www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 23 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини змін до законодавства
Обговорення внесення змін до конституції
Версія для друку Написати листа
Позиція Уряду з перших днів діяльності

Децентралізація влади. Максимальна дерегуляція дозволів і послуг
Передача більшості повноважень і ресурсів на рівень територіальних громад
сіл, селищ та міст.
Чітке розмежування повноважень як між різними органами місцевого самоврядування, так і між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Принцип субсидарності. Відповідальність органів місцевого самоврядування перед виборцем і державою.

Децентралізація та федералізація
Децентралізація:
-розширення можливостей і збільшення ресурсів громади, села,селища, міста
-розвиток територій та добробут їх мешканців
Федералізація:- централізація влади на рівні регіону; шлях до роз’єднання країни;

Концепція реформи місцевого самоврядування
Підготовлено та затверджено (розпорядження Уряду від 1 квітня 2014 р. N 333):
-відповідно до положень Європейської хартії місцевого самоврядування;

-на основі пропозицій вітчизняних експертів;

-з урахуванням позиції і досвіду міжнародних експертів;

-за погодженням представників органів місцевого самоврядування та асоціацій

Модель реформованої системи органів публічної влади на місцях
Голова громади
Виконавчий комітет обласної ради
Територіальні органи
центральних органів
виконавчої влади
Районна рада
Виконавчий комітет
ради громади
Обласна рада
Обласне
державне представництво
Районне
державне представництво
Рівень регіону
Рівень району
Рівень громади
Рада громади
Виконавчий комітет
районної ради
Голови сільських громад
Територіальні органи
центральних органів
виконавчої влади

Місцевий економічний розвиток
-Пасажирські перевезення на території громади
-Муніципальна міліція
-Питання забудови території
-Культура та фізична культура
-Благоустрій території
-Розвиток та утримання місцевої інфраструктури
-Планування розвитку території громади
-Житлово-комунальні послуги, утримання об'єктів комунальної власності
-Середня, дошкільна та позашкільна освіта
-Швидка мед.допомога, первинна охорона здоров’я
-Соціальна допомога
-Реформа: компетенції громад
-Село, селище, місто:
-основні сфери відповідальності

Реформа: компетенції району

-Транспортна інфраструктура районного значення
-Виховання та навчання дітей у школах-інтернатах загального профілю
-Утримання об’єктів спільної власності територіальних громад району
-Забезпечення надання вторинної медичної допомоги
-Район: основні сфери відповідальності
-Реформа: компетенції регіону


Планування регіонального розвитку
Транспортна інфраструктура регіонального значення
Спеціалізована середня освіта
Спеціалізована охорона здоров’я (третинний рівень)
Розвиток культури, спорту та туризму
Утримання об’єктів спільної власності територіальних громад регіону
Регіон: основні сфери відповідальності

Нагляд за законністю в діяльності органів місцевого самоврядування
Контроль за наданням адміністративних, соціальних та інших послуг громадянам та юр.особам
Координація діяльності усіх органів влади в умовах надзвичайного стану
Координація діяльності Територіальних
органів виконавчої влади
Державні представництва: основні сфери відповідальності
Реформа: державні представництва
Децентралізація фінансів.

Пропозиції
ЗБІЛЬШЕННЯ ЧАСТКИ ІІ КОШИКУ В МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТАХ ДО 30%:
•Частина податку на доходи фізичних осіб (до 25%)
•Частина податку на прибуток підприємств (від
10% до 25%)
•Екологічний податок (частково)
•Єдиний податок (повністю)
•Земельний податок (повністю)
•Інші податки та збори

Децентралізація фінансів.
Пропозиції
ІНШІ ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО-ФІНАНСОВОЇ ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
•Виведення обслуговування витрат ІІ кошика з казначейства (після стабілізації економічної ситуації)
•100% фінансове забезпечення делегованих повноважень без відволікання власних доходів
•Можливість використання економії фінансових ресурсів місцевих бюджетів від кредитних коштів та лізингового обладнання для погашення відповідних
кредитних ресурсів
•Вдосконалення системи бюджетного планування

Реформа: зміни до Конституції
ТРЬОХРІВНЕВА СИСТЕМА АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ:
У статті 133 (розділ ІХ) чітко визначено адміністративно-територіальні одиниці: регіони, райони, громади
Вводиться визначення громади (адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пункти (село, селище, місто), а також прилеглі до них території)

Реформа: зміни до Конституції
УТВОРЕННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ РАЙОННИМИ ТА ОБЛАСНИМИ РАДАМИ
-У статті 140 (розділ ХІ) передбачено утворення виконавчих органів районними та обласними радами
-закріплено принцип субсидіарності при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів
Реформа: зміни до Конституції
ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ НА РАЙОННОМУ ТА ОБЛАСНОМУ РІВНІ
-У статті 141 пропонується обирати обласними та районними радами голів відповідних рад, які очолюють та формують їх виконавчі комітети
Реформа: зміни до Конституції
МАТЕРІАЛЬНА ТА ФІНАНСОВА ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У статті 142 (розділ ХІ):
-закріплюється право місцевого самоврядування на частку загальнонаціональних податків
-фіксація того, що обсяг фінансів для органів місцевого самоврядування має відповідати їх повноваженням
-компенсація державою органам місцевого самоврядування витрат , що виникли внаслідок рішень органів державної влади
Реформа: зміни до Конституції

РОЗМЕЖУВАННЯ ВЛАСНИХ І ДЕЛЕГОВАНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ
У статті 143 (розділ ХІ) визначено розмежування повноважень ОМС. Пропонується не деталізувати в Конституції повноваження за рівнями, а визначити вичерпний їх перелік законом згідно з положеннями Концепції реформи місцевого самоврядування
Реформа: зміни до Конституції
ГОЛОВИ МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ
У статті 118 (розділ VІ) замість місцевих держадміністрацій вводиться поняття голів державних представництв
Реформа: зміни до Конституції
ПОВНОВАЖЕННЯ ГОЛІВ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ ДЕРЖАВНИХ
ПРЕДСТАВНИЦТВ
-У статті 119 (розділ VІ) визначені повноваження голів державних представництв:
-нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України;
-координація роботи територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
-координація роботи усіх органів влади на місцях в умовах надзвичайного та воєнного стану
Реформа: зміни до Конституції
ВИЛУЧЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ, ЯКІ НЕ Є ПОЛІТИЧНИМИ
-призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування
-утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів (стаття 85, розділ ІV)
-передача цього повноваження Кабінету Міністрів

Реформа: першочергові кроки
Підготовка законодавчих актів у розвиток Концепції
реформи:
•про місцеве самоврядування (нова редакція);
•про співробітництво територіальних громад;
•про добровільне об’єднання територіальних громад;
•про місцеві державні представництва;
•Бюджетний кодекс,
Децентралізація адміністративних послуг:
•послуги державної реєстраційної служби (реєстрація нерухомості, бізнесу, об'єднань громадян тощо)
•послуги державної архітектурно
•будівельної інспекції

Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор