www.tomak.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 20 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Томаківський район >> Новини
Що робити, коли Вам постійно телефонують та надокучають колектори? Відділ «Томаківське бюро правової допомоги» підготував корисну правову інформацію щодо Вашого захисту від колекторів.
Версія для друку Написати листа

    Що робити, коли Вам постійно телефонують та надокучають колектори? Відділ «Томаківське бюро правової допомоги» підготував корисну правову інформацію щодо Вашого захисту від колекторів.

    Колекторце фахівець в сфері регулювання заборгованостей. Він працює з особами, які мають заборгованість перед банком, фінансовою або колекторською компанією. Робота колектора полягає в тому, щоб вимагати від боржників погашення кредитів в інтересах замовника (кредитора). Колектори займаються тільки тими випадками, коли боржник дуже довгий час не гасить кредит або ж навмисне ухиляється від оплати.

    Як захиститися від колекторів?

    1. По можливості, записувати усі телефонні розмови, зберігати смс-повідомлення щоб, у разі чого, мати на руках докази незаконних вимог, погроз.


    2. Будь-який збір інформації про фізичну особу без її згоди є незаконним. У разі порушення своїх прав така фізична особа може звернутися зі скаргою на незаконні дії, пов’язані зі збором, зберіганням і обробкою його персональних даних до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у сфері захисту персональних даних або до суду.

    3. У разі відвертих погроз і образ звернутися до поліції із заявою про відкриття кримінального провадження за однією зі статей КК України – ст.182 (порушення недоторканності приватного життя), ст. 189 (вимагання), ст. 190 (шахрайство), ст. 355 (примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов’язань).
    4. Вимагати від колекторів претензії виключно у письмовій формі, з посиланнями на конкретні договори та юридичні підстави. Правочин щодо заміни кредитора у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (ст. 513 ЦКУ).
    5. Ігнорувати документи без будь-яких юридичних підтверджень, тобто, без “живих” підписів та «мокрих» печаток. Жодних листів, віддрукованих на кольорових принтерах! Боржник має право не виконувати свого обов’язку новому кредиторові до надання боржникові доказів переходу до нового кредитора прав у зобов’язанні (ст. 517 ЦКУ).
    6. Ігнорувати будь-які вимоги про “поручительство”. Якщо Ви не підписували окремий договір поруки перед банком, то таке поручительство не є дійсним, а тому і відсутні правові наслідки. Враховуючи вимоги ст. 547 ЦК щодо вчинення правочину про забезпечення виконання зобов’язання у письмовій формі, згода поручителя має надаватись в письмовій формі. А також не звертати уваги на прохання «вплинути» на знайомих, друзів, сусідів чи родичів. За законом, борги повинні повертати лише ті особи, у яких з організацією існують договірні зобов’язання щодо повернення коштів. Боржник зобов’язаний виконати свій обов’язок, а кредитор – прийняти виконання особисто (ст. 527 ЦКУ).

    За більш детальною інформацією з даного питання та інших правових питань ви можете звернутись до Нікопольського місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги, за адресою: м. Нікополь, вул. Івана Богуна, 9, тел. (0566) 68-75-23, (0566) 68-75-40, МТС +380958009736, номер гарячої лінії 0-800-213-103, та до Томаківського бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою: смт. Томаківка, вул. Лесі Українки,41 тел.(05668)3-14-22, (068) 795-89-35.
    «Томаківське бюро правової допомоги» Нікопольського МЦ з надання БВПД
    Версія для друку Написати листа


Про цей сайт | Запитання | Адміністратор