www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Податкова інформує
Версія для друку Написати листа

Павло Дроняк: Роботодавцями додатково укладено 8 тис. трудових договорів з найманими працівниками
За перші два місяці цього року роботодавцями додатково укладено 8 тис. трудових договорів з найманими працівниками. Такий результат став наслідком заходів, проведених робочими групами з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, в яких беруть участь фахівці фіскальної служби. Про це повідомив директор Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, під час рейдів здійснювалися обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. Крім того, з роботодавцями проводилася роз’яснювальна робота щодо необхідності дотримання податкового законодавства та законодавства про працю.
Посадовець також розповів, що протягом січня-лютого 2017 року фахівцями фіскальної служби в ході контрольно-перевірочних заходів виявлено 79 найманих осіб, праця яких використовувалися роботодавцями без оформлення трудових відносин.
«Загалом з початку року під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачують зарплатню своїм працівникам, порушення податкового законодавства встановлено в 69 відс. До сплати в бюджети донараховано понад 67 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, близько 15 млн. грн.. єдиного внеску та близько 5 млн. грн. військового збору», – зазначив Павло Дроняк.
Павло Дроняк: Громадяни вже подали 103 тис. декларацій
За оперативними даними станом на 11.03.2017 громадянами подано майже 103 тис. податкових декларацій про майновий стан і доходи. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, сума податку на доходи фізичних осіб, визначених громадянами до сплати, становить 256,3 млн. грн.
«Порівняно з аналогічним періодом минулого року сума до сплати зросла на 22,6 млн. грн.., або на 10 відс. Найбільші суми задекларовано громадянами м.Києва, Полтавської та Сумської областей», – зазначив Павло Дроняк.
Посадовець також розповів, що за даними декларацій про майновий стан і доходи громадянами задекларовано до сплати військового збору на суму 47,8 млн. грн., що на 4,5 млн. грн., або на 10 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Правом на отримання податкової знижки скористалися майже 24 тис. громадян. Вони задекларували до повернення податку на доходи фізичних осіб у сумі – 46,6 млн.грн., що на 5,3 млн. грн. більше ніж за минулий рік.
Павло Дроняк також нагадав, що виконати свій конституційний обов’язок та подати декларацію про майновий стан та доходи платники податків мають до 3 травня. Саме цей день у 2017 році є останнім строком для подання податкових декларацій громадянами та особами, які проводять незалежну професійну діяльність.
Закликаємо усіх громадян не чекати останнього дня та вчасно задекларувати свої доходи.
Іван Романов: З початку року контакт-центром ДФС надано відповіді на 275 тис. запитань платників податків
Протягом січня – лютого 2017 року Контакт-центром ДФС надано 275 тис. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Це на 9,5 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
За його словами, із загальної кількості відповідей 267,4 тис. надано у телефонному режимі, 7,5 тис. – електронною поштою і факсом, 0,1 тис. – із використанням автовідповідача.
Як і раніше, найактуальнішими темами звернень були оподаткування податком на додану вартість, податком на доходи фізичних осіб, податком на прибуток підприємств та єдиним податком для фізичних осіб – підприємців, а також сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
«Всі відповіді надаються з використанням автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Це дозволяє уникнути неоднозначного трактування положень законодавства. Кількість таких відповідей постійно зростає. Так, станом на 1 березня цього року База знань налічує 16,9 тис. уніфікованих запитань-відповідей», – розповів Іван Романов.
За його словами, База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 47 консультацій у письмовій формі з використанням Бази знань.
«Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2017 року скористалося 564,9 тис. клієнтів», – підкреслив Іван Романов.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
За два місяці до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано майже на 1 млрд. грн. більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – лютий 2017 року склали 3 млрд. 163,2 млн. грн., що на 44,4%, або на 973,3 млн. грн. більше рівня 2016 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 1 млрд. 526,4 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 417,9 млн. грн.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом двох місяців 2017 року 551,7 млн. грн., що на 122,4 млн. грн. більше надходжень січня – лютого 2016 року. Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж двох місяців 2017 року «спрощенці» області сплатили 378,8 млн. грн., що на 109,8 млн. грн. більше рівня минулого року.
У поточному році територіальними органами ДФС Дніпропетровщини надано понад 46 тисяч адмінпослуг
Впродовж січня – лютого 2017 року 36-ти Центрами обслуговування платників органів ДФС Дніпропетровської області надано більше 46 тисяч адміністративних послуг.
З початку року понад 40% наданих адмінпослуг становить видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – 18,6 тисяч послуг. Також фахівці Центрів надали майже 4 тисячі витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстрували 3,7 тисяч книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку і 3,6 тисяч книг обліку розрахункових операцій тощо.
«З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області, фахівцями фіскальної служби проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, за січень – лютий 2017 року через такі скриньки отримано 363 письмові анкети, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників регіону», – зазначила начальник управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровської області Олена Ярова.
Переміщення товарів через митний кордон України із застосуванням принципу «Єдиного вікна» при здійсненні митного оформлення
24 березня 2017 року у прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Переміщення товарів через митний кордон України із застосуванням принципу «Єдиного вікна» при здійсненні митного оформлення» за участі начальника відділу організації митного контролю управління організації митного контролю Дніпропетровської митниці ДФС Володимира Деркача.
Володимир Деркач повідомив, що Дніпропетровська митниця займає друге місце в Україні по кількості митних оформлень товарів за принципом «єдиного вікна».
«За результатами роботи за період з 1 серпня 2016 року по 20 березня 2017 року за принципом «єдиного вікна» підрозділами митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС оформлені 11 тисяч 749 митних декларацій. Реалізовуючи державну митну політику України в розрізі створення сприятливих умов для розвитку зовнішньоекономічної діяльності, з метою оптимізації і прискорення експортно-імпортних операцій Дніпропетровська митниця ДФС пропонує усім суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності здійснювати митне оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України із застосуванням принципу «єдиного вікна», - зазначив він.
«В 13 місцях митного оформлення в Дніпропетровській області діє принцип «єдиного вікна». Нині на адміністративній території Дніпропетровської області (у зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС), функціонують 18 місць митного оформлення. З них - 13 місць митного оформлення визначені і належним чином обладнані для застосування принципу «єдиного вікна» при здійсненні митного і інших державних видів контролю.
В процесі реалізації принципу «єдиного вікна» у своїй зоні діяльності Дніпропетровська митниця ДФС взаємодіє з:
- Головним управлінням Держпродспоживчслужби у Дніпропетровській області та його територіальними органами, які здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний та фітосанітарний контроль;
- Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області, яка здійснює екологічний та радіологічний контроль.
З початку реалізації вказаного порядку в митниці спостерігається позитивна динаміка збільшення об’ємів митних оформлень за принципом «єдиного вікна»: від 0,4% до 21% від загальної кількості оформлених митних декларацій», - зазначив Володимир Деркач.
В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
Днями в Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності податківців області».
В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено роз’яснення щодо особливостей функціонування податкових інспекцій в умовах поточних структурних змін і особливостях, що виникають при відпрацюванні податкової звітності суб’єктів господарювання.
Отримано 1 повідомлення про можливі неправомірні дії працівників однієї з податкових інспекцій м. Дніпра, пов’язані з процедурою повернення надміру сплачених податкових зобов’язань. Організовано перевірку інформації.
Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.
В Нікопольському регіоні вже більше 600 громадян подали декларації про майновий стан і доходи
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, станом на 1 березня поточного року задекларували свої доходи за минулий рік 602 громадянина, які визначили до сплати податок на доходи фізичних осіб суму, що складає 0,5 млн. гривень та 131,6 тис. гривень військового збору. Нагадуємо, що сума податкових зобов’язань податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.
Для отримання податкової знижки звернулися до фіскальних органів 333 громадян. Серед них більше всього батьків студентів, які оплачували у 2016 році вартість навчання своїх дітей.
Шановні громадяни! Отримати бланки податкових декларацій про майновий стан і доходи можна безкоштовно в центрах обслуговування платників (можливо також роздрукувати бланки самостійно з офіційного Веб-порталу ДФС України). Декларацію ви можете за власним вибором подати особисто (або уповноваженою на це особою), поштою або засобами електронного зв’язку.
Останній день подання декларацій громадянами, які зобов’язані задекларувати свої доходи - 3 травня 2017 року. Звертатися для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року можна упродовж поточного року.
Щодо розгляду звернень громадян за січень-лютий 2017 року
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадян, що на 1 звернення менше, ніж за відповідний період 2016 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 1 звернення.
Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.
Нікопольська ОДПІ: У січні-лютому 2017 року платники податків перерахували більше 72 млн. грн. єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники податків Нікопольського регіону у січні-лютому поточного року сплатили 72,1 млн. грн.. єдиного внеску. Відносно минулого 2016 року надходження ЄСВ зросли на 12,5 млн. грн., темп росту 121,1 відсотки.
Нагадуємо, що відповідно до п. 4 частини першої ст. 1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями «максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)» – максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
За два місяці поточного року майже 4 тисячі громадян Дніпропетровщини надали декларацію про майновий стан і доходи
В рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня поточного року, про свої статки, отримані у 2016 році, на Дніпропетровщині прозвітували 3873 громадянина. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 195,8 млн. грн.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Для платників проведено семінар на тему: «Актуальні питання оподаткування»
Про зміни в податковому законодавстві з початку 2017 року йшлося на семінарі, який проведений 23 березня 2017 року Філією Державного підприємства «Сервісно-видавничий центр» для платників Дніпропетровщини за участі представника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
На семінарі висвітлені найбільш актуальні питання адміністрування податку на прибуток, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно та єдиного соціального внеску.
Також розглянуто останні зміни до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів.
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо заповнення і подання звітності, роздатковий матеріал та презентаційний номер журналу "Вісник. Право знати все про податки і збори".
На Дніпропетровщині 12,9 млн. грн. надійшло від ліцензування продажу алкоголю і тютюнових виробів
Саме така сума надійшла за січень - лютий поточного року від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників регіону.
Усього в області діє 12445 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Наразі, впродовж двох місяців 2017 року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 952 ліцензії, з них 521 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольними напоями та пивом і 431 – тютюновими виробами.
Щоправда, придбати ліцензію – пів справи. За неї слід вчасно розраховуватись та дотримуватись правил торгівлі. Цих вимог не виконували 842 суб'єкти господарювання, за що вони позбавлені ліцензій або дію ліцензій призупинено.
До речі, серед тих, хто був позбавлений ліцензій - 2 підприємці, що продавали неповнолітнім тютюнові і алкогольні вироби.
Митники упередили спробу ввезення на територію України генетично модифікованої продукції загальною вартістю 0,7 млн. гривень
Оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС у взаємодії з працівниками Дніпропетровської митниці під час проведення контрольних заходів у зоні діяльності Дніпропетровської митниці було проведено митний огляд товару, заявленого до митного оформлення як «корм для тварин: євролак помаранчевий», та здійснено відбір проб (зразків) товару.
Товар імпортовано до України з Нідерландів, одержувач вантажу – фірма з м.Дніпро.
Згідно з протоколом випробувань харчової продукції ДП «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів», у зразках продукції виявлено генетично модифіковану ДНК.
Заявлений до митного оформлення товар «євролак помаранчевий» має ознаки порушення вимог ст.163 Закону України «Про державну систему безпеки при створенні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів» в частині заборони ввезення на митну територію України ГМО, а також вимог ст. 196 Митного кодексу України щодо заборони переміщення через митний кордон України товарів, на пропуск яких потрібні дозволи інших державних органів.
Таким чином за відсутності відповідних дозволів зазначений товар не підлягає пропуску на митну територію України, а заявлені в товаросупровідних документах дані містять неправдиві відомості щодо якісних характеристик товару.
За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з їх конфіскацією. Товар вартістю близько 0,7 млн. грн. вагою понад 20 тонн вилучено.
Відтак заборонена до ввезення на митну територію України генетично модифікована продукція під виглядом кормів для тварин мала потрапити на ринок України.
Встановлено факти привласнення 9 млн. грн. бюджетних коштів
Співробітники Міжрегіонального управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Офісу великих платників ДФС спільно з СБУ встановлені факти можливого привласнення бюджетних коштів. Так, одне з державних підприємств транспортної галузі оголосило відкриті торги щодо закупівлі паливно-мастильних матеріалів, переможцем яких стало товариство з обмеженою відповідальністю, зареєстроване у м. Києві.
За результатами аналізу податкової звітності встановлено, що вказану продукцію ТОВ фактично не отримувало, а отже не могло реалізувати її на адресу державного підприємства. Оскільки реалізація товару була оформлена лише «на папері», тому у такий спосіб порушники могли проводити транзитні фінансових потоків, спрямовані на заволодіння державними коштами, та їх подальшу легалізацію.
Загальна сума можливої легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, складає 9 млн. гривень.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Електронним кабінетом платника скористалися 6,4 млн. осіб
Станом на 22 березня 2017 року кількість користувачів відкритої частини Електронного кабінету платників податків складає 6,4 млн. осіб. З них ідентифіковані в особистому кабінеті 333,3 тис. суб’єктів господарювання та 116,5 тис. громадян.
Враховуючи зручність та переваги сервісу, кількість його користувачів стабільно зростає. Так, якщо станом на 1 березня 2016 року Електронним кабінетом скористалися 0,12 тис. осіб, то вже станом на 1 вересня минулого року їх кількість зросла до 3,6 млн. осіб.
Популярний Електронний кабінет не лише в Україні. Ним користуються платники з 70 країн світу. Серед лідерів, окрім України, США, Мексика, Нідерланди,Туркменістан, Азербайджан та інші.
В Україні ж найактивніше використовують можливості ЕКП платники з Києва, Харкова, Дніпра, Львова, Одеси тощо.
Нагадаємо, що Електронний кабінет платника надає майже повний спектр послуг як для суб’єктів господарювання, так і громадян. Для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення, оскільки він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
Платники – користувачі Електронного кабінету мають можливість в он-лайн режимі отримати інформацію з понад 10 реєстрів, зокрема, Реєстру платників податку на додану вартість, Реєстру платників єдиного податку, Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами тощо.
Так, зокрема, найбільш запитуваними послугами є сервіси систем електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального, листування з органами ДФС в електронному вигляді, стан розрахунків з бюджетом тощо.
Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Через Електронний кабінет платника направлено понад 130 тис. запитів про суми виплачених доходів та утриманих податків
З початку року все більше громадян використовують можливості Електронного кабінету платника, який став ефективною допомогою під час деклараційної кампанії.
Так, за допомогою цього сервісу направлено понад 130 тис. запитів для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків. За потребою громадяни можуть отримати відомості про зазначені суми за останні три роки (поквартально). Середня тривалість обробки такого запиту складає до 1 год. Тобто, оперативно, не відвідуючи ЦОП громадяни можуть отримати необхідну їм інформацію для заповнення своєї декларації.
Більше того, для зручності платників у відкритій частині Електронного кабінету розміщено саму декларацію, яку платники можуть заповнити, зберегти та роздрукувати. А вже скориставшись особистим кабінетом фізичні особи можуть подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.
Для фізичних осіб Електронний кабінет платника пропонує і низку інших послуг. Так, є можливість направити електронного листа до органів ДФС, отримати доступ до публічної інформації. Крім того, фізична особа може переглянути стан своїх розрахунків з бюджетом.
Наразі фахівці ДФС працюють над впровадженням нових сервісів Електронного кабінету, за допомогою яких можна буде внести зміни до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та записатися на прийом до посадових осіб ДФС.
Нагадаємо, що цьогорічна деклараційна кампанія триватиме до 3 травня. Саме цей день у 2017 році є останнім строком для подання податкових декларацій громадянами та особами, які проводять незалежну професійну діяльність.
Слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування понад 1 млн. грн. збитків, завданих державі
Протягом січня – лютого 2017 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 208 кримінальних проваджень, з яких 67 - прийнято до провадження у поточному році.
Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС області, закінчено 17 кримінальних проваджень, із яких до суду скеровано 5 кримінальних проваджень, в тому числі: 2 - з обвинувальним актом, а 3 - для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Крім того, за 2 місяці поточного року за підслідністю направлено 14 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень - 12.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж двох місяців 2017 року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 1 мільйон 76 тисяч гривень.
Про державну підтримку сільського господарства України
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791 -VIИ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі - Закон), якими запроваджено формування та ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - Реєстр) для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.
Згідно з пунктом 161.4 статті 161розділу V1Закону порядок ведення та форма Реєстру затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Сільськогосподарський товаровиробник для внесення його до Реєстру подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - заява). Форму заяви затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за № 268/30136.
Відповідно до пояснень до заяви, така заява заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду. Тобто перші заяви можуть бути подані починаючи з 21.03.2017.
Відповідне роз’яснення надано ДФС України у листі від 16.03.2017 № 6429/7/99-99-08-01-01-17.
Шановні громадяни! Деклараційна кампанія 2017 року триває!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року.
Останній день подання декларації – 3 травня 2017 року.
Додаткова інформація на веб-порталі ДФС.
Зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування визначено статтею 298 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Одним із випадків, коли платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, є здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку.
У цьому випадку необхідно внести зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.
Для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, зокрема, нового виду економічної діяльності юридичної особи, необхідно подати Заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (форма 3), затверджену наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5.
Разом з цим, необхідно подати до органу фіскальної служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування із зазначенням відомостей про зміну видів господарської діяльності (пп. 298.3.1 ПКУ).
Нові умови реєстрації платником ПДВ
Нікопольська ОДПІ звертає увагу.
Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).
До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.
Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.
Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.
Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату
ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Зазначена норма визначена п. 181.1 ст. 181; п. 183.2 та п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.
Форму податкової декларації за землю змінено
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2017 за №225/30093 (далі – Наказ №9), який набрав чинності 21.03.2017, внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за № 783/27228 (далі – Наказ №560). Цей Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.03.2017 № 23.
Відповідно до внесених змін наказом №9 в декларації слід відображати:
- місяць і рік, а також дату державної реєстрації прав на земельну ділянку, а також дати документа, що засвідчує/підтверджує право оренди землі;
- площу земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м;
- нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки.
Крім того, при уточненні податкових зобов’язань більше не потрібно буде розмежовувати суми збільшення/зменшення податкових зобов’язань на ті, за якими ще не настав строк сплати, і на ті, за якими строк сплати вже минув.
Враховуючи норми пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України звітувати за новою формою декларації потрібно буде в травні за квітень 2017 року.
Строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН змінено
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
З 1 січня 2017 року реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Крім того, визначено термін, після закінчення якого податкова накладна/розрахунок коригування не може бути зареєстрована в ЄРПН.
Так, платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.
Зазначена норма передбачена п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
Податкові консультації за зверненням платників по-новому з 1 квітня
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 квітня поточного року набуває чинності нова редакція статті 52 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (згідно з Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797-VIII).
Зокрема, скорочено термін надання контролюючими органами безоплатної податкової консультації за зверненням платників податків з 30 до 25 календарних
днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
При цьому, визначено обов’язкові вимоги до оформлення звернення платників.
З 1 квітня поточного року звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по-батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
підпис платника податків;
дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надаватиметься, йому надсилатиметься відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку на навчання за наслідками звітного податкового року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників.
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Навчальний рік триває 12 місяців, розпочинається, як правило, 01 вересня. Семестр – це половина навчального року у вищих навчальних закладах. Отже, до навчального року включаються місяці календарного року наступного за звітним.
Враховуючи викладене вище, оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.
Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.06.03).
Змінилися облікові дані – чи необхідно отримувати нові сертифікати ключів?
Нікопольська ОДПІ інформує.
Відповідно до ст. 7 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15 зі змінами, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.
Враховуючи викладене, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.
У разі необхідності перевірки терміну дії посиленого сертифікату ЕЦП, потрібно скористатись засобом електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису». В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.
Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».
Які документи повинні мати на робочому місці фізичні особи-підприємці платники єдиного податку?
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої - третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.
Згідно із п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
Форма Книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді.
Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).
Згідно з п. 299.13 ст. 299 ПКУ з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб
інформацією центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з реєстру платників єдиного податку:
податковий номер (для юридичної особи);
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
ставку єдиного податку;
групу платника податку;
види господарської діяльності;
дату виключення з реєстру платників єдиного податку.
Таким чином, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, зберігають на робочому місці книгу обліку доходів.
Платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, повинні мати на робочому місці книгу обліку доходів та витрат.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 107.12 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Чи передбачено оприлюднення плану-графіку проведення перевірок суб’єктів господарювання?
Підпунктом 1 п. 42 розд. І Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності з 01 січня 2017 року, доповнено п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), абзацом другим, яким передбачено оприлюднення плану-графіка документальних планових перевірок на поточний рік на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику є Державна фіскальна служба України (далі – ДФС).
Отже, на офіційному веб-порталі ДФС план-графік документальних планових перевірок на 2018 рік буде оприлюднено до 25 грудня 2017 року.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 136.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
До уваги платників єдиного внеску!
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України для однозначного тлумачення та застосування норм Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) надала роз’яснення з питання застосування норм Закону України від 02.09.2014 №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон №1669), яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО).
Відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов’язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), регулюються виключно Законом №2464.
Вичерпний перелік платників єдиного внеску встановлено статтею 4 Закону №2464.
Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством (пункти 1 та 4 частини другої статті 6 Закону №2464).
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску передбачено статтею 9 Закону №2464.
Законом України від 24.12.2015 №911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону №1669, зокрема, виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону №1669, в якому скасовано норму, зазначену у пункті 94 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, щодо звільнення від виконання обов’язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону №2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.
Таким чином, законодавством не передбачено особливих умов щодо виконання зобов’язань платниками єдиного внеску, які перебувають або перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.
Порядок повернення громадянам коштів по податковій знижці
Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, триває.
Відповідно до норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:
- особи, які зобов’язані подавати річну Декларацію;
- особи, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Підпунктом 166.1.1 п.166.1 ст.166 ПКУ встановлено, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Відповідно до п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній Декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Нагадуємо, що Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.
Відповідно до норм розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ оподаткування доходів фізичних осіб здійснюється за правилами, що діяли під час їх нарахування (виплати, надання) (п.п.164.1.1 п.164.1 ПКУ).
Таким чином, у Декларації зазначаються доходи, оподаткування яких здійснюється за правилами та ставками, що діяли у звітному 2016 році. Так само при застосуванні права на податкову знижку платник податків застосовує механізми та правила, які діяли протягом звітного (податкового) року.
Норма п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п.1 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, в якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування. На сьогодні такий закон не прийнято, а, отже, платники податків не мають право на отримання знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ.
Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.
Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.
Підпунктом «в» п.176.1 ст.176 ПКУ передбачено, що на вимогу контролюючого органу та у межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.
Таким чином, рішення щодо права платника податків на податкову знижку приймається на підставі перевірки Декларації.
Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних сіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.
До уваги громадян: задекларуйте отриману спадщину!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, триває.
Відповідно до норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:
- особи, які зобов’язані подавати річну Декларацію;
- особи, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку.
Пунктом 163.1 статті 163 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається, зокрема, дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 ПКУ).
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 розділу ІV ПКУ, якою встановлено декілька ставок для оподаткування доходів платника податку, одержаних у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу, а саме: нульова ставка, 5% та 18%.
Так, відповідно до п.п.174.2.2 п.174.2 ст.174 ПКУ вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5%, встановленою п.167.2 ст.167 ПКУ.
Підпунктом 14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Нагадуємо, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) ПДФО до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину (п.174.3 ст.174 ПКУ).
Крім того, доходи, визначені статтею 163 ПКУ є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).
Ставка військового збору становить 1,5% об’єкта оподаткування, визначеного п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п.1.3 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).
Таким чином, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий громадянином (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Такі фізичні особи зобов’язані подати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси Декларацію за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року та сплатити нараховані ними самостійно податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору у термін не пізніше 31 липня 2017 року.
Звертаємо увагу, що фізичні особи – платники податків, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини та сплатили ПДФО і військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну Декларацію.
ДФС оприлюднено умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України (ДФС) відповідно до п.п.2 п.16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 зі змінами та доповненнями (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267), 14.03.2017 оприлюднено на власному офіційному веб-порталі (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html) Довідних умовних кодів товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, для використання платниками податку на додану вартість при складанні податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.
Дохід, отриманий громадянином у 2016 році за надання в оренду автомобіля фізичній особі, необхідно задекларувати
Нікопольська ОДПІ нагадує, що деклараційна кампанія – 2017 триває.
Щороку фізичні особи звітують про отримані доходи перед державою шляхом подання податкових декларацій про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Нагадуємо, що Декларація у 2017 році про отримані у минулому році доходи подається за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
У разі отримання фізичною особою у 2016 році доходу від надання в оренду легкового автомобіля іншій фізичній особі, яка не зареєстрована як самозайнята особа, тобто не є суб’єктом підприємницької діяльності або особою, яка не займається незалежною професійною діяльністю, така особа повинна надати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси Декларацію за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року.
Отриману суму доходу громадянин повинен відобразити у графі 3 рядку 10.3 розділу II Декларації, а суму податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у розмірі 18% та військового збору (далі – ВЗ) у розмірі 1,5% від доходу, що підлягають сплаті платником самостійно, – у графах 6 та 7 відповідно рядку 10.3 Декларації.
Загальна сума доходів, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу (рядок 10.1 + рядок 10.2 + рядок 10.3 + рядок 10.4 + рядок 10.5 + рядок 10.6 + рядок 10.7 + рядок 10.8 + рядок 10.9) відображається у графі 3 рядку 10 розділу II Декларації.
У графах 6 та 7 рядку 10 Декларації відображається загальна сума нарахованого ПДФО та ВЗ відповідно, що підлягають сплаті самостійно фізичною особою (сума значень граф 6 та 7 відповідно рядків з 10.2 по 10.9).
Крім того,
- у графі 7 розділу «Відомості про власне нерухоме (рухоме) майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду)» Декларації проставляється позначка «Х» про надання майна в оренду;
- у графі 2 «Категорії об’єктів» цього ж розділу Декларації зазначається категорія «7» – автомобілі легкові, а також у відповідних графах зазначається марка (модель) автомобіля, рік його випуску.
Загальна сума податкових зобов’язань з ПДФО, нарахована до сплати за результатами декларування, відображається у рядку 18 розділу VI Декларації, яка тотожна графі 6 рядка 10 розділу II Декларації.
Загальна сума податкових зобов’язань з ВЗ, що підлягає сплаті за результатами декларування, відображається у рядку 23.1 розділу VI Декларації, яка дорівнює графі 7 рядка 10 розділу II Декларації .
Нагадуємо, що останній день сплати нарахованих самостійно фізичною особою податкових зобов’язань з ПДФО та ВЗ на доходи, отримані у 2016 році та задекларовані у поточному році – 31 липня 2017 року.
До уваги платників акцизного податку: деякі зміни – 2017
Нікопольська ОДПІ інформує, що 13.01.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 №1013 (далі – Постанова №1013), якою внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2013 №158 «Про затвердження переліків підприємств, які отримують або ввозять на митну територію України речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості та річних обсягів квот на відвантаження або ввезення таких речовин» (далі – Постанова №158).
Постанова №158 опублікована в «Офіційному віснику України» від 13.01.2017 №4.
Державна фіскальна служба України у зв’язку із набуттям чинності Постанови №1013 повідомила про основні зміни, внесені цим документом.
З метою приведення Постанови №158 у відповідність до підпунктів 229.6.12 і 229.6.13 п.229.6 та підпунктів 229.7.14 і 229.7.15 п.229.7 ст.229 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у додатку 2 до цієї Постанови виключено норми щодо способів використання речовин, натомість вказано найменування хімічної продукції, яку одержують з метанолу технічного (метилового спирту).
У назві графи 2 «Найменування хімічної продукції, яку одержують з метанолу (метилового спирту), спосіб його використання» додатку 2 слова «спосіб його використання» виключено, а у деяких позиціях слова «очищення стічних вод методом денітрифікації» та «очищення промислових та міських стічних вод» замінено словами «очищена стічна вода».
У додатках 1 та 2 до Постанови №158 відбулись також зміни у переліках підприємств, які отримують або ввозять на митну територію України бензол (код згідно з УКТЗЕД 2707 10 90 00) та метанол технічний (метиловий спирт) (код згідно з УКТЗЕД 2905 11 00 00), що використовуються як компонент моторних палив, для використання як сировини для виробництва у хімічній промисловості та річних обсягах квот на їх відвантаження або ввезення.
Перелік речовин, що використовуються як компонент моторних палив, для використання як сировини для виробництва у хімічній промисловості, відповідно до норм ПКУ доповнено такими речовинами:
- толуол (код згідно з УКТЗЕД 2707 20 90 00);
- ксилол (код згідно з УКТЗЕД 2707 30 90 00);
- ефіри прості, ефіроспирти, ефірофеноли, ефіроспиртофеноли, пероксиди спиртів, пероксиди простих ефірів, пероксиди кетонів (визначеного або невизначеного хімічного складу) та їх галогеновані, сульфовані, нітровані або нітрозовані похідні, крім диетилового ефіру, який класифікується за кодом з УКТЗЕД 2909 11 00 00 (коди згідно з УКТЗЕД 2909 19 10 00, 2909 19 90 10, 2909 19 90 20, 2909 19 90 90).
Для кожної з цих речовин додатками 3 – 5 до Постанови №158 затверджено:
- переліки підприємств, які отримують або ввозять на митну територію України вказані вище речовини, що використовуються як компонент моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості;
- річні обсяги квот на їх відвантаження або ввезення.
Механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, які реалізуються із застосуванням нульової ставки акцизного податку або ввезення яких здійснюється без сплати акцизного податку відповідно до п.п.229.6.1 п.229.6 і п.п.229.7.1 п.229.7 ст.229 ПКУ, регламентується Порядком випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2013 №69 (далі – Порядок №69).
Оскільки механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, визначених п.п.229.6.1 п.229.6 і п.п.229.7.1 п.229.7 ст.229 ПКУ, залишився незмінним, при здійсненні випуску, обігу та погашення податкових векселів на обсяги цих речовин варто керуватися чинним Порядком №69.
Внесено зміни до порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету до місцевих бюджетів на надання пільг, субсидій та компенсацій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 14.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 10.03.2017 №128 (далі – Постанова №128), якою внесено зміни до Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій (далі – Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.01.2005 №20.
Постанова №128 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 14.03.2017 №48.
Як повідомлено на веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» КМУ внесено зміни до зазначеного Порядку для забезпечення належного фінансування видатків державного бюджету на оплату пільг і житлових субсидій населенню.
Документом передбачено, що додатковим джерелом фінансування таких видатків визначається податок на додану вартість (далі – ПДВ), що сплачується Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» при розмитненні природного газу. З 1 січня 2017 року з Податкового кодексу України виключено положення щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення НАК «Нафтогаз України» на митну територію України природного газу.
Суми ПДВ відносяться до податкового кредиту з ПДВ за податковий (звітний) місяць, в якому відбулось розмитнення природного газу та сплата податку. В результаті у податковій декларації з ПДВ за такий податковий (звітний) місяць зменшується належна НАК «Нафтогаз України» до сплати до державного бюджету сума податкових зобов’язань з ПДВ, яка є одним із джерел перерахування субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню.
Про сплату єдиного внеску особою, яка є найманим працівником та одночасно провадить незалежну професійну діяльність
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 02.03.2017 №3045/К/99-99-13-02-03-14 (далі – лист ДФС №3045) повідомила про нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) особою, яка є найманим працівником та одночасно зареєстрована у податковому органі як особа, що провадить незалежну професійну діяльність.
Відповідно до п.1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи, організації, інші юридичні особи, які використовують найману працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.
Крім того, п.5 частини першої ст.4 Закону №2464 визначено, що платниками єдиного внеску є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме: наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.
Згідно з п.1 частини першої ст.7 Закону №2464 базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Базою нарахування єдиного внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (абзац перший п. 2 частини першої ст.7 Закону №2464).
Законом України від 06.12.2016 №1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону №2464, які набули чинності з 01.01.2017. Зокрема, в абзаці другому п.2 частини першої ст.7 зазначеного Закону визначено, що у разі, якщо платником єдиного внеску – особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п.1 частини другої ст.6 Закону №2464).
Згідно з нормами частини п’ятої ст.8 Закону №2464 єдиний внесок для зазначених категорій платників єдиного внеску встановлено у розмірі 22% до визначеної ст.7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст.9 Закону №2464).
Враховуючи наведене, з 01.01.2017 особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та не отримує дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов’язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність трудових відносин з роботодавцем. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску, тобто 704 грн. за місяць (3200 грн. х 22%).
Лист №3045 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/71550.html
Неприбутковим організаціям встановлено річний звітний період та передбачено подання фінансової звітності
Для неприбуткових установ та організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст 133 Податкового кодексу встановлено річний звітний період для подання Звіту про використання доходів (прибутків)неприбуткової організації.
Форма такого Звіту затверджена наказом МФУ від 17.06.16 №553.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п.133.4 ст. 133 Податкового Кодексу, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.
Фінансова звітність, що складається та подається неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід'ємною частиною.
Таким чином, неприбуткові підприємства, установи та організації разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2016 рік подають до фіскального органу річну фінансову звітність.
Для професійних спілок, їх об'єднань й організацій профспілок передбачено подання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише в разі порушень вимог п. 133.4 Податкового кодексу. Така норма вперше застосовуватиметься за результатами звітування за 2016 рік.
Зазначені норми передбачені пп. 133.4.7 ст. 133 та п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України.
Сектор організації роботи
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор