www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 23 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа
Фахівці Національної адміністрації доходів Республіки Польща діляться досвідом з колегами з Державної фіскальної служби України

    Делегація ДФС на чолі з в.о. Голови служби Мирославом Проданом у рамах робочого візиту відвідала контейнерний термінал у Гданському морському торговельному порту.
    Під час екскурсії українська делегація ознайомилася з процедурами митного оформлення та контролю, в тому числі із застосуванням скануючих систем. Дані, отримані в результаті сканування вантажів, як на автомобільних, так і на морських пунктах пропуску, надходять до моніторингового центру, який окрім он-лайн контролю здійснює, зокрема, ще й аналіз ризиків.
    У травні цього року на базі ДФС також був запущений Департамент таргетингу та управління ризиками. Його фахівці вже зараз можуть здійснювати відеоаналітику та віддалене спостереження за пунктами пропуску та зонами митного контролю, он-лайн моніторинг процесів митного контролю та оформлення, координацію оперативних заходів та взаємодію з усіма зацікавленими сторонами, а також супроводжувати систему управління ризиками та постійно її актуалізовувати.
    Крім того, сторони обговорили питання впровадження та застосування нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS). Мирослав Продан проінформував польських колег, що у Верховній Раді України наразі знаходиться законопроект про приєднання до європейської системи NCTS, розроблений за ініціативи ДФС на виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС.
    «Сподіваюсь, що найближчим часом ДФС зможе приступити до практичних кроків з приєднання до Спільної транзитної системи після ухвалення парламентом відповідного закону. Приєднання до NCTS забезпечить контроль за доставкою вантажів, митною вартістю та прискорить митні процедури», - відзначив Мирослав Продан.
    Наприклад, в Польщі пошук контейнерів, які підпадають під критерії ризику, відбувається завдяки системі NCTS. В 90% випадків на ризики вказує саме ця система.
    Крім того, представники ДФС ознайомилися з роботою мобільних митних груп, які мають повноваження зупиняти вантажі, здійснювати огляд, затримувати товар. У їх розпорядженні сучасне оснащення: окрім автомобілів, ще й катери, які дають можливість робити фізичний огляд вантажу безпосередньо в морі.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Тендер щодо закупівлі скануючих систем розблоковано
    Тендерна процедура на закупівлю двох скануючих систем стаціонарного типу на суму 169,44 млн грн розблокована. Після того, як 23 жовтня – Державна фіскальна служба України публічно заявила про чергове блокування тендеру постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету з розгляду скарг, комітет вирішив опублікувати рішення. Колегія АМКУ відхилила скаргу компанії Arempa International Ltd FZC, подану 18 жовтня. Вона не відповідала вимогам законодавства та не містила обґрунтувань наявності порушення прав скаржника.
    Зазначимо, що рішення колегії АМКУ було прийнято ще 20 жовтня, а оприлюднено 23 жовтня о 17 годині 26 хвилин.
    Таким чином, ДФС може розпочати тендерні процедури. Наразі опрацьовуються конкурсні пропозиції учасників - ТОВ "МКТ-Комюнікейшн" (SmithsHeimannGmbH), "Ватек" (представник Rapiscan), Nuctech Company Limited (китайський виробник). Три компанії проходять процедуру прекваліфікації, тобто перевіряються їх документи на відповідність конкурсним вимогам. 24 жовтня спливає кінцевий строк подання тендерних пропозицій. На 28 листопада запланований початок аукціону.
    Оприлюднення інформації на веб-порталі ДФС не є тиском на АМКУ. Команда Державної фіскальної служби України та керівник служби Мирослав Продан рішуче налаштовані на закупівлю систем сканування та іншого обладнання, яке за своїми специфічними властивостями мінімізує спроби контрабанди. Адже це є можливістю для країни раз та назавжди поставити крапку у боротьбі з тіньовими схемами.
    Нагадаємо, що для проведення закупівель сканерів ДФС було оголошено два тендери. 22 червня розпочато процедуру закупівлі двох скануючих систем. 4 липня – оголошено про початок процедури на придбання чотирьох систем вартістю майже 339 млн. грн. По другому – з восьми учасників до тендеру допущено двох - "Ватек" і "МКТ-Комюнікейшн". Після скарги Arempa International Ltd FZC колегія АМКУ відмінила тендер. ДФС звернулася до суду через неправомірні дії комітету. Слід зазначити, що суд прийняв рішення про початок судового розгляду позову ДФС 28 березня 2018 року.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Сергій Білан: Податкова міліція повернула до бюджету 2,9 млрд. гривень
    За дев'ять місяців поточного року податкова міліція повернула до бюджету країни 2,9 млрд. гривень. Про це повідомив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
    «Завдяки аналітичному підходу в роботі, оперативно-слідчі підрозділи податкової міліції розкривають схеми, в яких задіяні підприємства реального сектору економіки, що скористалися послугами організованих злочинних груп, які допомагають їм ухилитися від сплати податків, - підкреслив Сергій Білан - Ми не приходимо до тих, хто працює прозоро і платить податки в повному обсязі. Для такого бізнесу податкова міліція невидима. Наша задача - попередити злочин і вжити низку заходів, спрямованих на відшкодування збитків, завданих державі за вже здійсненими правопорушеннями».
    За його словами, за дев'ять місяців поточного року до бюджету країни за рішеннями судів відшкодовано 2,9 млрд. гривень «живими» коштами.
    «З них 1,5 млрд. грн. - за результатами розслідувань кримінальних проваджень. Ще 684 млн. грн. "погасили" в бюджет вигодонабувачі конвертаційних центрів. Не залишилася поза нашою увагою і сфера державних закупівель - з недобросовісних учасників тендерів стягнуто 504 млн. грн. Також додатково сплачено 187 млн. грн. митних платежів в результаті збільшення вартості задекларованих товарів», - пояснив Перший заступник Голови ДФС.
    При цьому для забезпечення відшкодування завданих державі збитків, було накладено арешт на майно на суму 2,8 млрд. гривень.
    Крім того, податковою міліцією попереджено розкрадання з бюджету 3,1 млрд. грн. ПДВ.
    Він також нагадав, що в поточному році податковою міліцією вилучено з незаконного обігу підакцизної продукції на загальну суму 1,6 млрд. грн.
    Як зазначив Сергій Білан, загальний економічний ефект від перекриття тіньових схем склав 10,4 млрд. грн. Це кошти, які вдалося не тільки повернути до держбюджету, але і не дати з нього вивести або незаконно приховати від оподаткування.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Результати правоохоронної діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за 9 місяців 2017 року
    24 жовтня п.р. у прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Результати правоохоронної діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за 9 місяців 2017 року» за участі головного державного інспектора відділу провадження у справах про порушення митних правил Дніпропетровської митниці ДФС Ірини Романенко.
    За її словами: «За січень-вересень 2017 року підрозділи Дніпропетровської митниці ДФС склали 216 протоколів про порушення митних правил на суму 43 млн. 862 тис. 733 грн, що на 130 справ більше, ніж минулого року».
    У режимі «в'їзд» щодо переміщення вантажів на територію України відкрито 213 справ, в режимі «виїзд» - 3. До складу основних предметів що переміщуються відносяться: продовольчі товари (5 справ), лікарські засоби (4 справи), промислові товари (62 справи) та транспортні засоби (145 справ)», - повідомила Ірина Романенко.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
    Днями у ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області».
    В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків розглянуто питання щодо повноважень інспекторського складу фіскальної служби при проведенні документальних перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств та інше.
    Крім того, отримано повідомлення від суб’єкта підприємницької діяльності щодо ускладнення надання в одну з ДПІ м. Дніпра податкової декларації в електронному вигляді.
    Як захід реагування, УВБ організовано взаємодію між платником податків та ДПІ, що сприяло оформленню відповідного договору про визнання електронних документів між сторонами на протязі наступних декількох годин.
    Інших зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    ДФС: За рік кількість оформлених митних декларацій за принципом «єдиного вікна» зросла до 250 тисяч у вересні
    Від часу запровадження принципу «єдиного вікна» кількість митних оформлень з його застосуванням зросла у десятки разів – від 6 тисяч заявок у вересні 2016 року до понад 250 тисяч у вересні 2017 року. Це складає 27% від загальної кількості оформлених з початку року митних декларацій.
    На сьогодні уже 11 митниць понад 40% митних оформлень здійснюють за цим принципом і цей показник зростає.
    Інформаційний обмін між підприємствами, контролюючими органами та митницями за принципом «єдиного вікна» застосовується при митному оформленні товарів, що підлягають, крім митного, іншим видам державного контролю – ветеринарно-санітарному, санітарно-епідеміологічному, фітосанітарному, екологічному та радіологічному.
    Як свідчить аналіз, основними стримуючими факторами для більш активного розвитку цієї системи є те, що з боку контролюючих органів у переважній більшості застосовується 100% огляд товарів (інспектування) та практично не застосовується система аналізу ризику, розроблення якої передбачено постановою Кабінету Міністрів України, до того ж в більшості випадків вимагаються оригінали примірників документів.
    У свою чергу ДФС вживає послідовних заходів щодо якнайширшого застосування принципу «єдиного вікна» при митному оформленні товарів в основному за рахунок збільшення кількості місць митного оформлення, де відбуватиметься митне оформлення за цим принципом, удосконалення нормативно-правової бази, синхронізації часу роботи органів ДФС та контролюючих органів тощо.
    Наразі система може забезпечувати не тільки інформаційний обмін між підприємствами, контролюючими органами та митницями під час здійснення державних видів контролю при митному оформленні товарів. Через відповідні веб-додатки система готова приймати від інших органів відомості про документи, які підтверджують додержання суб’єктами господарювання обмежень, встановлених для переміщення окремих товарів.
    Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яка має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це – один з елементів реформування митниці. Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Фахівці ДФС взяли участь в семінарі «Навчи тренера» в рамках Програми ООН з довкілля (ЮНЕП)
    Заходи з протидії незаконному обігу хімічних речовин в Україні та їх підробки обговорювалися під час семінару «Навчи тренера», який відбувся у рамках Проекту Спеціальної програми Програми ООН з довкілля (ЮНЕП) «Посилення реалізації Роттердамської конвенції в Україні та підвищення кваліфікації з питань незаконного обігу хімічними речовинами”.
    Семінар був організований Міжнародним центром екологічної конфліктології та безпеки на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.
    У заході взяли участь представники Державної фіскальної служби, науково-дослідних закладів, представники ЮНЕП, Міністерства екології та природних ресурсів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державної екологічної інспекції, секретаріату продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
    Загальною метою Проекту є підвищення рівня хімічної безпеки в Україні шляхом укріплення національних інституцій і законодавства заради ефективної реалізації Роттердамської конвенції та розбудова потенціалу з виявлення, попередження, незаконного обігу, підробки хімічних речовин.
    Під час семінару було розглянуто Роттердамську конвенцію про процедуру попередньої обґрунтованої згоди відносно окремих небезпечних хімічних речовин та пестицидів у міжнародній торгівлі та контроль за виконанням цієї конвенції, у т.ч. при перетині державного кордону. Учасники також обговорили питання щодо незаконного обігу пестицидів в Україні, шляхи та способи незаконного їх переміщення через митний кордон України, попередження і виявлення.
    Ці питання є надзвичайно актуальні на сьогодні, адже необережне використання пестицидів та використання нелегальної контрафактної продукції несе загрозу для здоров’я людей та навколишнього середовища.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    ДФС отримає 25 млн євро на облаштування пунктів пропуску на українсько-польському кордоні
    17 жовтня завершився перший етап конкурсного відбору в рамках реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги, ратифікованого Законом України № 977-VIII від 03.02.2016 року.
    Учасниками кредитного договору є Державна фіскальна служба України, Міністерство інфраструктури та Держприкордонслужба. Загальна сума кредиту складає 100 млн євро, з яких ДФС планує отримає 25 млн євро для облаштування пунктів пропуску на українсько-польському кордоні за процедурою конкурентного діалогу.
    Для участі у закупівлі щодо:
    - будівництва ділянки для легкового автотранспорту та автобусів у пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» та відновлення інфраструктури української частини існуючого пункту пропуску «Краківець» на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 6 945 000 євро) тендерні пропозиції подали 4 учасники (IDS-BUD S.A., UNIBEP S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, MIRBUD S.A);
    - будівництва пішого переходу у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення "Рава-Руська" на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 1 585 000 євро) – 3 учасники (IDS-BUD S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, MIRBUD S.A);
    - реконструкції міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення "Шегині" на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 15 720 000 євро) – 4 учасники (IDS-BUD S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, UNIBEP S.A., MIRBUD S.A).
    Після розкриття тендерних пропозицій, поданих на першому етапі конкурентного діалогу, Державна фіскальна служба України розгляне запропоновані описи технічних рішень, а також відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації.
    З учасниками, тендерні пропозиції яких будуть допущені до другого етапу конкурентного діалогу, планується провести переговори з метою обговорення всіх аспектів закупівлі та визначення остаточних технічних вимог до предмета закупівлі. Після цього відбудеться процедура тендеру, на якому буде визначений перелік компаній, які запропонують мінімальну вартість робіт і мінімальний строк їх виконання.
    ДФС вперше отримала міжнародний кредит для будівництва, реконструкції та модернізації пунктів пропуску.
    На Дніпропетровщині 36 ЦОПів з початку року надали понад 2,6 млн. послуг
    На сьогодні у Дніпропетровській області створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників, які надають інформаційні, консультативні та 31 вид адміністративних послуг. З них 14 - у головних офісах державних податкових інспекцій області та 22 - у відділеннях ДПІ області.
    Діяльність Центрів обслуговування платників області забезпечує 217 фахівців. Загалом, з початку року працівниками таких Центрів надано 2 млн. 676,3 тис. послуг, з яких – понад 230 тис. адміністративні послуги.
    З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини, та інформаційними картками адміністративних послуг можна ознайомитись на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» в розділі «Адміністративні послуги» та в Центрах обслуговування платників.
    (Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
    Як дізнатися платнику податків про податкові борги
    На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
    Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.
    Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
    При цьому слід враховувати, що у електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.
    Наразі за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в приватній частині (особистому кабінеті), з використанням електронного цифрового підпису, доступний розділ «Стан розрахунків з бюджетом», який дає змогу:
    переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки;
    застосування фільтру в розрізі контролюючих органів;
    вивантажити інформацію у форматі XML – файлів.
    Окрім того, платник з приводу проведення звірки щодо стану розрахунків з бюджетом може безпосередньо звернутись до контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку.
    До уваги платників! Оновлення програмного забезпечення!
    12 жовтня 2017 року вийшло оновлення «Єдиного вікна (EDZV)» версії 1.25.23.0. Дане програмне забезпечення використовується для оновлення «Єдиного вікна», починаючи з версії 1.25 та вище.
    Перелік змін та доповнень (версія 1.25.23.0) (станом на 12.10.2017)
    Нові версії документів:
    1. Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 18.09.2017 №776 додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
    - F/J1312302 – Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 2);
    - F/J1412302 – Повідомлення про скасування прийнятої комісією ДФС Таблиці даних платника податку.
    2. Згідно з наказом Міністерства фінансів України у від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
    - J0108104 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (річна);
    - J0180304 – Додаток ЦП до рядків 4.1.3 ЦП та 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0180604 – Додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181304 – Додаток ПЗ до рядка 05ПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181404 – Додаток ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181504 – Додаток ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181604 – Додаток АВ до рядка 20 АВ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181704 – Додаток ВП до рядків 26-29, 31-33 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0181804 – Додаток РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
    - J0182804 – Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
    Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
    З 1 квітня заборгованість минулих періодів з відшкодування ПДВ скорочено на 94%
    Протягом січня-вересня 2017 року платникам відшкодовано 87,6 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 88,9 млрд. грн. (Протягом січня-вересня 2016 року платникам відшкодовано 63,7 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 65,3 млрд. грн.). Це на 37,5%, або на 23,9 млрд. грн., перевищує відповідний показник минулого року.
    Протягом вересня 2017 року платникам відшкодовано 9,7 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 10,5 млрд. грн. Майже 95% заявлених до повернення сум відшкодовувалися протягом місяця за результатами камеральних перевірок.
    Із загальної суми цьогорічного відшкодування майже 69% повернуто платникам протягом квітня-вересня 2017 року. Так, із заявлених у цей період 60,7 млрд. грн. відшкодовано 60,3 млрд. грн. ПДВ.
    З початку впровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ з 1 квітня 2017 року заборгованість з відшкодування цього податку скорочено на 94% або на 14,37 млрд. грн. Якщо на початок квітня – на момент запуску системи автоматичного відшкодування ПДВ - загальна заборгованість становила 15,3 млрд. грн., то на 1 жовтня цей показник вже склав 0,93 млрд. грн.
    (Інформація прес-служби ДФС України).
    Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
    З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
    Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
    Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
    Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.
    В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».
    Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
    Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
    Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.
    Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.
    У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
    Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
    Цей розділ містить:
    - актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
    - інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
    - місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
    - можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
    Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
    Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
    Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
    Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
    Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
    Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
    Актуально для платників податків!
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
    Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
    Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
    Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
    Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
    До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
    - реєстрація заявників;
    - надання у користування надійних засобів ЕЦП;
    - допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
    - обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
    - надання послуги фіксування часу;
    - консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
    Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor
    До уваги платників податків!
    Адміністрування та сплата податків, погашення боргів відбувається відповідно до вимог чинного законодавства України. Державна фіскальна служба України не розсилає SMS-повідомлення платникам, які, зокрема, містять нібито інформацію від ДФС щодо суми боргу та контактні мобільні номери, куди платник може звернутися за уточненням.
    Акцентуємо увагу, що розсилка повідомлень має характер спаму. Платників, які отримували подобну інформацію у вигляді SMS, просимо звертатися до правоохоронних органів.
    Антикорупційний сервіс «Пульс»
    З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
    Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
    Увага! На Дніпропетровщині діють шахраї
    Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що до суб’єктів господарювання Дніпропетровщини телефонують з мобільного номеру (066) 276-08-96 невідомі особи з провокаційними та незаконними вимогами.
    Зловмисники телефонують, начебто, від імені ГУ ДФС з проханням зателефонувати та вимагають неправомірну вигоду.
    Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
    Тож, у разі отримання подібної інформації та недопущення у подальшому подібних випадків шахрайства просимо звертатися до правоохоронних органів та інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
    Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС за дев’ять місяців поточного року перевищив 5,5 млрд. доларів
    Протягом січня - вересня 2017 року у Дніпропетровській митниці ДФС оформлено майже 121,7 тис. митних декларацій всіх типів, що на 9,7 тис. декларацій, або на 8,7% більше аналогічного періоду минулого року. З них 57,4 тис. (47,2%) – експортні, 52,2 тис. (42,9%) – імпортні, 12,1 тис. (9,9%) - оформлено в інших митних режимах.
    Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів ЗЕД станом на 01.10.2017 дорівнює 7213. Всього за 9 місяців 2017 року взято на облік 511 суб’єктів ЗЕД.
    Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС за дев’ять місяців 2017 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшився на 28% та склав 5 млрд. 574 млн. дол. США. При цьому, імпортовано товарів на 2 млрд. 744 млн. дол. США, що на 23% більше, ніж торік, експортовано - на 2 млрд. 829 млн. дол. США, що на 33% більше, ніж минулого року. Позитивне сальдо зовнішньоторговельного балансу складає 85,7 млн. дол. США.
    Фіскальною службою значна увага приділяється спрощенню митних процедур та скороченню часу, який суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності витрачають на оформлення товарів. Результатом роботи митниці, спрямованої на покращення сервісу, є стабільні показники середнього часу митного оформлення імпортних та експортних вантажів, які складають 75 хв. та 30 хв. відповідно.
    Також, 7 підприємствам області надано статус уповноваженого експортера, який дає право українському експортеру самостійно визначати та декларувати походження товарів незалежно від вартості на товаро - супровідних документах, що прискорює процедуру експорту товару. Нагадуємо, що такий статус може надаватися будь-якому експортеру, який часто перевозить товари за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співробітництвом з атомної енергії і їхніми державами-членами від 27.06.2014 року, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 №1678-VII.
    Таблиця даних платника ПДВ за новою формою з 23 жовтня!
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що 13.10.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.09.2017 №776 «Про внесення Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Наказ №776), зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 29.09.2017 за №1204/31072.
    Державною фіскальною службою України забезпечено приймання Додатку до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Таблиця) за формою (J/F1312302) без наявності факту зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
    Звертаємо увагу, що інформація з Таблиці враховуватиметься автоматично системою Моніторингу у разі, якщо Таблиця не міститиме коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 або коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, відмінні від груп товарів, визначених Наказом №776.
    Приймання Таблиці за формою (J/F1312302), яка повинна подаватися платниками податків з дотримання вимог Наказу №776, буде здійснюватись, починаючи з 23.10.2017.
    Якщо зупинено реєстрацію податкової накладної, то податкові зобов’язання з ПДВ не коригують
    Відповідно до ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, або на попередню оплату.
    Згідно із п.201.10 ст.201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник ПДВ – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни не тільки скласти ПН, а й зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.
    ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
    Підтвердженням продавцю про прийняття його ПН та/або розрахунку коригування (далі – РК) до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
    Відсутність факту реєстрації платником ПДВ – продавцем товарів/послуг ПН в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ, вказаної в ПН, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.
    Отже, факт зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН не спростовує здійснення платником ПДВ господарських операцій і відповідно дати виникнення першої події (постачання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається ПН/РК, тому коригування податкової та бухгалтерської звітності платником ПДВ – продавцем не проводиться.
    Рентна плата за спеціальне використання води, коли обсяги води використані для благоустрою території
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.255.1 ст.255 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
    Рентна плата за спеціальне використання води не справляється за воду, що використовується для потреб зовнішнього благоустрою територій міст та інших населених пунктів (п.п.255.4.3 п.255.4 ст.255 ПКУ).
    Пунктом 1 ст.13 Закону України від 06.09.2005 №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2807) визначені об’єкти благоустрою населених пунктів. Зокрема, до об’єктів благоустрою населених пунктів належать території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об’єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об’єктів (п.1 ст.15 Закону №2807).
    Враховуючи вищевикладене, суб’єктами господарювання, що мають на балансі об’єкти благоустрою міста або населеного пункту (майдани, вулиці, проїзди, парки, сквери, бульвари, кладовища) та використовують воду для потреб зовнішнього благоустрою території міста або іншого населеного пункту, не справляється рентна плата за спеціальне використання води за обсяги такої використаної води.
    Важливі новації у нарахуванні ЄСВ
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 03.10.2017 №2148-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148) внесено зміни до Законів України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
    Зокрема, внесеними змінами, запроваджено такі новації:
    - максимальна база нарахування єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) з 01.01.2018 становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати замість 25 розмірів прожиткового мінімуму;
    - з 01.01.2018 платниками ЄСВ також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);
    - у разі якщо фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати ЄСВ за себе;
    - ФОП – платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату половинної (0,5) ставки мінімального страхового внеску ЄСВ: з 01.01.2018 вони будуть сплачувати ЄСВ у повному мінімальному розмірі, як і інші ФОП;
    - фізичні особи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру, ФОП, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;
    - ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства з 01.01.2018 сплачуватимуть ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
    Закон №2148 набув чинності 11.10.2017 (опубліковано у офіційному виданні «Голос України» від 10.10.2017 №188).
    Термін надання контролюючим органом письмової вмотивованої відмови у реєстрації платника єдиного податку
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.299.5 ст.299 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі відмови у реєстрації платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний надати протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена суб’єктом господарювання у встановленому порядку.
    Підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:
    1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст.291 ПКУ;
    2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
    3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п.п.298.1.4 п.298.1 ст.298 ПКУ (п.299.6 ст.299 ПКУ).
    Право чоловіка скористатися податковою знижкою за навчання дружини, якщо вона не працює
    Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
    Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ).
    Отже, з метою використання права на компенсацію вартості навчання непрацюючого члена сім’ї першого ступеня споріднення (дружини) чоловік може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковою знижкою.
    Нагадуємо, що для отримання податкової знижки за 2016 рік платникам необхідно подати до контролюючого органу декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2017 року.
    Акцентуємо увагу на тому, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
    Платникам ПДВ – імпортерам устаткування!
    Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що 14.10.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.10.2017 №775 «Про затвердження Порядку надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання за переліком, визначеним пунктами 58 і 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (далі – Постанова КМУ №775).
    Постановою КМУ №775 внесено зміни до пункту 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 «Питання, пов’язані із застосуванням митних декларацій», а саме: спрощено процедуру отримання розстрочення сплати податку на додану вартість при ввезені на митну територію України у митному режимі імпорту устаткування (його частин) та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів (із зазначенням кодів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності), передбачене пунктами 58 та 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
    При цьому, втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №196 «Питання надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання».
    Постанову КМУ №775 опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» від 14.10.2017 №194.
    За проїзд у таксі – готівка: оприбутковування у ФОП – «загальносистемника»
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із п.1 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
    Відповідно до абзацу четвертого п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які знаходяться на загальній системі оподаткування застосовують реєстратори розрахункових операцій відповідно до Закону №265.
    Отже, ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, у таксі при розрахунках з пасажирами готівкою повинні застосовувати належним чином зареєстровані реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
    Слід зазначити, що електронний таксометр – реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів (ст.2 Закону №265).
    До уваги громадян – власників та орендарів земельних ділянок!
    Нікопольська ОДПІ нагадує, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати за землю.
    Граничний термін сплати земельного податку та орендної плати з фізичних осіб - громадян припав на 29.08.2017 року.
    Нагадаємо категорії громадян, які звільняються від сплати за земельні ділянки:
    • інваліди І та ІІ груп;
    • громадяни, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
    • пенсіонери (за віком);
    • особи, які користуються пільгами згідно з Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
    • фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
    За несвоєчасну сплату земельного податку у встановлені законом терміни, чинним законодавством передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій і пені.
    Введення нового пункту реалізації пального: терміни подання заяви платником акцизного податку з позначкою «Зміни»
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 6 розд. ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 (далі – Порядок), реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за №405/28535.
    У разі введення в експлуатацію нових пунктів, виведення з експлуатації чи зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального, виявлення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо таких пунктів платник податку подає реєстраційну заяву для внесення відповідних змін. Заява надсилається та приймається у порядку, встановленому для реєстрації (п.12 розд. ІІ Порядку), а саме:
    у разі введення в експлуатацію нових пунктів, зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального тощо платник податку подає Заяву з позначкою «Зміни» не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального через пункти із зміненими даними.
    Яка відповідальність загрожує за несвоєчасне подання ЄСВ-звіту?
    Нагадуємо, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності застосовуються:
    1) фінансова відповідальність до платників ЄСВ у вигляді штрафу — 170 грн. (10 НМДГ) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання чи подання не за встановленою формою. Якщо протягом року за ці порушення вже накладався штраф, його розмір збільшується й становить 1020 грн. (60 НМДГ);
    2) адміністративна відповідальність на посадових осіб підприємств незалежно від форми власності, фізособу-підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, у вигляді штрафу. Його розмір становить 510–680 грн. (від 30 до 40 НМДГ). За повторне протягом року порушення — 680–850 грн. (від 40 до 50 НМДГ).
    Торгуєте технікою – подбайте про касовий апарат
    З 08 травня 2017 року набрала чинності постанова КМ України від 16.03.2017 р. № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій». Саме з цієї дати й слід застосовувати РРО підприємцям-«єдинникам», які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
    Для реєстрації РРО необхідно вивчити документацію щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їхніх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім уже їх придбати; обрати центр сервісного обслуговування та укласти з ним договір; звернутися до податкової за місцем проживання суб’єкта господарювання.
    Документи необхідні для реєстрації касового апарата: заява про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО; копія документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО; копія паспорта РРО; копія документа на право власності або право перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат; копія договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування). Протягом п’яти робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО звернутися до ЦСО для опломбування касового апарата, ввести його в експлуатацію і подати копії згаданої довідки та акта до закінчення п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.
    Перелік касових апаратів та фіскальних реєстраторів, дозволених до реєстрації та використання в Україні, міститься в Державному реєстрі РРО.
    При постачанні товарів з оплатою за рахунок бюджетних коштів податкові зобов’язання з ПДВ визначаються за датою зарахування таких коштів на рахунок
    Датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом.
    Разом з тим, оскільки визначений особливий порядок виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, а не визначено, що на зазначені операції поширюється касовий метод, то дата виникнення права на податковий кредит при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається у загальному порядку за правилом першої події відповідно до п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу.
    Зазначена норма визначена п. 187.7 ст. 187 Податкового кодексу України.
    Внесення платником ПДВ основних засобів до статутного фонду інших юридичних осіб оподатковується ПДВ
    Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 Податкового кодексу.
    Постачання товарів - це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.
    Отже, операція із внесення платником ПДВ основних засобів до статутного фонду інших юридичних осіб є об’єктом оподаткування ПДВ та підлягає оподаткуванню на загальних підставах за ставкою 20%.
    Зазначена норма передбачена пп.14.1.191 ст.14; пп. 185.1 «а» ст.185 Податкового кодексу України.
    Передача товарів/послуг на окремий баланс платника податку, що обліковує спільну діяльність та їх повернення, оподатковується ПДВ
    При здійсненні спільної (сумісної діяльності) передача товарів (робіт, послуг) на окремий баланс платника податку, уповноваженого договором вести облік результатів такої спільної діяльності, вважається постачанням таких товарів (робіт, послуг).
    Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст.186 Податкового кодексу.
    З метою оподаткування постачанням послуг є передача результатів виконаних робіт, наданих послуг платнику податку, уповноваженому згідно з договором вести облік результатів спільної діяльності без утворення юридичної особи, а також їх повернення таким платником податку після закінчення спільної діяльності.
    Постачанням товарів є передача (внесення) товарів (у тому числі необоротних активів) як вклад у спільну діяльність без утворення юридичної особи, а також їх повернення.
    Таким чином, операції з передачі товарів/послуг на окремий баланс платника податку, уповноваженого договором вести облік результатів такої спільної діяльності, а також їх повернення є об’єктом оподаткування ПДВ.
    Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.185 «г»; пп. 14.1.191 «г» ст. 14; п. 185.1 ст. 185; п.п. 196.1.7 ст. 196 Податкового кодексу України.
    У разі анулювання реєстрації платника ПДВ підприємство не може подати уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ
    Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.
    Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
    Згідно із п. 50.1 ст. 50 ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
    Тобто, обов’язок щодо подання податкової декларації з ПДВ та уточнюючого розрахунку до такої податкової декларації покладається на платника ПДВ.
    Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 101.03).
    Заборгованість з єдиного соціального внеску розстроченню не підлягає
    Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).
    У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).
    Тобто, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ.
    Яким чином проводять розрахунки з пасажирами в таксі підприємці на загальній системі оподаткування?
    Суб’єкти господарювання, що перебувають на загальній системі оподаткування, у машинах-таксі при розрахунках з пасажирами готівкою повинні застосовувати належним чином зареєстровані реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
    Електронний таксометр - реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів.
    Зазначена норма передбачена п.1 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відповідне роз‘яснення знаходиться в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС, в категорії 109.01.
    Випадки, за яких не справляється авансовий внесок із податку на прибуток при виплаті дивідендів
    Авансовий внесок із податку на прибуток при виплаті дивідендів не справляється у разі виплати дивідендів:
    - фізичним особам;
    - на користь власників корпоративних прав материнської компанії, що сплачуються в межах сум доходів такої компанії, отриманих у вигляді дивідендів від інших осіб. Якщо сума виплат дивідендів на користь власників корпоративних прав материнської компанії перевищує суму отриманих такою компанією дивідендів, дивіденди, сплачені в межах такого перевищення, підлягають оподаткуванню;
    - платникам податку на прибуток, прибуток якого звільнений від оподаткування відповідно до положень Податкового кодексу, у розмірі прибутку, звільненого від оподаткування у період, за який виплачуються дивіденди;
    Інститути спільного інвестування звільняються від обов’язку сплати авансових внесків з податку на прибуток у разі виплати дивідендів.
    Виплата дивідендів на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюється з метою оподаткування до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням.
    При цьому така виплата не підлягає оподаткуванню як дивіденди податком на доходи фізичних осіб.
    Зазначена норма визначена п.п. 57.1 1.3, п.п. 57.1 1.4, п.п. 57.1 1.6 ст. 57 Податкового кодексу України.
    Поточні банківські рахунки фізичних осіб: чи оподатковуються доходи у вигляді процентів
    Чи підлягають оподаткуванню ПДФО та як відображаються у податковому розрахунку за ф.1ДФ доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь ФО здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги? Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1ст. 165 ПКУ).
    Підпунктом 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України. Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «162».
    Отже, доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та відображаються у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «162».
    Що чекає на «податкових боржників»
    В статті 67 Конституції України зазначено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
    Часто трапляються випадки невчасної сплати або несплати зобов’язань платників податків. Роз’ясняємо наслідки таких дій «боржників».
    Так, згідно із п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених Податковим кодексом.
    Якщо платник податків несвоєчасно сплачує суму самостійно визначеного зобов’язання, то до нього застосовується відповідальність у вигляді штрафних санкцій відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу.
    Пунктом 126.1 ст. 126 Податкового кодексу встановлено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім випадків, передбачених п. 126.2 ст. 126 Податкового кодексу) протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
    при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
    при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
    Крім того, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу).
    Згідно з п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 Податкового кодексу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
    Відповідно до норм Податкового кодексу України податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Податковим кодексом.
    З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов’язків, визначених Податковим кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
    У разі наявності у платника податків податкового боргу керівником контролюючого органу призначається податковий керуючий, який здійснює заходи, направлені на погашення прострочених податкових зобов’язань (податкового боргу) такого платника податків.
    Заходами з погашення податкового боргу є: стягнення відповідних коштів, які перебувають у власності платника податку, а в разі їх недостатньої кількості — продаж майна, яке перебуває у податковій заставі.
    У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або якщо у платника недостатньо коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.
    Винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків є адміністративний арешт.
    Тож податківці звертаються до суб’єктів господарювання, зокрема до тих, хто має незначні суми боргу (до 1 тис. грн.), погасити податкові зобов’язання та не допускати в подальшому виникнення боргу, щоб не наражатись на санкції.
    Податок на нерухомість: хто є платником у разі перебування об’єктів нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб
    Пунктом 10.3 ст.10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненням (далі – ПКУ) передбачено, що питання встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок)) вирішують місцеві ради в межах повноважень, визначених ПКУ.
    Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (п.п.266.1.1 п.266.1 ст.266 ПКУ).
    Підпунктом 266.1.2 п.266.1 ст.266 ПКУ визначено, що в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, платником податку є:
    а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб – кожна з цих осіб за належну їй частку;
    б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі – одна з таких осіб – власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
    в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі – кожна з цих осіб за належну їй частку.
    Відповідно до п.п.266.7.1 п.266.7 ст.266 ПКУ обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
    Згідно із п.п.266.9.1 п.266.9 ст.266 ПКУ податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI зі змінами та доповненнями.
    Водночас слід нагадати, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних, зокрема щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку.
    У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) (п.п.266.7.3 п.266.7 ст.266 ПКУ).
    До уваги платників акцизного податку!
    Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20.10.2017 (з дня офіційного опублікування) набули чинності накази Міністерства фінансів України від 21.08.2017 №708 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №50», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.09.2017 за №1135/31003 (далі – Наказ №708) та №709 «Про затвердження форм Довідки про цільове використання легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану як сировини у виробництві етилену, Довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, та Журналу обліку погашення податкових векселів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.09.2017 за №1134/31002 (далі – Наказ №709).
    Накази №708 та №709 опубліковано 20.10.2017 в «Офіційному віснику України» №20.
    Наказом №708 внесено зміни до Порядку роботи податкових постів, установлених на підприємствах суб’єктів господарювання, які використовують легкі та важкі дистиляти за нульовою ставкою акцизного податку або ввезені на митну територію України без сплати акцизного податку для виробництва етилену, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №50 (далі – Наказ №50) та до заголовка і п.1 Наказу №50 в частині розширення груп підакцизних товарів (скраплений газ, бутан та ізобутан).
    Наказом №709 визнано таким, що втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 17.02.2012 №196 та внесено зміни до форм Довідки про цільове використання легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану як сировини у виробництві етилену, Довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, та Журналу обліку погашення податкових векселів.
    Дія вищевказаних наказів поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які в межах квот отримують та/або ввозять в Україну нафтопродукти та використовують їх як сировину для виробництва етилену без сплати акцизного податку з оформленням податкового векселя, як гарантії її цільового використання.
    Звертаємо увагу, що ДФС України листом від 23.10.2017 №1528/99-99-15-03-03-17 «Про набрання чинності наказами Міністерства фінансів України» (далі – Лист ДФС №1528) надано рекомендації для платників акцизного податку щодо врахування змін, внесених Наказами №708 та №709.
    Лист ДФС №1528 розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби за посиланням:http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/314296.html
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор