до бази оподаткування ПДВ не включаються, податкова накладна у цьому випадку не складається.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор